Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:48

8
آبان
میگرن؛ كمپرس کردن با مواد گیاهی

میگرن؛ كمپرس کردن با مواد گیاهی

كمپرس كردن يكي از روش‌هاي قديمي و سنتي در تسكين درد مي‌باشد كه با گذاشتن پارچه سرد و يا گرم روي ناحيه‌اي كه درد دارد، انجام مي‌گيرد. حال، افزودن برخي گياهان دارويي به ظرف آبي كه پارچه را در آن فرو مي‌بريد، مي‌تواند اثر كمپرس را چند برابر کند

كمپرس كردن یكی از روش‌های قدیمی و سنتی در تسكین درد می‌باشد كه با گذاشتن پارچه سرد و یا گرم روی ناحیه‌ای كه درد دارد، انجام می‌گیرد.

حال، افزودن برخی گیاهان دارویی به ظرف آبی كه پارچه را در آن فرو می‌برید، می‌تواند اثر كمپرس را چند برابر کند. چینی‌ها قرن‌ها پیش (3000 سال قبل) به ارزش درمانی گیاه زنجبیل پی برده بودند و از این گیاه استفاده می‌کردند‌.

این گیاه در تسكین دردهای عضلانی و ماهیچه‌‌ای بسیار مفید است؛ زیرا با تولید گرما در ناحیه مورد نظر و تسریع جریان خون، سبب رفع انقباض و اسپاسم ماهیچه ها می‌شود.

 

آماده كردن كمپرس زنجبیل:

این كمپرس آرامبخش را خیلی سریع و راحت می‌توانید آماده كنید:

یك قاشق مرباخوری زنجبیل خشك یا یك تكه زنجبیل تازه (حدودا 3 الی 4 سانتی‌متر) را رنده كرده و با آب روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه بجوشانید تا عصاره زنجبیل به دست آید.

پس از كمی خنك و یا به اصطلاح ولرم شدن، یك پارچه حوله‌ای و یا پشمی را كه حرارت را در خود نگه می‌دارد، داخل ظرف آب فرو کرده و روی محل درد ( برای سردرد بر روی پیشانی) قرار دهید و این عمل را چندین بار تكرار كنید.

زمانی كه محلول آب مورد نظر سرد شد (معمولاً پس از 5 دقیقه) می‌توانید آن را در ظرفی ریخته و در یخچال نگهداری كنید و بعداً دوباره از آن استفاده كنید (البته دوباره آن را گرم كنید).

برچسب ها: میگرن، میگرن و تغذیه، درمان میگرن، میگرن چیست، میگرن درمان، میگرن و درمان آن تعداد بازديد: 1198 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز