Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 23:38

13
آذر
بافتنی راهی برای آرامش

بافتنی راهی برای آرامش

این روزها روانشناسان از نوعی یوگای جدید صحبت می‌کنند که آن بافتنی است. بافتنی یکی از کارهایی است که معمولا خانم‌ها به آن علاقه نشان داده و از آن استقبال می‌کنند.

تحریریه گروه ترجمه زندگی آنلاین

 

بافنده های سراسر دنیا معتقدند این کار روش درمانی بسیار خوب برای روح و حتی جسم انسان است.

حتی در برخی از مراکز فیزیوتراپی از بافتنی برای تمرین ها و ورزش ها استفاده می شود.

همچنین بنابرتحقیقات مشخص شده است کسانی که بافتن را دوست دارند، هنگام انجام دادن این کار احساس خوبی نسبت به خود و لحظه شان دارند و در تحقیقی دیگر بیماران مبتلا به اختلال غذا خوردن با روش بافتن، درمان شدند.

در واقع آنها هنگام بافتن، حواس شان از غذا خوردن به جایی دیگر معطوف می شد.

انسان نمی تواند بیکار بماند زیرا تنبلی و بیکاری او را به تباهی و نابودی روح و جسم می کشاند و بافتنی یکی از کارهایی است که می تواند سلامت او را ارتقاء دهد.

در حقیقت بسیاری از افراد که به بیماری های مزمن مبتلا هستند یا ناتوان اند و نمی توانند کار کنند و البته به دنبال وسیله ای برای غلبه کردن بر احساس بی هدفی شان هستند، بافتنی بهترین گزینه است.

آنها حتی می توانند بافتنی شان را به جمع دوستان شان برده، بدون اینکه بی ادب به نظر آیند.

از طرفی حرکات منظم میل و یا قلاب بافتنی موجب می شود حواس فرد در زمان حال قرار گیرد و او به گذشته و آینده فکر نکند.

این نوع آرامش سازی با پایین آوردن فشارخون و تنظیم ضربان قلب، جلوی بیماری های ناشی از اضطراب را می گیرد.

بافتنی نوعی اعتیاد خوب و سازنده است و می تواند جایگزین عادت های دیگر مانند سیگار کشیدن، بیش از حد غذاخوردن و رفتارهای وسواسی دیگر شود. 

یک جنبه خوب بافتنی این است که به استعداد هنری فوق العاده یا تجهیزات گرانقیمتی نیاز ندارد و نتیجه آن هم بسیار لذت بخش است.

همچنین وقتی فردی طرحی زیبا برای بافت مثلا یک ژاکت می ریزد و با پشتکار، طرح را به سرانجام می رساند، برای فعالیت های دیگر نیز انگیزه پیدا کرده و کارهایش را با برنامه و طرح ریزی صحیحی پیش می برد.

همچنین بافتن مانند یک مسکن عمل می کند.

دردهای جسمانی معمولا از نقطه دردناک منتشر نمی شوند، بلکه مغز با دریافت علایم مربوط به درد، آنها را پردازش کرده و احساس درد را القاء می کند. 

اما از آنجایی که مغز نمی تواند به طور کامل روی دو فعالیت به طور همزمان متمرکز شود، بافتن می تواند مغزتان را از تمرکز روی درد منحرف ساخته  و شما درد را حس نکنید یا در صورت وجود، بسیار خفیف احساس شود.

بافتن به طرز شگفت آوری کم هزینه ترین درمان برخی ناراحتی های روحی و جسمی است.

 

برچسب ها: سلامت روان، راه های آرامش، بافتنی و آرامش، مبارزه با اضطراب، بافتنی و استرس، راه های کاهش درد، فواید بافتن تعداد بازديد: 1205 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز