Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 27 آبان 1403 - 09:09

15
مرداد
آستون مارتين ونتج 2012

آستون مارتين ونتج 2012

ونتج جدید مانند هر خودروی دیگری از آستون مارتین چشم‌ها را خیره می‌کند...

ونتج جدید مانند هر خودروی دیگری از آستون مارتین چشم‌ها را خیره می‌کند. بر خلاف بسیاری از رقبا که تغییرات چندانی در نسل‌های جدید خودروهایشان انجام ندادند، این خودروی روباز همچنان با داشتن خصوصیاتی که مختص آستون مارتین هستند- مانند سقف تاشو پارچه‌ای که در پشت صندلی‌های عقب جای می‌گیرد- سرنشینان خود و مشتریان آستون مارتین را شگفت زده می‌کند. با این حال اگر کسی با نگاه اولیه به ظاهر آن شگفت زده نشود، قطعا با بازکردن درهای آن که به سمت بالا باز می‌شوند و قرار گرفتن در روی صندلی‌های نرم و راحت آن، با چرخاندن فرمان آن، گوش دادن به رادیو و استفاده از سیستم‌های تهویه معرکه آن، متعجب خواهد شد.
در هفت سال پیش که نسل اول این آستون مارتین عرضه شد، انتظار می‌رفت که برخی خطاهای جزئی که در طراحی آن مشاهده می‌شد، مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد. اما ظاهرا طراحان آن مایل به اصلاح و تغییر این خصوصیات نبوده‌اند. از جمله این خطاها می‌توان به دریچه‌های هوا که اقتصادی طراحی شده‌اند، دکمه‌های پنجره، كليد کنترل وضعیت هوا، ترمز‌های سمت چپ، محفظه کاپوت کوچک و قفل‌هایی که به طور مناسب با بدنه هماهنگ نشده‌اند، اشاره کرد. البته موارد مهمی نیز در این خودرو خوب عمل می‌کنند؛ مانند محل مناسب صندلی‌ها، اهرم‌های تعویض بالچه‌ها روی ستون‌ها. همچنین استفاده از مواد مناسب در داخل کابین خودرو مانند چرم‌های دست بافت، روکش‌های آلومینیومی، تودوزی سیاه آن انتظاری که از یک خودروی چندین میلیون دلاری انتظار دارید را برآورده می‌کنند.

قوای محرکه فوق العاده

یکی از نقاط قوت این آستون مارتین آن چیزی است که در زیر کاپوت آن قرار دارد. موتوری 7/4 لیتری هشت سیلندر V شکل که 420 اسب بخار قدرت را در دور 7300 نیوتن متر تولید می‌کند. این موتور که بر پایه موتور شورلت کورت طراحی شده است چنان صدای رعد آسایی تولید می‌کند که اگر سر شما را به صندلی نچسباند، قطعا با شنیدن صدای آن جا می‌خورید.
بهبود‌های دیگری که در این نسل از آستون مارتین ونتج صورت گرفته شامل بهبود سیستم فرمان می‌شود که از ستون فرمان جدیدتری برخوردار است و نسبت گردش 15:1 دارد . این بهبود آن را سریع‌تر از نسل‌های قبلی خود می‌کند. این خودرو چندان سبک نیست و در سرعت‌های پایین باید فشار زیادی به آن بیاورید اما هنگامیکه خودرو سرعت گرفت بازخور خوبی از آن می‌گیرید. همچنین استحکام بدنه و تنظیم مناسب کمک فنرها یکی دیگر از نقاط قوت آن مي‌باشد. به این موارد می‌توان ترمزهای بهبود یافته، چرخ‌های 15 اینچی جدید با دو روتور در جلو و شش کالیپر پیستونی را اضافه کرد.

سیستم انتقال نیرو

متاسفانه نمی‌توان چندان تعریفی از جعبه دنده دستی- خودکار هفت سرعته این آستون مارتین کرد. تنها تفاوت با نسل قبل جعبه دنده ونتج اضافه شدن یک دنده و ارتقا آن به هفت دنده بوده است. در حالت خودکار تعویض دنده این جعبه دنده 5250 دلاری شما را به یاد تجربه‌های اولیه رانندگی‌تان می‌اندازد. فشار دادن دکمه حالت اسپرت خودرو، سرعت تعویض دنده را بهبود داده است، اما همچنان درحالت خودکار  عملکرد آهسته و نه چندان مطلوبی دارد.
شتاب صفر تا صد این آستون مارتین چیزی حدود 5/4 ثانیه است. بعلاوه اینکه بواسطه فرمان و ترمزهای جدید، خودرو قوی‌تر و اطمینان پذیرتر شده است.
در مجموع عملکرد فوق‌العاده فرمان و ترمز‌ها و ظاهر بی‌نظیر از جمله خصوصیاتی هستند که دل هر عاشق ماشین را ربوده، چشم‌های او را خیره کرده و او را وادار به پرداخت 138هزار و120 دلار برای آن می‌کند.

تعداد بازديد: 388 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز