Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 07:55

26
بهمن
راههای افزایش توجه (2)

راههای افزایش توجه (2)

با چند تمرین ساده می‌توانید به تدریج نیروی تمركز‌ و توجه خود را افزایش دهید. مثلاً وقتی كتاب می‌خوانید، چشم و ذهن‌تان را متوجه لغات كنید و به چیزی كه در ارتباط با موضوع كتاب نیست، فكر نكنید.

ركسانا خوشابی ؛ كارشناس ارشد ؛ مشاوره بالينی

 

 
چند تمرین ساده برای افزایش توجه

 با چند تمرین ساده می‌توانید به تدریج نیروی تمركز‌ و توجه خود را افزایش دهید. مثلاً وقتی كتاب می‌خوانید، چشم و ذهن‌تان را متوجه لغات كنید و به چیزی كه در ارتباط با موضوع كتاب نیست، فكر نكنید. به صداهای اطراف و هرگونه فكر نامربوط بی‌توجه باشید.

یا مثلا وقتی لباس می‌پوشید، تمام توجه‌تان را متوجه حركت‌های‌تان در پوشیدن لباس كنید. اگر حوصله بیشتری دارید هنگام تمیز كردن خانه یا پختن غذا بر هر عمل و حركت خود تمركز كنید؛ بدون اینكه به فكر و خیال فرو بروید. وقتی مشغول كاری هستید، تمام توجه خود را طوری به كارتان معطوف كنید كه انگار این بهترین كار دنیاست؛ حتی اگر زیاد برای‌تان جذاب نباشد.

یك كار جالب دیگر، توجه هنگام راه رفتن است. به حركت پاها و دست‌های خود موقع راه رفتن توجه كنید. یك تمرین دیگر هم كه احتمالا برای همه ما لازم است، تمرین توجه هنگام گوش كردن و سخن گفتن است. ما اغلب، از كل حرف‌هایی كه در یك گفتگو می‌شنویم، فقط 10 درصدش را جذب می‌كنیم! پس با دقت به حرف طرف مقابل گوش كنید. 

بهترین راه افزایش توجه

بهترین و آسان ترین راه افزایش توجه، مشغول شدن به كاری است كه انجام آن را دوست داریم و در انجام آن توانمندیم و استعدادش را داریم. بدین ترتیب توجه ما به شكل طبیعی و خودكار، به كاری معطوف می‌شود كه دوستش داریم، نه كارهایی كه دیگران به ما تحمیل می‌كنند یا كارهایی كه از روی شرطی شدن و اجبار انجام می‌دهیم. بنابراین انرژی توجه خود را در راه‌های بیهوده هدر ندهید و بهترین استفاده را از این موهبت الهی بكنید...

 

برای خواندن بخش اول - راههای افزایش توجه - اینجا کلیک کنید.

برچسب ها: بروز احساسات، افزایش توجه همسر، زن مطیع، جلب محبت، خواص محبت، افزایش توجه تعداد بازديد: 699 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز