Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 آبان 1403 - 03:05

25
آذر
تسلا S مدل 2012

تسلا S مدل 2012

شاید الون ماسک بنیانگذار تسلا با عرضه مدل جدید خود به نام تسلا S مي‌‌خواهد...

شاید الون ماسک بنیانگذار تسلا با عرضه مدل جدید خود به نام تسلا S مي‌‌خواهد خود را با هنری فورد که انقلابی در صنعت حمل‌ونقل و خودرو ایجاد کرد، مقایسه کند. این خودروی سدان لوکس تنها خودروی الکتریکی است که در کلاس خودروهای لوکس رقابت مي‌‌کند و فیشر کارما که یک خودروی هیبریدی برقی است را مي‌‌توان نزدیک‌ترین رقیب آن دانست. اما  برخلاف کارما که قیمت بالایی دارد این مدل با قیمت پایه 60.000 دلار عرضه خواهد شد و آن را تنها خودروی الکتریکی دردسترس خریداران خودروهای لوکس قرار می‌دهد. برخلاف خودروهای الکتریکی ارزان‌تری مانند نیسان لیف، تسلا S باتری‌‌هاي قوی تری دارد که به خریداران این خودروی لوکس امکان طی مسافت بیشتری را مي‌‌دهد.
این مدل از تسلا با داشتن خطوط روان در طراحی، چهار در در کنار ظاهری کوپه شکل طراحی خارجی جذاب‌تری نسبت به خودروهای هم کلاس خود مانند جگوار XF دارد. بعلاوه، علیرغم اینکه اولین مدل عرضه شده توسط تسلا یعنی مدل رودستر آن روی خطوط منحنی تند و بدنه بدون سقف تمرکز داشت که آن را بیشتر شبیه خودروهای مسابقه مي‌‌کرد، مدل S به گونه‌‌اي طراحی شده است که بتوان از آن هم در بزرگراه‌‌ها و هم در شهر و محیط‌‌هاي شلوغ استفاده کرد. بعلاوه برخلاف مدل قبلی تسلاS وقت شما را در پمپ بنزین نمي‌‌گیرد و تنها در زمانیکه شما در حال صرف ناهار/شام در خانه هستید باک خود را پر مي‌‌کند. همچنین برخلاف تسلا رودستر طراحی آن از لوتوس الیزه گرفته شده بود، مدل S طراحی انحصاری داشته که در نظرگرفتن شاسی آلومینیومی، قرار گرفتن باتری‌‌ها در کف خودرو و ایجاد فضای مناسب وکافی در طراحی آن نمود مي‌‌یابد.
در مجموع اگر آنچه که تسلا در مورد خودرو  مي‌‌گوید صحت داشته باشد، حال این سوال باقی مي‌‌ماند که آیا خریداران خودروهای لوکسی مانند آئودی A8، پورشه پانامرا یا یک مرسدس کلاس ایی را رها کرده تا خودروی دوستدار محیط زیست و الکتریکی مانند تسلا S را بخرند.

طراحی داخلی و خارجی
تسلا S در چهار سطح تودوزی داخلی عرضه مي‌‌شود: سطح پایه، پرفورمنس، سینگنچر و سیگنچر پرفورمنس. تمامی این مدلها بطور استاندارد از چرخهای 19 اینچی، حسگرهای باران، صندلی‌‌هاي جلو با قابلیت حرکت به هشت جهت، تجهیزات کامل برقی، سیستم خودکار کنترل هوا، فرمان هیدرولیک تلسکوپی،  نمایشگر 17 اینچی لمسی، بلوتوث و سیستم صوتی مجهز به هفت بلندگو همراه رادیو HD و پورت‌‌هاي USB برخوردارند. تیپ‌‌هاي پرفورمنس، سیگنچر و سیگنچر پرفورمنس مجهز به سیستم تعلیق‌‌هاي فعال بادی، صندلی هایی با قابلیت حرکت به 12 جهت و مجهز به گرم کن و روکش چرمی عالی نیز هستند.
رینگ‌‌هاي 21 اینچی، سقف پانورامایی، ردیف سوم صندلی که در جهت عقب خودرو نصب مي‌‌شوند و مي‌‌توانند دو بچه را در خود جای دهند، سیستم صوتی با 12 بلندگو و رادیو ماهواره‌‌اي و یک بسته فناوری که دارای چراغ جلوهای زنون، مه شکن‌‌هاي ال‌‌اي‌دی، سیستم استارت بدون کلید، آینه بغل دارای گرم‌کن، درب صندوق عقب برقی، دوربین دید عقب و سیستم ناوبری مي‌‌باشد، از جمله آپشن‌‌هاي این خودرو محسوب مي‌‌شوند.
قوای محرکه و عملکرد
تسلا S با سه نوع باتری یون- لیتیومی عرضه مي‌‌شود. مدل پایه تسلا S از یک بسته باتری 40 کیلوواتی برای که برای طی مسافت 257 کیلومتری مناسب است برخوردار است. سطح بالای آن یک بسته باتری است که 60 کیلووات توان داشته و مي‌‌توان با آن 370 کیلومتر را طی کرد. در نهایت نیز باتری‌‌هاي 85 کیلوواتی قرار دارند که برای طی مسافت 426 کیلومتری مناسبند. تیپ‌‌هاي پرفورمنس، سیگنچر و سیگنچر پرفورمنس بطور استاندارد با بسته 85 کیلوواتی عرضه مي‌‌شوند.
تسلا S از قوای محرکه دیفرانسیل عقب، موتور الکتریکی با سیستم مایع خنک کننده و جعبه دنده تک سرعته برخوردار است. این قوای محرکه مي‌‌تواند بیشینه گشتاور 362 اسب بخار و گشتاور 440 نیوتن متر را تولید کند. تیپ‌‌هاي پرفورمنس و سیگنچر پرفورمنس به واسطه داشتن مبدلهای‌‌هاي ارتقا یافته مي‌‌توانند 416 اسب بخار قدرت و گشتاور 600 نیوتن متر را تولید کنند.
طراحان تسلا ادعا مي‌‌کنند که مدل پایه S که باتری 40 کیلوواتی دارد مي‌‌تواند در کمتر از 5/6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربر ساعت رسیده و حداکثر سرعت آن 180 کیلومتربر ساعت است. با باتری 60 کیلوواتی این ارقام به 9/5 ثانیه و 190 کیلومتر بر ساعت مي‌‌رسند. با باتری 85 کیلو واتی در تیپ سیگنچر این ارقام به 6/5 ثانیه و 200 کیلومتر بر ساعت و در تیپ‌‌هاي پرفورمنس و سیگنچر پرفورمنس به 4/4 ثانیه و 210 کیلومتر بر ساعت مي‌‌رسند. از لحاظ مصرف سوخت برآورد آزمون کننده‌‌ها این است که مدل S در هر 160 کیلومتر 38 کیلووات ساعت در شهر، 37 کیلووات ساعت در بزرگراه و 38 کیلووات ساعت بطور ترکیبی انرژی مصرف مي‌‌کند.
تسلاS را مي‌‌توان از طریق پریزهای خانگی یا ایستگاه‌‌هاي شارژ عمومی شارژ کرد. برای شارژ باتری 40 کیلوواتی با ولتاژ 240 با شارژ تکی 5 ساعت و با شارژر دوگانه 5/2 ساعت به طول مي‌‌کشد. البته سیستم شارژر دوگانه 1500 دلار بیشتر هزینه دارد. همچنین زمان شارژ مدل 60 کیلوواتی حدود 5/7 ساعت است که این مقدار با شارژر دوگانه به نصف کاهش مي‌‌یابد.
 در تیپ‌‌هاي سیگنچر و سیگنچر پرفورمنس که باتری 85 کیلوواتی دارند این سیستم بطور استاندارد نصب شده و زمان شارژ آن‌‌ها را به 4 ساعت کاهش مي‌‌دهد. بعلاوه باتری‌‌هاي 60 و 85 کیلوواتی مي‌‌توانند از یک شبکه قوی سوپرشارژرها که تسلا مي‌‌سازد بهره گیرند. مسئولان تسلا مي‌‌گویند که این شارژرهای بسیار سریع مي‌‌توانند باتری‌‌هاي 85 کیلوواتی را در حدود 30 دقیقه پرکنند. با این شبکه طی مسافت‌‌هاي طولانی در سراسر کشور با این خودرو میسر مي‌‌شود.
ایمنی
تسلا ادعا مي‌‌کند که مدل S کلیه آزمون‌‌هاي تست تصادف را با موفقیت پشت سرگذاشته و پنج ستاره ایمنی اداره ملی ایمنی حمل و نقل آمریکا را کسب مي‌‌کند. مدل S بطور استاندارد در تمامی تیپ‌‌هاي خود ازهشت کیسه هوا شامل کیسه هوای بالای سر سرنشینان، کیسه هوای جلوی زانو و همچنین کیسه‌‌هاي هوای شکمی و جانبی برای سرنشینان جلو برخوردار است. همچنین بطور استاندارد در تمامی تیپ‌‌هاي آن سیستم کنترل کشش و ثبات خودرو، حسگرهای تصادف و ترمزهای ضدقفل نصب شده است.
امکانات و تجهیزات داخلی
علی رغم قوای محرکه پیچیده آن، طراحی داخلی و تجهیزات تسلا S بسیار ساده اما زیبا هستند. صفحه نمایش لمسی 17 اینچی بسیار در جلوی داشبورد جلوه مي‌‌کند و مي‌‌توان آن را مرکز فرمان راننده برای کنترل سیستم تهویه، ناوبری، سرگرمی، ارتباطی واطلاعاتی دانست.
همچنین یک صفحه نمایش ال سی دی سه بعدی در جلوی فرمان خودرو اطلاعاتی در خصوص سیستم صوتی و همچنین سرعت، وضعیت باتری، مسافت و وضعیت تولید انرژی به راننده مي‌‌دهد.
پلاستیک‌‌هاي مرغوب و نرم و مواد پارچه‌‌اي بر کل طراحی داخلی این خودرو غالب است. همچنین فضای جلوی پای سرنشینان بسیار فراخ است اما صندلی‌‌هاي تاشو و دوقلوی عقب که نشان دهنده هفت نفره بودن این خودروست تنها برای کودکان مناسب هستند.
مدل S دو فضای بار دارد، فضای بزرگتر زیر درب پنجم(صندوق عقب) است و فضای کوچکتر زیر کاپوت است که در واقع قسمتی از همان فضایی است که موتور خودروهای معمولی در آن جای مي‌‌گیرند. اگر صندلی‌‌هاي عقب و صندلی‌‌هاي دوقلو(آپشن) در عقب تاشوند فضای بار عقب خودرو به 3/26 فوت مکعب افزایش مي‌‌یابد که فضای مناسبی برای گذاشتن یک چمدان بزرگ و چوب‌‌هاي گلف است. برای درک بهتر مي‌‌توان این فضا را با فضای بار پورشه پانامرا که 7/15 فوت مکعب و ب ام و سری 7 که 1/14 فوت مکعب است مقایسه کرد. با تاشدن صندلی‌‌هاي عقب این فضا به 1/58 فوت مکعب افزایش یافته و به راحتی مي‌‌توان یک دوچرخه را در آن جای داد! در مقایسه پورشه پانامرا با تاشدن صندلی‌‌هاي عقبش فضای 44 فوت مکعبی دارد.
فرمانپذیری و سواری
مسئولان تسلا امکان تست طولانی مدت مدل S را فراهم نکردند اما در مدت 10 دقیقه آزمون آن، مشخص شد که تسلا S ترکیبی از راحتی و اسپرتی بودن است. سیستم تعلیق بادی آن وزن سنگین این خودرو را به خوبی در پیچ‌‌ها و دست‌اندازها تحمل مي‌‌کنند.
شتاب‌گیری این خودرو که یک خودروی الکتریکی است در حداکثر تولید گشتاور فوق‌العاده و بی‌نظیر است. جعبه دنده تک‌دنده آن عملکرد قوای محرکه را در هر سرعت و هر نوع جاده‌‌اي به حالت بهینه نگاه مي‌‌دارد.
علی‌رغم اینکه این خودرو مانند بسیاری از خودروهای الکتریکی دیگر کمی کرخ است و حس حرکت در جاده را به راننده نمي‌‌دهد، اما سیستم تعلیق آن خوب تنظیم شده و سواری نرم و راحتی را به سرنشینان خود مي‌‌دهد. همچنین با وجودیکه مدل S حدود 2 تن وزن دارد اما قرار گرفتن باتری‌‌ها در سطحی پایین مرکز گرانش پایین‌تری به خودرو داده و عملکرد خودرو به‌طور خاص در پیچ‌‌ها را بهتر مي‌‌کند.
 

 

تعداد بازديد: 386 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز