Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:44

31
شهریور
گیاهی که ریزش مو را متوقف می‌کند

گیاهی که ریزش مو را متوقف می‌کند

عصاره مورد که از برگ، ریشه و میوه آن تهیه می‌شود برای رشد مو اثربخش است.

به گزارش همشهری آنلاین یک پژوهشگر گیاهان دارویی با اشاره به این‌که مورد را با نام‌هایی، چون مورت، آس، آس بستانی، زند، عَمار، قنطوس، مرسین، هدس، هدسی، حمبلاس، ُقمام و هبولاس می‌شناسند، گفت: طبیعت این گیاه معتدل و یا مرکب القوی و قسمت مورد استفاده گیاه، برگ، میوه و گال‌های ایجادشده روی ساقه است.

حسینی با اشاره به اینکه مورد برای ناراحتی‌های مغزی به‌ویژه صرع کاربرد دارد، افزود: از رایحه و عطر آن در سس‌ها و شربت‌ها استفاده می‌شود و از گل‌های آن در برخی کشور‌ها به صورت سالاد استفاده می‌شود و برگ‌های آن مقوی، معطر و ضد خونریزی است.

وی گفت: برگ و گل مورد خاصیت ضدباکتری و آنتی‌بیوتیک دارد و در درمان عفونت‌های ادراری و مشکلات گوارشی اثربخش است، در درمان برونشیت و سینوزیت از آن استفاده می‌شود و به صورت موضعی در بیماری بواسیر کاربرد دارد.

حسینی گفت: میوه این گیاه خاصیت ضد نفخ دارد و قند خون را کاهش می‌دهد و برای درمان پیوره مفید است.

این پژوهشگر درباره میزان مصرف این گیاه گفت: استفاده از اسانس آن به میزان ۱ تا ۲ قطره و ۳ نوبت در روز صورت می‌گیرد که پس از رقیق شدن قابل خوردن است.

برای تهیه دمکرده از ۱ تا ۲ گرم برگ خشک گیاه در یک لیوان آب جوش به مدت ۱۰ دقیقه و از این دمکرده دو بار در روز استفاده می‌شود.

وی همچنین یادآور شد: زنان باردار نباید از آن استفاده کنند و مصرف بیش ازحد مجاز (بیش از ۱۰ گرم) باعث مسمومیت می‌شود.

 بیشتر بخوانید:

نسخه طب سنتی برای داشتن ابرو و موی پرپشت

پرپشت شدن مو با طب سنتی

 

برچسب ها: طب سنتی، ریزش مو، برگ بو تعداد بازديد: 274 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز