Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 01:56

4
مرداد
تازه های تغذیه ای (2)

تازه های تغذیه ای (2)

در بخش دوم مقاله تازه‌های تغذیه‌ای نیز اشاره‌ای خواهیم داشت به تحقیقات دیگری از محققان و متخصصان تغذیه در خصوص مواد غذایی و علم تغذیه و اثر آن بر سلامتی افراد.

میوه‌‌ها و اثرات درمانی آن در دیابت و بیماری قلبی

در پی تحقیقاتی كه دانشگاه‌های معتبر انجام گرفته تركیبی از مواد موجود در انگور قرمز و پرتقال می‌تواند تاثیر بسزائی در كنترل قندخون و جلوگیری از بیماریهای قلبی و عروقی داشته باشد.

بر همین اساس پزشكان بر این باور هستند كه بتوانند داروی مكملی تولید كنند كه تركیب این دو میوه یعنی انگور قرمز و پرتقال باشد.

در طی آزمایشگاه‌هائی بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و بیماران قلبی و عروقی انجام گرفت، به مدت هشت هفته به آنها كپسولی شامل این تركیبات داده شد.

پزشكان معتقدند كه چنانچه این دو تركیب با هم داده شود می‌تواند باعث كاهش قندخون، بهتر عملكرد انسولین و همچنین سلامت قلب گردد.

این تركیب كمك می‌كند تا اثرات مخرب قند و یا مقاومت به انسولین و صدمه به قلب كاهش پیدا كند. هر چند خوردن این میوه‌ها بسیار سودمند می‌باشد.

اما نمی‌‌توان مقدار موردنیاز جهت درمان این بیماریها را در خوردن آنها یافت، می‌بایستی به صورت آزمایشگاهی تركیبات این دو میوه یعنی انگور قرمز و پرتقال با دوز بالا تركیب گردد. تا بتوان نتایج مورد نظر را به دست آورد.

لازم است بدانیم كه بیماری قند و مشكلات قلبی و عروقی، در جهان بسیار فراگیر شده و باید تمهیداتی برای آن چیست؟ پزشكان و محققین می‌گویند، در كنار داروهای طبیعی و برگرفته از طبیعت انسانها بایستی نوع تغذیه و روش زندگی و دوری از استرس و راهكارهای برخورد با آن را نیز بیاموزند تا بتوان مقابله بهتر و جدی‌تری با مقوله دیابت نوع 2 و بیماریهای قلبی و عروقی انجام داد.

تغذیه و شخصیت شما!!!

زیست‌شناسان بر این باورند كه طی مطالعات ژنتیكی انجام شده،‌ گونه‌های مختلف موجودات براساس نوع زیست خود تغذیه می‌كنند، به عبارت دیگر تغذیه و زیست آنها رابطه‌ای كاملا مستقیم دارد.

بطور مثال نوع زیست مورچه‌ها بعنوان كارگر و ملكه آنها با یكدیگر متفاوت است، زیرا براساس آنچه نیاز ژنتیكی آنهاست، تغذیه می‌كنند و رشد و پرورش آنها كاملا مرتبط به كارو شخصیت آنها دارد.

شاید بهتر است بگوئیم روش زیست آنها در نوع تغذیه آنها بسیار موثر است و آن روش‌ها بصورت عادات در‌آمده وجزو صفات ثانویه آنها شده این تحقیق‌ها بر روی انواع سوسك‌ها، مورچه‌ها و حتی گاو‌ها تجربه شده این تحقیق در  دانشگاه ایندرمان آمریكا همچنان مورد تحقیق و بررسی و پژوهش قرار دارد.

آنها می‌خواهند به یك فهم و علم بیشتری دست پیدا كنند كه نوع زیست‌ها و روش‌های زندگی و ژنتیك انسانها و نوع تغذیه آنها رابطه‌ای جدا‌نشدنی داشته و هر موجودی براساس نیاز محیطی و زیستی دارای تغذیه‌ای خاص می‌باشد.

تغذیه مناسب و رفتار اجتماعی بهتر در كودكان

براساس پژوهش‌های دانشگاه پنسیلوانیا، تغذیه درست و سالم در دوران كودكی باعث رفتارهای اجتماعی سالم و مناسب می‌گردد و بالعكس تغذیه نادرست و فاقد ارزش غذائی باعث رفتارهای نابهنجار در سنین اولیه می‌گردد.

آنها معتقدند كه تغذیه درست و سالم نه تنها بر روی سلامت بدن تأثیر می‌گذارد، بلكه باعث رفتارهای درست اجتماعی و عاطفی نیز می‌گردد، شاید تمركز پزشكان بیشتر بر روی سلامت جسمی كودك باشد، اما باید بدانیم كه بسیاری از رفتارهای نادرست از تغذیه نامناسب به وجود می‌آید، كمبود برخی املاح، ویتامین‌ها می‌تواند باعث رفتارهای نادرست شود.

در پی بررسی‌های انجام شده كمبود آهن و هموگلوبین پائین، ترك خوردگی لب‌ها، ریزش مو و نازك شدن آن از نتایج تغذیه نامناسب است كه اثرات اجتماعی نیز در بر دارد. از جمله می‌توان كمبود و عدم تغذیه درست را به دوست‌یابی، ‌فعال بودن در اجتماع،‌ مهارت‌های فردی، مرتبط دانست پروهشگران در این زمینه، تغذیه دوران اولیه كودكی را بسیار مهم تلقی كرده و معتقدند اثرات تغذیه درست در كودكی می‌تواند عامل موفقیت‌های دوران جوانی و بزرگسالی نیز بشود.

به طور مثال تغذیه كامل و درست در دوران نوزادی می‌تواند باعث بالا رفتن ضریب هوشی یا IQ وی در هشت سالگی گردد: بنابراین گزارش، آنها معتقدند، هیچوقت برای تغییر عادات غذائی كودك شما دیر نسبت سعی كنید از همین لحظه شروع كنید و مواد مضر و ناسالم و غیر مفید را از زندگی خود حذف كنید و مواد سالم را به لیست غذایی كودك خود اضافه كنید، و بدانید كه همین حالا می‌تواند لحظه شروع یك روش زندگی و تغذیه‌ای مناسب باشد.

رهایی از كبد چرب

زندگی شهری، عدم تحرك و زندگی ماشینی از عوامل هستند كه می‌تواند با تغذیه معمولی‌ها، مجموعه‌ای را به وجود آمدند كه باعث بروز دیابت نوع 2 و همچنین كبد چرب بشود.

اما با كم كردن كالری مصرفی می‌توان متابولیسم را به حالت عادی و درست برگرداند، پزشكان معتقدند اگر بدانیم كه چگونه تغذیه مناسب و كم كردن كالری بر روی بدن ما موثر است قطعا این كار را انجام می‌دهیم شاید.

یكی از عوامل كه باعث كبد چرب می‌شود، خوردن پروتئین بیش از نیاز بدن باشد كه باعث خستگی كبد می‌گردد.

در واقع آنچه مهم است اینكه محرومیت دادن به نوعی از غذاها وخوراكی‌ها پروتئین خاصی در بدن تولید می‌كند، كه می‌تواند سوخت و ساز بدن را بالا برده و در نتیجه مانع به وجود آمدن كبد چرب گردد.

باید بدانیم كه در دنیای امروز، افرادی كه اضافه وزن دارند و دارای دیابت نوع 2 می‌باشند، در حال تزاید است و باید افراد روش‌های غلط زندگی را اصلاح كرده و عادات درست زندگی را بیاموزند.

 

 

برای خواندن بخش اول -تازه های تغذیه ای- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: تغذیه کودک، فواید میوه ها، تغذیه و کبد چرب، میوه و سلامت قلب، تغذیه و رفتار کودک، رفتار اجتماعی کودک، تغذیه و شخصیت، میوه و دیابت تعداد بازديد: 795 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز