Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 31 فروردین 1404 - 22:51

3
اسفند
پاژن؛ هامر كوچك در خدمت آتش نشاني

پاژن؛ هامر كوچك در خدمت آتش نشاني

كليك كنيد.

پس از انجام عملیات‌های دشوار در مسیرهای صعب‌العبور کوهستان و رودخانه، مدیرعامل وقت سازمان را بر آن داشت که خودروهايی خریداری کنند تا با هر نوع شرایط جوی و فیزیکی سازگار باشد. لذا پس از بررسی و جمع‌آوری اطلاعات، خودروی پاژن انتخاب و خریداری شد. پاژن خودرويی است با قدرت 3000 اسب بخار و گشتاوری زیاد با موتور 6 سیلندر، همراه با سیستم انتقال قدرت به دو محور جلو و عقب (دو دیفرانسیل) و مناسب با شرایط کار در کوهستان و مسیرهای دشوار که البته با توجه به نوع عملیات‌ها لازم بود که تغییراتی در ساختار ظاهری آن ایجاد شود که پس از تحقیق و همفکری این تغییرات بر روی خودرو اعمال شد، که در ذیل به مواردی از آن به صورت خلاصه اشاره می‌کنیم.
 

1-‌ گارد جلو: این گارد متحرک به نحوی طراحی شده که ضمن حفاظت از قسمت جلو خودرو در مواقع ضروری می‌توان از آن به عنوان جایگاه برانکارد، برای حمل مصدومین و حمل تجهیزات اضافه در نقاط مختلف استفاده نمود.
2-‌ باربند نصب شده بر روی سقف خودرو: این باربند با ابعاد 10/1×2 مترمربع بر روی سقف خودرو قرار گرفته و جهت استفاده حمل برانکارد و تجهیزات اضافه مورد استفاده قرار می‌گیرد.
3-‌ میله‌های محافظ: این میله‌ها دور تا دور اتاق به نحوی قرار گرفته‌اند که در صورت واژگونی خودرو از آسیب به اتاق و سرنشینان تا حد زیادی جلوگیری می‌نماید.
4-‌ نردبان: نردبان متصل به باربند قسمت عقب خودرو می‌باشد که جهت دسترسی آسان به تجهیزات روی سقف، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
5-‌ وینج: وینج این خودرو با قدرت کشش 2700 کیلوگرم بر روی سپر جلو خودرو نصب گردیده که کاربردهای مختلفی از جمله کشیدن اجسام سنگین را دارد و در مواقعی که خودرو در گل و لای گیر می‌افتد به جهت آزادسازی و خارج نمودن خود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
6-‌ رکاب‌های بغل خودرو: علاوه بر زیبايی می‌توان به عنوان میله‌های محافظ زیر خودرو از آن استفاده نمود.
7-‌ تنظیم ارتفاع مناسب: با توجه به مناطق ناهموار عملیاتی، لازم بود تغییراتی در قسمت زیر و بند، ارتفاع شاسی از سطح زمین صورت پذیرد تا حرکت خودرو در جاده‌های ناهموار، رودخانه، مسیرهای برفی و ... به سهولت انجام پذیرد.
8-‌ کرکره‌ها و کشويی کردن قسمت عقب: به جهت دسترسی سریع به لوازم و تجهیزات قسمت کناری، عقب خودرو را به صورت کرکره‌ای و قسمت پشت و درب عقب به صورت کشويی طراحی شد، این کار باعث شد تا از فضای موجود داخل اتاق و عقب خودرو به صورت کاملاً بهینه استفاده شود.
9-‌ ایجاد کارگاه: در تمامی قسمت‌های خودرو مکان‌هايی جهت ایجاد کارگاه و بستن طناب و لوازم و تجهیزات جانبی تعبیه شده است که زمان عملیات را بسیار کاهش می‌دهد.
10-‌ سیستم روشنایی: شامل چراغ‌گردان‌های هشداردهنده، پروژکتورهای مه‌شکن جلو، پروژکتورهای متحرک تعبیه شده در قسمت جلو و عقب خودرو جهت نوررسانی به طرفین، فلاش‌های جلو و عقب و روشنايی داخل کابین عقب که باعث شده این خودرو مانند ستاره‌ای درخشان در شب نمایان باشد.
11-‌ رینگ و لاستیک: با توجه به مأموریت‌های محوله این خودرو در مناطق صعب‌العبور و سنگلاخی، ایجاب
می‌کرد که از لاستیک و رینگ مناسب و مقاوم در برابر ضربات و سایش استفاده شود که پس از بررسی میان بهترین لاستیک‌ها و رینگ‌های دنیا، لاستیک کوپر آمریکايی مخصوص کار در کوهستان انتخاب شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
در نهایت این خودرو با تغییرات اعمال شده بر روی آن به‌طور منحصر به فرد توانسته نظر کارشناسان و مدرسانی که از کشورهای مختلف دنیا به ایران آمدند را به خود جلب نماید و برگ زرین دیگری بر افتخارات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزوده گردد.
 

تعداد بازديد: 986 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز