Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:59

9
شهریور
شربتی خانگی که قدرت حافظه را چند برابر می‌کند

شربتی خانگی که قدرت حافظه را چند برابر می‌کند

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌: نوشیدن شربت زنجبیل موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی شده و حافظه را تقویت می‌کند.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛درباره خواص زنجبیل و شربت آن گفت: شربت  زنجبیل یکی از شربت‌های سنتی و مناسب برای تمام فصول است؛ این شربت حاوی انواع ویتامین‌ها شامل کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مس، آهن، فسفر، روی، اسیدفولیک، پروتئین، کلسیم، ریزین، زینجیبرن، اوژنول، قندهای ساکاروز، فرکتوز، گلوکز، ویتامین A، B1، B2، B3، B6، C، E است

او ادامه داد: زنجبیل باعث ایجاد  خاصیت‌هایی مثل گرمابخشی می‌شود؛ همچنین برای افراد بلغمی مزاج که در فصل سرد سال از ناراحتی‌هایی مثل درد مفاصل و استخوان‌ها رنج می‌برند، بسیار مفید است. شربت زنجبیل یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای پیشگیری و رفع سرماخوردگی، آسم، برونشیت و گلو درد است.

این شربت خانگی که قدرت حافظه شما را چند برابر می‌کند/ با شربت زنجبیل روزی شادی و انرژی داشته باشید

عظمایی گفت: نوشیدن این شربت موجب بهبود عملکرد سیستم عصبی می‌شود همچنین می‌تواند حافظه را تقویت کرده و از بروز آلزایمر جلوگیری کند؛ پس استفاده از آن برای افراد به خصوص افراد سالخورد بسیار مفید است همچنین موجب تقویت ، مغز، کبد و دستگاه گوارش می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت زنجبیل از جمله نوشیدنی‎‌های آرامش بخش و شادی آور است و مصرف آن  موجب رفع استرس، اضطراب و افسردگی می‌شود؛ نوشیدن این شربت  تاثیر چشمگیری بر رفع عفونت مجاری ادرار و التهاب مثانه دارد همچنین وجود ویتامین‌های  A، C، E  باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.

 او تصریح کرد: نوشیدن این شربت به هیچ  عنوان به  زنان باردار پیشنهاد نمی‌شود اما برای رفع تهوع ناشی از بارداری، می‌توانند مقدار کمی زنجبیل را به تنهایی بعد از غذا میل کنند همچنین افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند باید از مصرف همزمان  دارو و شربت زنجبیل پرهیز کنند.

این شربت خانگی که قدرت حافظه شما را چند برابر می‌کند/ با شربت زنجبیل روزی شادی و انرژی داشته باشید

عظمایی گفت: جالب است بدانید استفاده از این شربت باعث رفع سکسکه،  رفع روماتیسم مفاصل، کنترل دیابت نوع ۲، خوشبویی دهان، بهبود سینوزیت، رفع وسواس،  رفع درد‌های قاعدگی، تقویت بینایی، افزایش قدرت باروری مردان، بهبود سلامت و طراوت پوست ورفع غلظت خون هم می‌شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: برای تهیه این شربت به ۸۰ گرم زنجبیل خشک، ۳۵ گرم دارچین،  ۲ گرم زعفران دم کرده در نصف لیوان آب جوش، ۳۰ گرم تخم گشنیز،   ۱.۵ لیتر آب معدنی و ۵۰۰ گرم عسل احتیاج دارید؛ کافی است زنجبیل، دارچین و تخم گشنیز را نیم کوب کرده و آن‌ها را داخل آب معدنی بریزید؛ اجازه دهید تا یک روز بماند به همین شکل باقی بماند سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه در حرارت ملایم بجوشانید. بعد از متعادل شدن حرارت  آن را صاف کنید و زعفران دم کرده و عسل را به آن اضافه کنید.
برچسب ها: تقویت حافظه، زنجبیل، خواص زنجبیل، طبع زنجبیل، شربت زنجبیل و عسل، بلغمی مزاج، درد مفاصل و استخوان تعداد بازديد: 523 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز