Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 11 مهر 1403 - 08:01

2
فروردین
تغذیه نو، سال نو (2)

تغذیه نو، سال نو (2)

انواع و اقسام روشها برای پاكسازی و سمزدایی بدن وجود دارند مثل استفاده از آب و پاكسازی رودهها. قبل از پاكسازی با پزشك خود مشورت كنید خصوصاً اگر در طی مدت سمزدایی باید مصرف یك نوع داروی خاص را قطع كنید.

چه نوع برنامههای پاكسازی را انتخاب میكنید؟ 

انواع و اقسام روشها برای پاكسازی و سمزدایی بدن وجود دارند مثل استفاده از آب و پاكسازی رودهها. قبل از پاكسازی با پزشك خود مشورت كنید خصوصاً اگر در طی مدت سمزدایی باید مصرف یك نوع داروی خاص را قطع كنید. یكی از روشهای پاكسازی كه به مدت دو هفته انجام میشود، به شرح زیر است

1- برای مدت دو هفته مصرف قندهای مصنوعی، كافئین و تمام محصولاتی كه از گندم هستند را از برنامه غذایی خود حذف كنید، زیرا این مواد، رودههای شما را مسدود میكنند و كبد را تحریك میكنند.

2- میزان مصرف فیبرها را طی مدت بسیار افزایش دهید تا به شما كمك كنند تا سموم بیشتری را دفع كنید.

3- مقدار زیادی آب بنوشید. آب سرعت دفع سموم را افزایش میدهد.

4- مقداری روغن كرچك را روی كبد خود هر یك روز در میان بمالید، این كار به بهبود عملكرد كبد كمك میكند.

5- از برخی مكملهای غذایی مناسب استفاده كنید مثل مولتیویتامینها، بكمپلكس، روغن ماهی و پروبیوتیكها، آنها به هنگام سمزدایی و پاكسازی بدن به حفظ سلامت شما كمك خواهند كرد. اگر در طول روز كافئین زیادی مصرف میكنید، بهتر است كه مصرف آن را به نصف مقدار قبل برسانید و كمكم همین مقدار را كاهش دهید تا بتوانید برنامه پاكسازی خود را شروع كنید.

بعد از گذشت مدت دو هفته، خودتان متوجه تغییرات سمزدایی و پاكسازی در بدنتان میشوید و میتوانید این برنامه را گاهی اوقات تكرار كنید تا بدن سالمتری داشته باشید

ورزش كردن به هزار و یك دلیل برای شما بسیار مفید است.

ورزش كردن به جریان مناسب خون در بدن كمك میكند باعث كاهش وزن میشود، استرس را كاهش میدهد، ماهیچهها و استخوانها را تقویت میكند و به كبد شما كمك میكند تا سموم بیشتری را دفع كند و از بین ببرد.

یك ورزش خوب و مناسب هفتهای 4-5 بار و هر بار 45-60 دقیقه است. اگر یك برنامه پاكسازی را دنبال میكنید بهتر است كه در كنار آن یك ورزش بسیار سبك و نرم را نیز دنبال كنید مثل یوگا و پیادهروی تا كمی هم عرق كنید و از این طریق سموم بیشتری دفع شوند

‌‌غذاهای پُرفیبر بخورید مثل برنج سیاه و تخم بذرك

برای آنكه دچار یبوست نشوید و رودههایتان پاكسازی شوند، باید كاری كنید كه سموم بدنتان به حداقل برسند. اگر از یبوست رنج میبرید، سمومی كه معمولاً از طریق مدفوع دفع میشوند، مدت زمان بیشتری را در دستگاه گوارش شما میمانند و بیشتر و بیشتر جذب خون میشوند.

این موضوع باعث میشود تا مقدار سموم بدنتان بیشتر شود و مجدداً روی گوارشتان تأثیر گذاشته و دستگاه عصبی بدن را نیز تحریك كند. با ادامه یافتن آن،احساس بیماری، بیحالی، سردرد، حالت تهوع و خستگی خواهید كرد. بهطور كلی سلامت رودهها برای حذف موفقیتآمیز سموم بدن، بسیار ضروری میباشد و بهترین راه سمزدایی از طریق رودهها انجام میپذیرد.

ما به شما پیشنهاد میكنیم كه در صورت عدم یبوست نیز گاهی اوقات از طریق خوردن برخی غذاهای مُسهل مثل جعفری، آلو و... رودههای خود را پاكسازی كنید

مزایای پاكسازی و سمزدایی بدن شامل

كاهش وزن  ‌

كسب انرژی بیشتر  ‌

بهبود وضعیت خواب   

بهبود عملكرد دستگاه گوارش 

تازگی، طراوت و جوانی پوست

و در نتیجه زیباتر شدن شما، بنابراین پاكسازی فصل بهار را شروع كنید تا احساس فوقالعاده آن را تجربه كنیدمقداری روغن كرچك تهیه كنید.مقداری پارچه نخی به اندازه دستمال آشپزخانه تهیه كرده و آن را تا كنید تا كوچكتر شودمقداری از روغن كرچك را روی پارچه بریزید.

پارچه را كه یك طرفش به روغن آغشته شده روی كبد خود قرار دهید. بهتر است كه آن قسمت را با باند یا هر چیز دیگری ببندید. یك كیسه آب گرم را روی باند و پارچه قرار دهید و بگذارید كه به مدت 45 دقیقه تا یك ساعت روی كبد در همان حالت بماند. برخی افراد بین كیسه آب گرم و باند یك حوله قرار میدهند تا گرمای كیسه آب بیشتر حفظ شود. در این حالت میتوانید خود را با خواندن كتاب یا مجلهای سرگرم كنید. 

این كار را به مدت 2 هفته هر شب انجام دهید. این روش بسیار سالم و مطمئن است و شما را در سمزدایی بسیار كمك خواهد كرد.

 

 

برای خواندن بخش اول - تغذیه نو، سال نو - اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: برنامه برای پاکسازی بدن، پاكسازی روده‌ها، برنامه غذایی مخصوص پاکسازی بدن، مکمل های غذایی برای پاکسازی بدن، ورزش برای پاکسازی بدن، ‌‌غذاهای پُرفیبر، مزایای پاكسازی بدن، مزایای سم‌زدایی بدن تعداد بازديد: 422 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز