Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 11:48

20
اردیبهشت
گوشت شترمرغ (2)

گوشت شترمرغ (2)

كم بودن میزان سدیم در گوشت شترمرغ در مقایسه با گوشت گاو و مرغ یكی از مزایای دیگر این گوشت است.

 

گوشت شترمرغ با عالی‌ترین نوع گوشت گوساله یعنی فیله قابل مقایسه است و اغلب به صورت كبابی و استیك استفاده می‌شود. در این روش طبخ، باید گوشت را در درجه حرارت ملایم قهوه‌ای كرد.

سدیم كم و آهن زیاد

كم بودن میزان سدیم در گوشت شترمرغ در مقایسه با گوشت گاو و مرغ یكی از مزایای دیگر این گوشت است، بنابراین مصرف متعادل آن برای افرادی كه نیاز به مصرف غذاهای كم‌نمك دارند توصیه می‌شود. همچنین گوشت شترمرغ، آهن مناسبی را برای افراد كم خون و زنان باردار فراهم می‌كند. میزان آهن این گوشت تقریبا به اندازه گوشت گاو و بسیار بیشتر از گوشت مرغ  و بوقلمون است.

 مناسب برای ورزشكاران و جوانان

به دلیل خواص رژیمی و تركیبات شیمیایی مناسب گوشت شترمرغ، این گوشت به ورزشكاران به خصوص افرادی كه دارای فعالیت طولانی‌مدت هستند (شناگران، دوچرخه‌سواران، پهلوانان و دوندگان ماراتن) و افرادی كه تازه بیماری‌شان بهبود یافته و همچنین جوانان توصیه می‌شود.

انتخابی ارجح در تامین نیازهای پروتئینی

گوشت شترمرغ دارای پروفیل خوبی از لحاظ ترکیب اسیدهای آمینه در مقایسه با گوشت گاو و جوجه می‌باشد که می‌تواند در تامین نیاز‌های پروتئینی فرد، انتخاب ارجحی در مقایسه با گوشت گاو، گوسفند و گوساله باشد.

میزان كلسترول

 اگرچه در منابع علمی میزان کلسترول موجود در گوشت شترمرغ کمتر از سایر انواع گوشت قرمز و حتی کمتر از گوشت مرغ و بوقلمون ذکر شده، اما باید توجه داشت که میزان کلسترول موجود در بافت‌های بدنی شترمرغ از 57 میلی‌گرم در 100 گرم تا 65 تا 68 میلی گرم در 100 گرم متفاوت است.

سایر مزایا

مهم‌ترین مزیت بهداشتی گوشت شترمرغ آن است كه در مقایسه با گوشت گاو هیچگونه بیماری انگلی را به انسان منتقل نمی‌كند. البته گوشت شترمرغ كمی‌خشك است و این خشكی زمانی بیشتر آشكار می‌شود كه گوشت برای مدت‌زمان طولانی پخته شده باشد. این گوشت به دلیل دارا بودن اسید چرب غیراشباع امگا -3 تاثیر مفیدی در جلوگیری از لخته شدن خون و افسردگی دارد.

گوشت شترمرغ میزان بالایی از عناصری مانند روی و منیزیم را دارا است و حاوی ویتامین‌های B1، B2 و نیاسین نیز می‌باشد. علاوه بر موارد بالا، گوشت شتر مرغ به میزان بسیار چشمگیری ترد بوده و از قابلیت هضم استثنایی برخوردار است، طوری که 90 درصد آن قابل هضم بوده و از این حیث پس از گوشت ماهی در رتبه دوم قرار دارد، در صورتی که گوشت مرغ و گاو 87 درصد قابلیت هضم دارند.

نتیجه‌گیری

بطور کلی می‌توان نتیجه گرفت که گوشت شترمرغ جایگزین مناسبی برای گوشت گاو، گوساله و گوسفند بوده و همراه با مصرف ماهی (بعنوان منبع غنی اسید‌های چرب امگا -3) در مصارف روزمره تغذیه انسان و رژیم درمانی در کاهش وزن یا بیماری‌های قلبی عروقی موثر واقع می‌شود.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- گوشت شترمرغ- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خواص گوشت شترمرغ، گوشت گوساله، مزایای گوشت شترمرغ، پروتئین گوشت شترمرغ، کلسترول گوشت شترمرغ، فیله گوشت شترمرغ تعداد بازديد: 557 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز