Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 13:58

18
اسفند
ادویه‌هایی که در زمستان گرمتان می‌کند

ادویه‌هایی که در زمستان گرمتان می‌کند

بعضی ادویه‌ها اثرات گرمابخشی در زمستان دارند که می‌توانید در زمستان برای گرم نگه‌داشتن بدن از آن‌ها استفاده کنید.اگرچه در روزهای سرد سال، پوشیدن لباس گرم و نوشیدن مایعات گرم برای مقابله با سرما مفید است

به قلم : مریم سادات کاظمی

 

تحریریه زندگی آنلاین : بعضی ادویه‌ها اثرات گرمابخشی در زمستان دارند که می‌توانید در زمستان برای گرم نگه‌داشتن بدن از آن‌ها استفاده کنید.اگرچه در روزهای سرد سال، پوشیدن لباس گرم و نوشیدن مایعات گرم برای مقابله با سرما مفید است اما می‌توان از خواص بعضی ادویه‌ها نیز بهره‌مند شد. این ادویه‌ها می‌توانند دمای درونی بدن را بالا ببرند و از احساس سرمای مداوم جلوگیری می‌کند.

بیشتربخوانید:

خواص زنجبیل برای پوست، از درمان آکنه تا رفع سلولیت

 

 

هل

"هل" یکی از ادویه‌های محبوب و بومی هند و سریلانکا است. هل به دلیل مقدار بالای ترکیبی به‌نام سی نوئل شهرت دارد که در دفع ترشحات از ریه‌ها و مجاری تنفسی مؤثر است. این ماده همچنین به افزایش دمای درونی بدن نیز کمک می‌کند و در بهبود عملکرد سیستم گوارشی نیز تأثیر مثبتی دارد.

 

زردچوبه

در طب سنتی هند "زردچوبه" به‌عنوان یکی از بهترین گیاهان گرمابخش بدن شناخته می‌شود و این مسئله امروزه ازنظر علمی نیز تائید شده است. زردچوبه نیز مانند دارچین سرشار از تانین‌های قابض است که به انقباض بافت‌های بدن کمک کرده و مقدار زیادی از آب بدن را جذب می‌کند و درنتیجه منجر به افزایش دمای بدن می‌شود. به‌علاوه، زردچوبه سرشار از کورکومین است که ماده‌ای فعال و مؤثر در بهبود عملکرد جریان خون و سلامت عروق خونی است.

 بیشتربخوانید:

شگفتی های تکه چوبی معطر!

خواص شگفت انگیز دارچین

 

 

 

زنجبیل

"زنجبیل" برای تسکین حالت تهوع و ناراحتی‌های معده شهرت دارد اما این ریشه گیاهی نیز خواص عالی در بالابردن دمای بدن دارد زیرا سرشار از اسانس روغنی به‌نام جینجرول است. زنجبیل نیز همانند زردچوبه و دارچین در تسهیل جریان خون به اندام‌های مختلف نقش دارد.

بیشتربخوانید:

گل پر گلی پر از خاصیت!

 

 

 

فلفل قرمز

"فلفل قرمز" که معمولاً به‌عنوان پودر در انواع غذاها و سس‌ها استفاده می‌شود، یکی از بهترین ادویه‌هایی است که دمای بدن را بالا می‌برد. این خاصیت به خاطر مقدار بالای ترکیبی به‌نام کپسایسین است. این ترکیب همچنین تولید آدرنالین را فعال می‌کند و روند خنک‌شدن بدن را کاهش می‌دهد.

 

منبع: به سایت

 بیشتر بخوانید:

با فواید بی نظیر فلفل سیاه آشنا شوید!

فلفل تندبهتر است یا فلفل شیرین؟

 

 

برچسب ها: ادویه، زنجبیل، ادویه جات، دارچین، خواص ادویه، حالت تهوع، فلفل قرمز، هل، طبع فلفل تعداد بازديد: 114 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز