Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 10:03

23
دی
همه چيز پيرامون سركه سيب (بخش دوم)

همه چيز پيرامون سركه سيب (بخش دوم)

سركه خالص سیب می‌تواند به مینای دندان و بافت گلو و دهان آسیب برساند و در برخی موارد نیز تماس بیش از حد آن با پوست منجر به سوختگی می‌شود.

مصرف سركه سیب

از آنجا كه خواص درمانی سركه سیب اثبات نشده است، هیچ توصیه رسمی در مورد نحوه استفاده از آن وجود ندارد؛ ولی به طور كلی می‌توان گفت مصرف روزانه 2 قاشق چایخوری در یك لیوان آب و یا آبمیوه و یا قرص 285 میلی‌گرم بلامانع است.

برخی افراد نیز سركه سیب را به صورت خود می‌مالند كه البته ایمنی این روش درمانی نیز اثبات نشده است.  ولی مصرف سرکه سیب برای افرادی که دارای زخم معده و یا مشکلات گوارشی هستند بدون توصیه پزشک متخصص توصیه نمی‌شو‌د. 

خطرات احتمالی ناشی از مصرف سركه سیب

به طور كلی به نظر می‌رسد كه مصرف حدمجاز سركه سیب برای افراد سالم عوارض جانبی ندارد؛ ولی اگر در طولانی مدت یا در مقادیر زیاد مصرف شود، می‌تواند خطر آفرین باشد.  

همان‌طور كه می‌دانیم، سركه سیب بسیار اسیدی و عنصر اصلی آن اسیداستیك است و همان‌طور كه از نام آن برمی‌آید، بسیار سخت است؛ بنابراین حتماً قبل از مصرف آن را با مقدار كمی آب و یا آبمیوه رقیق كنید.

سركه خالص سیب می‌تواند به مینای دندان و بافت گلو و دهان آسیب برساند و در برخی موارد نیز تماس بیش از حد آن با پوست منجر به سوختگی می‌شود. استفاده درازمدت از سركه سیب ممكن است تراكم استخوان‌ها را كاهش دهد و مقدار پتاسیم بدن را كم كند. اگر مبتلا به كمبود پتاسیم و یا پوكی استخوان هستید، قبل از خوردن سركه سیب، حتماً با پزشك مشورت كنید.  

سركه سیب به لحاظ نظری می‌تواند در درمان دیابت و داروهای قلبی، داروهای مسهل و داروهای ادرارآور تداخل ایجاد كند. اگر شما مبتلا به دیابت هستید، قبل از مصرف سركه سیب با پزشك مشورت كنید.

سركه ممكن است مقدار انسولین را تغییر دهد. مصرف مكمل‌های سركه سیب به افراد زیر 14 ساله توصیه نمی‌شود. خانم‌های باردار و افرادی كه تحت درمان بیماری‌های خاص هستند نیز باید با مشورت پزشك سركه مصرف كنند. استفاده از مكمل‌های سركه سیب به نسبت خود سركه سیب، ریسك و عوارض جانبی بیشتر دارد.

مطالعه‌ای كه در سال 2005 توسط FDA روی هشت نوع مكمل سركه سیب انجام شد، نشان داد كه مواد ذكر شده بر روی جعبه، مواد تشكیل دهنده واقعی نیستند. همچنین مواد تشكیل‌دهنده قرص‌های مختلف با علائم تجاری متفاوت، یكسان نبوده و دوز توصیه شده مصرفی هر یك از این علائم تجاری متفاوت است.  

استفاده از سركه سیب به عنوان یك چاشنی در غذاها بلامانع است، اما به عنوان یك روش درمانی و مصارف روزانه می‌تواند كمی خطرناك باشد. هیچ‌گاه فراموش نكنید كه انجام یك مشاوره ساده با یك متخصص در استفاده از هر نوع ماده گیاهی و یا ماده شیمیایی بی‌ضرر است.

بدین ترتیب پزشك تمامی شرایط بهداشتی و ... را كنترل می‌كند و استفاده از آن را مجاز یا غیرمجاز می‌داند. هیچ‌گاه از سركه سیب برای لاغری استفاده نكنید. با آنكه عوارض جانبی استفاده از آن كم است، ولی هیچ‌چیز به اندازه یك رژیم لاغری معقول در كنار ورزش و فعالیت بدنی زیر نظر یک متخصص تغذیه نمی‌تواند به لاغری شما كمك كند. كاهش وزن به آسانی خوردن یك قاشق سركه سیب به طور روزانه صورت نمی‌گیرد. 

 

 

 

برای خواندن بخش اول - همه چيز پيرامون سركه سيب - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: مصرف سركه سیب، میزان مصرف روزانه سرکه سیب، خطرات احتمالی مصرف سركه سیب، سرکه خالص سیب، عوارض جانبی سرکه سیب تعداد بازديد: 703 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز