Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 04:38

3
مهر
روغن خردل ؛ معجزه زیبایی پوست و مو

روغن خردل ؛ معجزه زیبایی پوست و مو

از جمله مهم ترين خاصیت های روغن خردل میتوان به روشن کردن پوست، رفع نقاط تیره، افزایش گردش خون و تسکین درد های سطحی اشاره نمود .

روغن خردل یک روغن گیاهی چرب است که از دانه های خردل گرفته شده است. خواص روغن خردل بسیار زیاد و شگفت انگیز است. این روغن، رنگ زردتیره ای دارد و قدری تند است. به طورکلی ، بسته به نحوه روغن گیری، سه نوع روغن خردل وجوددارد. اولین نوع، یک روغن گیاهی چرب است که با فشار دادن دانه های خردل بدست مي‌ايد .

 

نوع دوم، یک روغن معطّر است که از اسیاب کردن دانه های خردل، مخلوط کردن آن ها با آب و گرفتن روغن به روش تقطیر بدست مي‌ايد . فرآیند سوم، ترکیب عصاره دانه خردل با ديگر روغن های گیاهی مثل روغن سویا است. تمامی این سه گروه روغن، مزه ای تند و بویی قوی دارند. کاربردهای روغن خردل بسیار است.

 

از جمله مهم ترين خاصیت های روغن خردل میتوان به روشن کردن پوست، رفع نقاط تیره، افزایش گردش خون و تسکین درد های سطحی اشاره نمود .

 

بهتر است بدانید توصیه پزشکان بر این است که قبل از استفاده درمانی از روغن خردل بهتر است تست حساسیت انجام دهید و مطمئن شوید به روغن خردل حساسیت ندارید.

 

خواص روغن خردل برای پوست و مو

 

نرم کننده پوست

روغن خردل یک نرم کننده طبيعي پوست به شمار میرود . میتوانید مقدار روغن خردل را با چند قطره آب مخلوط و روی پوست اغشته نموده و پس از گذشت 10 دقیقه پوست صورتتان را با آب گرم بشویید. استفاده از این شیوه سبب تقویت سلول های پوستی شده و به نرم شدن و روشن شدن پوست هم کمک ميکند . همچنين براي جلوگيري از چروک شدن پوست دست و صورت میتوانید بطور منظم از روغن خردل استفاده کنید. استعمال روغن خردل مانند روغن فندق یکی از مواد طبيعي براي پيش‌گيري از پیری زودرس به شمار میرود .

 

جالب است بدانید که استفاده روغن خردل بصورت خوراکي یا بر روی پوست سبب بالا رفتن سطح تعریق بدن ميشود . خواص روغن خردل براي پوست همچنين سبب تحریک و باز شدن منافذ پوست شده که به خروج مواد سمی و زاید از بدن کمک ميکند . و هم به علت خواص ضد قارچی و ضد میکروبی در درمان عفونت های پوستی بسیار کاربرد دارد.

 

روغن خردل براي برطرف کردن نقطه های سیاه و برنزگی

براي استفاده از روغن خردل به خاطر رفع برنزگی و نقطه های سیاه در صورت باید روغن خردل را با کشک، بیسان یا همان آرد نخود خام و چند قطره آبلیمو ترکیب کنید و از این ترکیب به دست آمده بعنوان ماسک صورت استفاده کنید. توصیه شده است این ماسک را سه بار در هفته استفاده کنید. مدت زمان استفاده از ماسک ۱۰ تا ۱۵ دقیقه است و پس از آن باید با آب سرد صورت تان را بشویید.

 

روغن خردل براي درمان مشکلات مربوط به لب ها

روغن خردل، درمانی عالی براي لب های خشک و ترک خورده هست و بالم ها یا محافظ های لب، بی اثر بودن خود را ثابت نموده اند .

 

قبل از رفتن به رختخواب ، تنها یک یا دو قطره روغن خردل را بر ناف خویش قرار دهید و بعد از آن لب های تان هرگز بی آب یا ترک خورده نمی شوند، این یک درمان قدیمی است و ثابت شده که براي مرطوب کردن و نرم کردن لب ها موثر هست.

 

روغن خردل براي کمک به روشن کردن پوست

براي نرم کردن پوست صورت، ترکیبی از روغن خردل و روغن نارگیل را بر صورت تان گذاشته و آن ناحیه را 5- 6 دقیقه بصورت دورانی ماساژ دهید. صورت تان را به آرامی با يک پارچه پنبه ای پاک کنید، این کار گردش خون را تحریک نموده، پوست را روشن تر و شما را از شر جوشها خلاص ميکند .

 

روغن خردل بعنوان یک ضدآفتاب طبيعي عمل می کند

به علت غلظت مناسب و سطح بالای ویتامین E روغن خردل، استفاده موضعی این روغن، در برابر اشعه های شدید فرابنفش و ديگر آلاینده ها از پوست محافظت کرده، درنتیجه از سرطان پوست جلوگيري ميکند و ویتامین E از پیری و چین وچروک جلوگيري نموده و مثل ضدآفتاب عمل ميکند .

 

روغن خردل براي رهایی از شر ریزش مو و مشکلات پوست سر

روغن خردل نه تنها سبب رشد مو شده بلکه پوست سر را تقویت نموده و مشکلات آنرا به حداقل می رساند. همچنين ریشه های مو را تقویت نموده و از ریزش آن جلوگيري ميکند . همچنين این روغن آب و ماده های مغذی را به پوست سر رسانده و مانع الودگی آن ميشود .

 

روغن خردل براي پيش‌گيري از سفیدی مو 

ماساژ پوست سر فایده های بسياري دارد که یکی از آنها جلوگيري از سفیدی مو است. این ماده مملو از ماده های معدنی و ویتامین است که موهایتان را برّاق و درخشان می سازد.

 

روغن خردل رشد مو را تحریک ميکند 

ماساژ دادن پوست سر با روغن خردل، با افزایش گردش خون در پوست سر، رشد مو را تحریک ميکند . این روغن سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی به خصوص مقدار زيادي بتاکاروتن است. این بتاکاروتن به ویتامین A تبدیل ميشود که براي رشد مو عالی است. همچنين، این روغن دارای آهن، اسیدهای چرب، کلسیم و منیزیم است که تمامی این ها رشد مو را افزایش می‌دهند .

 

منبع : بیتوته

بیشتر بخوانید:

با خواص بی نظیر روغن درخت چای برای پوست آشنا شوید!

خواص روغن فندق براي پوست

برچسب ها: خردل، خواص روغن خردل، روغن خردل، روغن خردل برای مو، روغن خردل برای ماساژ تعداد بازديد: 450 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز