Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 11 مهر 1403 - 15:53

25
خرداد
زیبایی‌های رمضان در لبنان

زیبایی‌های رمضان در لبنان

در كشور لبنان، در سراسر ماه مبارك رمضان، مسلمانان از هنگام اذان صبح تا اذان مغرب، از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌كنند و زمانی كه خورشید غروب كرد و زمان افطار فرا رسید، مردم بر سر سفره‌های رنگین افطار می‌نشینند و روزه خود را افطار می‌كنند.

منیره نوری فرد

 

 

در كشور لبنان، نوع غذاهائی كه در ماه مبارك تهیه می‌شود، یكی از موضوعات بسیار مهم محسوب می‌شود. زیرا در این ماه، هر روز غروب و به هنگام صرف افطاری، انواع غذاهای خوشمزه و آن هم به مقدار زیاد، بر سر سفره‌های این ماه گذاشته می‌شود. افطار كردن و سحری خوردن در این ماه، با انواع غذاهای خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی همراه می‌باشد.

انواع خرما، آبمیوه‌های خنك، انواع سوپ‌های گرم و خوشمزه، انواع غذاهای گوشتی تهیه‌شده از گوشت گوسفند و بره، و سایر غذاها.

در كشور لبنان، در سراسر ماه مبارك رمضان، مسلمانان از هنگام اذان صبح تا اذان مغرب، از خوردن و آشامیدن پرهیز می‌كنند  و زمانی كه خورشید غروب كرد و زمان افطار فرا رسید، مردم بر سر سفره‌های رنگین افطار می‌نشینند و روزه خود را افطار می‌كنند.

در این كشور، مردم معمولاً روزه خود را ابتدا با خوردن خرما یا یك لیوان آب باز می‌كنند و پس از آن، با خوردن یك لیوان آبمیوه كه تشنگی و عطش را رفع می‌كند- و همچنین خوردن سوپ، افطاری خود را ادامه می‌دهند. خوردن خرما در آغاز افطار، در واقع پیروی از سنت پیامبر(ص) می‌باشد كه روزه خود را با یك دانه خرما افطار می‌كرد.

آبمیوه‌هائی كه به هنگام افطار مردم روزه‌دار لبنان می‌خورند، اغلب شامل «جَلاب» می‌باشد كه نوشیدنی شیرین و تر و تازه‌ای از آب انواع توت، شاهتوت، تمشك و... به همراه بادام زمینی است. خوردن سوپ عدس، یكی از سوپ‌های رایج در میان مردم لبنان و كشورهای حاشیه مدیترانه شرقی است.

این سوپ با پیاز خردشده و دال عدس، و آب گوشت یا آب مرغ، زیره سبز، روغن زیتون و پوست رنده كرده لیموترش تهیه می‌شود كه بسیار خوشمزه است (Shorabat Adas).

در برخی از كشورهای مسلمان از جمله كشور لبنان، به هنگام افطار، كودكان به شكل گروهی، با گرفتن فانوس‌هائی در دست، در خیابان‌ها به راه می‌افتند و به در خانه اقوام و دوستان می‌روند و صاحبخانه نیز، به آن‌ها شكلات و شیرینی می‌دهد.

 

برچسب ها: روزه داری در لبنان، لبنان و روزه داری، ماه رمضان در لبنان، کشور لبنان و رمضان، آداب رمضان در لبنان، افطار در لبنان، مردم روزه دار لبنان تعداد بازديد: 490 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز