Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 05:22

26
اردیبهشت
آویزهای پارچه‌ای

آویزهای پارچه‌ای

آیا تا به حال به درست کردن آویزهای پارچه‌ای برای نگهداری برخی وسایل کوچک، فکر کرده‌اید؟ این پاکت‌های کوچک می‌توانند کمک زیادی برای سازماندهی و منظم کردن وسایل و اقلام ریز شما باشند

مترجم : اعظم اسلامی مجد‌

azameslamimajd2008@yahoo.com

 

 

تحریریه زندگی آنلاین : آیا تا به حال به درست کردن آویزهای پارچه‌ای برای نگهداری برخی وسایل کوچک، فکر کرده‌اید؟ این پاکت‌های کوچک می‌توانند کمک زیادی برای سازماندهی و منظم کردن وسایل و اقلام ریز شما باشند، حتی می‌توانید از آنها در آشپزخانه نیز استفاده کنید، مثلا روی دیوار نصب کنید و برخی لوازم و وسایل کوچک را داخل آنها قرار دهید. درست کردن این سبدها، پاکت‌ها یا کیف‌ها و آویزها، بسیار راحت است. در اینجا برای این پروژه از دو لایه پارچه استفاده کرده‌ایم، یکی برای بخش بیرونی و یکی برای آستر کار.

بیشتربخوانید:

نشانک کتاب با جیب

 

 

پیشنهاد برای نصب

 در اتاق خواب کودک برای قرار دادن برخی اسباب‌بازی‌های کوچک

 در حمام برای قرار گرفتن حوله‌های کوچک و لوازم ضروری

 در اتاق لباسشویی برای قرار گرفتن جوراب‌ها و دستکش‌ها

 در اتاق خیاطی برای ساماندهی به وسایل خیاطی و دوخت و دوز.  ما در اینجا بنا به سلیقه شخصی، روی هر کدام از پاکت‌ها یک تکه پارچه به عنوان برچسب دوخته‌ایم تا علاوه بر زیبایی ظاهر کار، نقش یک تخته گچی کوچک را نیز ایفا کند.

برای درست کردن هر یک از این سبدها یا پاکت‌ها

 دو تکه پارچه 55 × 45 سانتیمتری

  27 سانتیمتر لایی حرارتی (عرض 50 سانتیمتر)

 ورق (پارچه) تخته گچی (در صورت تمایل)

 صابون یا گچ خیاطی

 اسپری چسب برای لایی حرارتی یا چسب ماتیکی (اگر می‌خواهید روی کار برچسب یا لیبل تخته گچی بزنید).

 میز کار، خط‌کش، ابزار مخصوص برش و دوخت و دوز

نکته: این 4 سبد روی یک میله 120 سانتیمتر قرار می‌گیرند. مانند آنچه که در شکل دیده می‌شود.

برش پارچه‌ها و لایی

 از هر کدام از پارچه‌های 55 × 45 سانتیمتری، یک مستطیل 53 × 33 سانتیمتری و دو نوار 18 × 8 سانتیمتری برش بزنید (از هر پارچه یک مستطیل و دو نوار که در مجموع می‌شود: 2 مستطیل و 4 نوار).

  از ورق یا پارچه تخته گچی (در صورت استفاده) یک برش نواری

18 × 8 سانتیمتری

  از لایی حرارتی یک برش مستطیل 50 × 30 سانتیمتری

آماده کردن پارچه‌ها

 یکی از مستطیل‌های بزرگ 55 * 33 سانتیمتری را برای بخش بیرونی کنار بگذارید. لایی حرارتی را پشت آن قرار دهید و با اتو، لایی را به پشت پارچه بچسبانید.

2- مستطیل را از وسط تا کنید و از گوشه‌های تا خورده آن دو مستطیل به ابعاد 4 × 5/2 سانتیمتری برش بزنید (5/2 سانتیمتر طول مستطیل‌ها و 4 سانتیمتر عرض آنها باشد).

لایی چسباندن را با مستطیل بزرگ بعدی نیز تکرار کنید.

بیشتربخوانید:

آموزش دوخت کفش نوزاد

 

 

 

مراحل دوخت

1- دو تکه نواری 18 * 8 سانتیمتری را روی هم قرار دهید، به طوری که روی پارچه‌ها به هم باشد و بعد درازای آنها را دوخت بزنید (1 سانتیمتر از لبه جای دوخت در نظر گرفته شود). این کار را با دو تکه نوار بعدی نیز تکرار کنید.

2- حالا نوارها را به رو برگردانید و برای مرتب‌تر شدن کار، آنها را اتو بزنید تا لبه‌هایشان صاف شود.

3- مستطیل بیرونی را که قبلا تا زده بودید، باز کنید و روی سطح کار قرار دهید. نوارهای باریک را از وسط تا بزنید و لبه دوخته نشده آنها را روی لبه مستطیل بزرگ بیرونی قرار دهید. دلیل تا زدن نوارها این است که با ایجاد یک حلقه، بتوان میله را از وسط آنها عبور دارد. دقت داشته باشید که نوارهای تا خورده را با فاصله 5 سانتیمتری از گوشه‌های مستطیل روی آن قرار دهید و محل هر یک را با سوزن ته‌گرد سفت کنید.

4- نوارها را بدوزید به مستطیل بیرونی (1 سانتیمتر جای دوخت از لبه فراموش نشود).

 حالا نوبت چسباندن پارچه یا ورق تخته گچی است.

برای این کار:

1- در قسمت بیرونی پارچه (بخش نمای کار) تکه پارچه یا ورق تخته گچی را با استفاده از چسب (اسپری یا چسب ماتیکی) بچسبانید. پارچه تخته گچی باید در وسط نما و با فاصله 5/2 سانتیمتر از بخش بالایی باشد.

2- حالا دور تا دور آن را با در نظر گرفتن نیم سانتیمتر جای دوخت از لبه‌ها، بدوزید. برای زیباتر شدن، از دوخت مدل بخیه استفاده کنید.

مراحل دوخت تمام بخش‌ها و درست کردن کیف آویز

1- دوباره بخش بیرونی کار را از وسط تا بزنید، طوری که روی پارچه‌ها بر روی هم قرار بگیرند. لبه‌های عرض را روی هم منطبق کنید و سپس با سوزن ته‌گرد، آنها را سفت کنید. حالا شروع به دوخت کنید و 1 سانتیمتر جای دوخت از لبه بگذارید. جای دوخته شده را اتو بکشید تا صاف و مرتب شود.

2- تنها نکته اصلی این بخش، دوخت بخش پایینی کیف است. بخشی که قبلا دو مستطیل در دو طرف آن ایجاد کردید. این کار برای پاکتی شدن کیف بود. دو طرف بالا و پایین هر مستطیل برش زده را لب به لب روی هم قرار دهید (طوری که با زدن سوزن ته‌گرد، چاک ایجاد شده کاملا بسته شود). 1 سانتیمتر جای دوخت در نظر بگیرید. این کار را با چاک بعدی نیز انجام دهید.

مراحل 1 و 2 را با بخش آستر کیف (بخش داخلی کار) تکرار کنید.

3- لبه‌های بخش بیرونی و بخش داخلی کیف را روی هم هماهنگ کنید (طوری آنها را روی هم قرار دهید که بخش رویی پارچه‌ها بر روی یکدیگر باشند).

بین دو زبانه که برای عبور حلقه بود را دوخت نزنید تا از جای درز آن پاکت را به رو برگردانید، اما بخش‌های دیگر را دور تا دور بدوزید.

برای سهولت کار می‌توانید از سوزن ته‌گرد استفاده کنید.

4- همچنان که لبه‌ها را می‌دوزید، 1 سانتیمتر جای دوخت را فراموش نکنید.

5- با استفاده از درزی که ندوخته‌اید، پاکت را به رو برگردانید و درز را نیز بدوزید. برای تمیز شدن کار، دور تا دور و زبانه‌های کار را اتو بزنید.

به این ترتیب یکی از پاکت‌ها را درست کرده‌اید و می‌توانید به تعداد دلخواه به آنها اضافه کنید و بعد میله را از حلقه‌ها یکی یکی عبور دهید و در محل مناسب، نصب کنید. با یک تکه گچ نیز می‌توانید روی ورق تخته گچی، اسم چیزهایی که داخل هر پاکت است را بنویسید.

تعداد بازديد: 87 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز