Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 25 آبان 1403 - 13:47

22
اسفند
دنا چهارمین خودروی ملی کشور

دنا چهارمین خودروی ملی کشور

چهارمین خودروی ملی کشور رونمایی شد. این خودرو که دنا نام دارد با طراحی...

چهارمین خودروی ملی کشور رونمایی شد. این خودرو که دنا نام دارد با طراحی متفاوت از آنچه در تولیدات ملی وجود داشت. معرفی شد. چرا دنا؟ اما دلیل اینکه نام این خودروی ملی دنا گذاشته شده است را نیز می توان به سمبل های کشور اشاره کرد.حتی ممکن بود نام این خودرو خزر، البرز و زاگرس هم باشد.
 دنا با موتور ای اف سوون عرضه می شود. این خودرو در دو مدل ال ایکس و ای ال ایکس روانه بازار خواهد شد مدل ال ایکس با 115 اسب بخار قدرت و به احتمال زیاد مدل ای ال ایکس که مجهز به توربوشارژ خواهد بود با 150 اسب بخارقدرت  به بازار خواهد آمد، مدل ال ایکس از 14 تا 18 میلیون تومان قیمت دارد و مدل ای ال ایکس از 18 تا 25 میلیون قیمت خواهد داشت.
این افزایش قیمت با توجه به آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی انجام خواهد گرفت. دنا از اسفند 90 به صورت آزمایشی تولید خواهد شد و تولید انبوه آن به نیمه دوم سال 91 موکول می شود. در نمای جلو، این خودرو شباهت های زیادی به خودروهای خارجی دارد و در نمای عقب نیز طرحی شبیه بنز کلاس سی را تداعی می کند.
جلو پنجره بزرگ به همراه سپری کشیده و چراغ زیبا، چهره ای خشن و تهاجمی به این خودروی ملی بخشیده است.
در قسمت عقب نیز چراغ های زیبا، چهره ای موجه برای دنا رقم می زند.
این بار طراحی کابین محصولات ایران خودرو چهره ای دیگر به خود دیده و کابینی زیبا با طراحی منحصر به فرد را ارائه می دهد، این کابین شباهت‌های بسیاری با هیوندای سوناتای 2011 دارد.
البته نمی توان طرح خطوط این خودرو که شباهت های بسیاری با برخی از خودروها دارد را نادیده گرفت.در نمای جانبی درهای جلو و عقب همچنین حالت ستون ها همان سمند است و بیشتر تغییرات شامل صندوق و در موتور است. دنا را می توان اولین خودروی ملی با طراحی به روز و زیبا دانست هر چند که این طراحی برگرفته از خودروهای مختلف است اما به هر حال حرکتی رو به جلو برای صنعت خودروی کشور محسوب می شود.
دنا با توجه به طراحی خوب و کابینی زیبا می تواند در بازار موفق شود البته اگر همانند دیگر خودروها روز به روز از کیفیت آن کاسته نشود.
اگر هر سال یا حداقل هر دو یا سه سال یکبار ایران خودرو و سایپا اقدام به تولید نسل جدیدی از خودروهای ملی خود کنند می توانیم به این مونتاژ کاری پایان دهیم و صنعتی خودکفا داشته باشیم.
شاید در طراحی بیرونی و کابین از خودروهای دیگر الهام گرفته شده باشد اما باید به این نکته توجه داشت که خودروسازان کره ای که سهم بزرگی در بازارهای جهانی دارند تا چند سال پیش اقدام به کپی کاری می کردند اما امروز به جایی رسیده اند که خود در طراحی حرف های زیادی برای گفتن دارند.
از این رو حمایت از چنین طرح هایی می تواند بستری باشد برای تحول صنعت خودروسازی کشور. در کشور ما طراحان زیادی وجود دارند که در دنیا مطرح هستند.
مسئولین شرکت های بزرگ خودروسازی با جذب چنین افرادی می توانند طراحی مستقل و منحصر به فردی را برای تولیدات خود داشته باشند با رونمایی خودروی دنا، قدم های رو به جلوی صنعت کشور بیش از پیش نمایان شد.

تعداد بازديد: 377 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز