Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403 - 23:32

3
اسفند
گوشت مرغ مفيد است زيرا ... (2)

گوشت مرغ مفيد است زيرا ... (2)

گوشت مرغ منبع خوب فسفر است. این ماده معدنی برای بدن ضروری بوده و برای حفظ سلامت دندان و استخوان‌ لازم می‌باشد. فسفر همچنین جهت عملکرد طبیعی کلیه‌ها، کبد و سیستم عصبی مرکزی مورد نیاز است.

ویتامین B3

سطح بالایی از ویتامین B3 که به آن نیاسین نیز می‌گویند، در گوشت مرغ موجود است. این ویتامین در پیشگیری از سرطان نقش دارد. کمبود این ویتامین سبب صدمه به ماده ژنتیکی DNA می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سرطان باشد. 

دریافت منظم غذاهای غنی از نیاسین مانندگوشت مرغ، از بروز بیماری آلزایمر و دیگر بیماری‏های شناختی مرتبط با افزایش سن جلوگیری به عمل می‌آورد. علاوه بر نقش نیاسین در DNA، این ویتامین برای تبدیل پروتئین‌‌ها، چربی‌‌ها و کربوهیدرات‌‌های بدن به انرژی، ضروری و لازم می‏‌باشد.

نیاسین به کنترل قند خون کمک می‌‏کند و فعالیت هورمون انسولین را تنظیم می‌‏نماید. دریافت حدود 100 گرم گوشت مرغ در روز می‌تواند نیاز بزرگسالان را به نیاسین مرتفع سازد.

ویتامین B6

ویتامین B6 در گوشت مرغ به مقدار قابل ملاحظه‌ای یافت می‌شود. این ویتامین نقش مهمی در متابولیسم پروتئین‌ها دارد.

ویتامین B6 در انتقال گروه متیل در بین اسید آمینه‌های بدن نقش دارد، بنابراین وقتی سطح ویتامین B6 سلول‏هاکافی نباشد، توانایی انتقال گروه‏های متیل نیزکاهش می‏یابد که یکی از نتایج آن تجمع هموسیستئین است. افزایش سطح هموسیستئین در خون، موجب آسیب به دیواره رگ‏ها می‌‏شود، بنابراین دریافت کافی منابع این ویتامین برای بدن ضروری است.

گوشت مرغ به دلیل این که منبع غنی از ویتامین B6 و نیاسین است، در متابولیسم انرژی نقش موثری دارد، زیرا این دو ویتامین ‏در واکنش‌های سوخت وساز بدن و تولیدانرژی نقش دارند.

سلنیوم

گوشت مرغ سرشار از سلنیوم است. سلنیوم در بدن خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد. این ماده همچنین به عملکرد نرمال هورمون‌های تیروئید و سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند. سلنیوم موجود در گوشت مرغ در پیشگیری از سرطان نیز موثر است و به سلول‌های غیرعادی اجازه رشد و تکثیر نمی‌دهد. 

فسفر

گوشت مرغ منبع خوب فسفر است. این ماده معدنی برای بدن ضروری بوده و برای حفظ سلامت دندان و استخوان‌ لازم می‌باشد. فسفر همچنین جهت عملکرد طبیعی کلیه‌ها، کبد و سیستم عصبی مرکزی مورد نیاز است.

 

 

برای خواندن بخش اول -گوشت مرغ مفيد است زيرا ...- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: خواص گوشت مرغ، ارزش غذایی گوشت مرغ، فواید گوشت مرغ، ترکیبات گوشت مرغ، ویتامین های گوشت مرغ، مواد معدنی گوشت مرغ تعداد بازديد: 525 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز