Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:58

3
دی
چقدر اهل چالش هستید؟

چقدر اهل چالش هستید؟

آیا اهل چالش و مبارزه با مشکلات زندگی هستید؟ آیا می توان به شما صفت فرد چالشگر را داد. ویژگی های این نوع افراد را می شناسید. در این مقاله ویژگی های افراد چالشگر ارائه شده است.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

آیا اهل چالش و مبارزه با مشکلات زندگی هستید؟ آیا می توان به شما صفت فرد چالشگر را داد.

ویژگی های این نوع افراد را می شناسید. در این مقاله ویژگی های افراد چالشگر ارائه شده است.

زندگی پر از سختی و چالش هایی است که برای به سلامت گذشتن از آنها و دیدن جنبه شاد و شیرین باید آگاهی و جسارت لازم را داشت و برای روبه رو شدن با هر خطر و چالشی آماده بود و این ویژگی عالی را افراد چالشگر بسیار از خود نشان می دهند.

این افراد کاردان، به خود مطمئن و جسور هستند. آنها در مسائل شان با قاطعیت رفتار می کنند و هرگز از رویارویی با مشکلات ترسی به دل راه نمی دهند.

این افراد به دلیل اینکه عاشق مبارزه با هر نوع سختی و چالشی هستند نام چالشگر را گرفته اند. هرگز میدان مبارزه را خالی نمی گذارند حتی اگر به قیمت جان شان تمام شود.

از قدرت شان برای بهبود زندگی خود و اطرافیان شان بهره می جویند. آنها بسیار پرجذبه هستند و به راحتی می توانند موافقت دیگران را جلب کنند و دست به هرکاری بزنند.

از ایجاد یک شرکت و سازمان گرفته تا حتی مسائل مهم دیگر مانند وارد جنگ یا صلح شدن، می توانند نظرات خود را به دیگران بقبولانند و پیروان بسیاری داشته باشند.

از آنجایی که آنها در خود احساس توانایی بالایی می کنند سرشار از زندگی و انرژی هستند و از ظرفیت های روحی و جسمی شان برای حفظ این سرزندگی استفاده می کنند.

افراد چالشگر دوست دارند که تغییرات اساسی در محیط زندگی شان به وجود آورند و همیشه اثری از خود برجای بگذارند. در عین حال بسیار مراقب هستند که به دیگران به ویژه افراد تحت حمایت شان صدمه ای وارد نکنند.

تحمل و پایداری و اراده شان ستودنی است و معمولا این ویژگی هایشان را رشد و پر وبال می دهند.

آنها هرگز دوست ندارند زیر سلطه دیگران روند و به دیگران اجازه اعمال قدرت – چه از نظر روحی و چه اجتماعی ویا مالی -  به روی خود نمی دهند.

چالشگران می توانند یک کسب و کار کوچک داشته باشند و یا شخصی با نفوذ در اجتماع شان باشند.

معمولا سرپرست های با لیاقت خانواده خود می باشند و اگر اداره سازمانی را به عهده آنها بگذارند به بهترین وجه ممکن آن را مدیریت می کنند.

بسیار مستقل هستند و زیر دین کسی نمی روند. غالبا از قراردادها و فشارهای اجتماعی گریزان اند و هرگز هم از عواقب آن نمی ترسند و شرمنده نمی شوند.

چراکه اصلا به اینکه دیگران چه فکری در مورد آنها خواهند کرد اهمیتی نمی دهند.

ویژگی های مثبت

افراد چالشگر لیاقت و کف نفس بسیار خوبی از خود بروز می دهند و می توانند از کاردانی و توانایی هایشان در پیشبرد اهداف شان و بهبود وضعیت زندگی خود و اطرافیان شان به خوبی استفاده کنند.

هرکاری را که شروع کنند می توانند به بهترین شکل ممکن انجام دهند. قابل احترام هستند و به طور ذاتی می توانند رهبری گروهی را به عهده بگیرند.

در انجام هر کاری جدیت و شهامت از خود نشان می دهند. به دلیل بهره مند بودن از عقل سلیم به راحتی در کارهایشان تصمیم گیری می کنند.

بدون هیچ تلاش خاصی می توانند به سرعت نظر دیگران را به خود جلب کرده و حفظ کنند.

ویژگی های منفی

بزرگترین ترس و واهمه افراد چالشگر این است که قدرت شان از آنها سلب شود و تحت سلطه دیگران درآیند.

به همین جهت گاه یاغی و متمرد شده و دست به اعمال غیرقانونی می زنند.

این افراد از آنجایی که می ترسند از نظر احساسی دچار صدمات روحی شوند تا جایی که می توانند وارد روابط عاطفی نمی شوند و فاصله شان را از دیگران حفظ می کنند.

زیر چهره قوی و نیرومندشان، نوعی لطافت و شکنندگی وجود دارد که آن را زیر سپری محکم و غیرقابل نفوذ مخفی می کنند.

توصیه هایی به افراد چالشگر

1- زمانی که دیگران برخلاف میل تان صحبت می کنند اگرچه می توانید از قدرت تان استفاده کرده و با آنها مقابله کنید اما همیشه این کار را انجام ندهید و بر این میل ذاتی تان با وجود اینکه بسیار سخت است غلبه نمایید.

در حقیقت با تحت تاثیر قراردادن دیگران و الهام بخش آنها بودن قدرت واقعی تان را نشان دهید. 

هر زمان که به دیگران کمک می کنید تا بحران های زندگی شان را از سر بگذرانند، درواقع در بهترین حالت خود قرار دارید.

به جای اینکه فقط قدرت تان را به رخ دیگران بکشید، به آنها نشان دهید که چقدر برایشان اهمیت قایل هستید و مطمئن باشید که همه مردم به دنبال سوء استفاده از احساسات پاک و صدمه رساندن به شما نیستند.

2- ممکن است برای شما سخت باشد که انجام برخی از کارهارا به دیگران بسپارید زیرا تصور می کنید کسی از عهده کارهایی که شما انجام می دهید برنمی آید و یا ممکن است قدرت و کنترل تان روی امور را از دست بدهید.

اما باید بدون ترس و واهمه به دیگران نیز اعتماد کرده و اجازه دهید آنها نیز توانایی های خود را نشان دهند.

اگر بخواهید برهمه چیز تسلط داشته باشید دچار خودبینی و غرور بیجا شده و این وضعیت شما را دایم در کمشکش با دیگران قرار می دهد.

3- فراموش نکنید که دنیا هرگز با شما سرجنگ ندارد و مسلما اطرافیان و نزدیکان تان به شما اهمیت می دهند اما وقتی سرسختی و انعطاف ناپذیری تان را می بینند، خود به خود از شما دور می شوند و نمی توانند در کنارشما احساس آرامش کنند.

انعطاف بیشتری از خود نشان داده و اجازه دهید محبتی را که هر دو طرف نسبت به هم احساس می کنید بروز داده شود.

اگر با خشونت با اطرافیان تان رفتار کنید، آنها را رنجانده و از خود می رانید  و ترس هایتان از طرد شدن را به واقعیت تبدیل می کنید.

به کسانی که برایتان ارزش قایل هستند واقعا احترام بگذارید و با آنها مهربانانه رفتار کنید.

4- افراد چالشگر به دلیل توانایی ها و استقلال شان تصور می کنند به هیچ کس نیاز ندارند و خود به تنهایی از پس تمام کارهایشان برمی آیند.

اما هیچ کس در دنیا پیدا نمی شود که به طریقی به حمایت دیگران نیازنداشته باشد. انسان ها تنها در کنار هم و با کمک یکدیگر می توانند به آرامش واقعی برسند.

بنابراین بدون اینکه فکر کنید ممکن است از استقلال و قدرت تان کاسته شود به دیگران نیز اجازه دهید گاهی به کمک تان بیایند.

5- افراد چالشگر بیش از حد برای قدرت ارزش قایل هستند. قدرتمند بودن چه از طریق ثروت، موقعیت کاری یا زورگویی فقط به فرد اجازه می دهد که هرکاری می خواهد انجام دهد و یا احساس مهم بودن کند.

اما فراموش نکنید کسانی که به سبب این نوع قدرت شما جذب تان می شوند، نه برای شما احترامی قایل هستند و نه دوست تان می باشند و هر زمان که بتوانند و ایجاب کند به شما ضربه می زنند.

بنابراین به جای اینکه به دنبال قدرت بیشتر باشید، سعی کنید دوستان واقعی خودتان را بشناسید.

منبع: http://www.enneagraminstitute.com/ 

 

برچسب ها: روانشناسی، سلامت روان، روان شناسی، چالش، چالش های زندگی، ویژگی های منفی افراد چالشگر، ویژگی های مثبت افراد چالشگر، توصیه به افراد چالشگر، مبارزه با مشکلات زندگی، مبارزه با مشکلات تعداد بازديد: 1074 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز