Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 19:19

12
آبان
توصیه های کلی برای رفع میگرن

توصیه های کلی برای رفع میگرن

به طور كلی افرادی كه از سردردهای میگرنی رنج میبرند، اگر سردرد خفیف است و به ندرت به سراغ آنها میآید، با داروهای مسكن میتوانند آن را تسكین دهند؛ اما در افرادی كه دچار سردردهای شدید میگرنی شده و این دردها معمولاً در ماه چندین بار تكرار میشود، استفاده از دار

منیره نوری فرد


به طور كلی افرادی كه از سردردهای میگرنی رنج می‌برند، اگر سردرد خفیف است و به ندرت به سراغ آنها می‌آید، با داروهای مسكن می‌توانند آن را تسكین دهند؛ اما در افرادی كه دچار سردردهای شدید میگرنی شده و این دردها معمولاً در ماه چندین بار تكرار می‌شود، استفاده از داروهای مسكن به تنهایی نتیجه بخش نخواهد بود.

و آنها باید شیوه زندگی (lifestyle) خود را تغییر دهند و از محرك‌هایی كه سبب ایجاد سردرد در آنها می‌شود، به طور كامل اجتناب كنند. در اینجا به چند نكته در ارتباط با تغییر شیوه زندگی اشاره می‌شود:

-داشتن ساعت خواب و بیداری معین و منظم: فرد باید هر شب سر ساعت مشخصی بخوابد و در ساعت مشخصی هم بیدار شود.

- ورزش مرتب و منظم: تا جایی كه امكان دارد هر روز ورزش کنید. حتی در مسافرت و یا در روزهای پرمشغله ورزش را كنار نگذارید؛ زیرا ورزش كردن سبب بهبود كیفیت خواب می‌شود و از طرفی تعداد دفعات بروز سردردهای میگرنی را کاهش می‌دهد.

سطح ورزش را به تدریج بیشتر کنید؛ یعنی مدت زمانی را كه برای ورزش كردن در نظر می‌گیرید و همچنین شدت حركات ورزشی را كمكم افزایش دهید؛ زیرا افزایش ناگهانی خود می‌تواند سبب بروز سردرد شود.

امروزه پژوهشگران با مطالعات و بررسی‌های فراوان به این نتیجه رسیده‌اند افرادی که دارای اضافه وزن هستند، ورزش نمی‌كنند و سیگار می‌كشند، نسبت به افرادی كه این سه مورد را ندارند، بیشتر در معرض ابتلا به سردرد قرار دارند؛ بنابراین سعی كنید با تبدیل عادات نادرست و غلط زندگی به عادت‌های صحیح و مناسب، به سلامت خود كمك كنید.

- هرگز وعده‌های غذایی خود را حذف نكنید و از گرسنگی كشیدن‌های طولانی مدت نیز بپرهیزید.

- تا جایی كه امكان دارد، از استرس زندگی خود بكاهید. با ورزش مرتب و منظم و همچنین بهره گیری از تكنیك‌های آرامسازی (relaxation) می‌توانید به این هدف دست یابید.

-مصرف نوشیدنی‌های كافئین‌دار را کاهش دهید.

- از نورهای خیره‌كننده كه چشم را آزار می‌دهند و همچنین چراغ‌های چشمك‌زن دوری كرده و در محیط‌های پرنور از عینك آفتابی استفاده كنید.

- به جای استفاده از انواع سس‌های آماده برای سرو سالاد كه بیشتر آنها حاوی مواد تشدیدکننده میگرن هستند، خودتان سس‌های متنوع و بی‌ضرر آماده کنید.

 

 

برچسب ها: درمان میگرن، رفع میگرن شدید، رفع سردرد میگرنی، رفع سریع میگرن، رفع میگرن با داروی گیاهی، ورزش برای درمان میگرن، ورزش برای رفع سردرد تعداد بازديد: 726 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز