Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 22:31

1
شهریور
آموزش دوخت پیش بند با پیراهن مردانه

آموزش دوخت پیش بند با پیراهن مردانه

شما چه خیاط تازه کار باشید، چه حرفه ای، با دوختن این پیش بند می توانید در آشپزخانه بسیار شیک و منظم به نظر آیید.

 

شما چه خیاط تازه کار باشید، چه حرفه ای، با دوختن این پیش بند می توانید در آشپزخانه بسیار شیک و منظم به نظر آیید. در این مبحث است یاد می گیرید که با استفاده از پیراهن های قدیمی دکمه دارتان پیش بندی رنگی که جیب و کمری پهن دارد، بدوزید.

وسایل مورد نیاز

بشکاف، اتو، متر، مداد قابل شستشو، قیچی پارچه ، سوزن ته گرد، پارچه برای کمر و جیب ها

طرز دوخت

1- با استفاده از بشکاف جیب روی پیراهن را بردارید. سپس آن قسمت از پیراهن را کاملا اتو کنید تا جای دوخت محو شود. (تصویر1)

تصویر 1

2- برای جلوی پیش بند از قسمت دکمه خور استفاده کنید. 35 تا 38 سانتی متر از پایین پیراهن به سمت بالا آمده و با گچ خیاطی علامت گذاری کنید و یک خط صاف به موازات پایین لباس بکشید. این قسمت را از پیراهن با قیچی برش زده و جدا کنید. ( تصویر2).

تصویر2

3-   پشت پیراهن را از وسط به صورت طولی برش بزنید و پیراهن را کاملا باز کنید. اکنون از دو طرف پهلو، یک و نیم تا دو سانتی متر تا کنید و ابتدا اتو کشیده و سپس با بخیه در جای خود محکم نگهدارید. بالای پیش بند را از یک طرف به طرف دیگر با چرخ خیاطی با شماره درشت بدوزید و سپس آن را چین کش کنید. ( تصاویر 3، 4 و 5 )

تصویر 3

تصویر 4

تصویر 5

4- یک تکه پارچه که با پیش بند هماهنگی دارد به عرض و طول، به ترتیب 30 و 150 سانتی متر برش بزنید و آن را برای کمر پیش بند آماده کنید. از دو طرف کمر 1.5 سانتی متر تا زده و اتو کنید. سپس پارچه را به صورت افقی تا زده و اتو بزنید. وسط کمر را با صابون خیاطی علامت بزنید و آن را روی وسط بخش بالایی پیش بند قرار داده و لبه های شان را با سوزن به هم وصل کنید. سپس این بخش را با چرخ خیاطی، بدوزید و محکم کنید و سوزن ها را درآورید. ( تصویر 6)

تصویر 6

5- اکنون دو جیب 17 در 20 سانتی متری آماده کنید و روی پیش بند با سوزن وصل کنید و سپس با چرخ خیاطی بدوزید. پیش بند زیبای تان آماده است.( تصویر7)

تصویر 7

برچسب ها: خلاقیت، هنر و خلاقیت، خلاقیت و خیاطی، خیاطی کردن، پارچه های رنگی، تکنیک های خلاقیت، هنر و نوآوری تعداد بازديد: 2392 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز