Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 01:28

1
خرداد
11 راهكار برای افزایش اعتماد به نفس

11 راهكار برای افزایش اعتماد به نفس

اشخاصی كه اعتماد به نفس بالایی دارند خود و دیگران را تشویق به انجام كارهای خوب كرده و برای خوب بودن و شناخت دیگران به عنوان انسان‌های خوب تلاش می‌كنند.

تحریریه دنیای زنان

 

 

 

اشخاصی كه اعتماد به نفس بالایی دارند خود و دیگران را تشویق به انجام كارهای خوب كرده و برای خوب بودن و شناخت دیگران به عنوان انسان‌های خوب تلاش می‌كنند.

اشخاصی كه اعتماد به نفس بالایی دارند، ارزش خود را برای دوست داشتن دیگران و مورد علاقه واقع شدن از سوی آنان حفظ می‌كنند. خود را شایسته توجه دانسته و دیگران را نیز مورد توجه قرار می‌دهند.

حرف‌های دیگران را می‌شنوند. ارزش خود را برای شناخت خود و اطرافیان حفظ می‌كنند. خود و دیگران را تشویق به انجام كارهای خوب كرده و برای خوب بودن و شناخت دیگران به عنوان انسان‌های خوب تلاش می‌كنند.

آنچه در ادامه می‌خوانید راهكارهایی برای افزایش اعتماد به نفس است كه حجت الاسلام مهدی گرجی آن را بیان نموده است:

1 -در مقابل آینه بایستید و از خود تعریف كنید

این كار در كسب اعتماد به نفس، بسیار مؤثر است. هر روز صبح چند دقیقه این كار را انجام دهید. سعی كنید هنگام نگاه كردن در آینه به موارد مثبت چهره خود نگاه كرده و از آن تعریف كنید.

 ۲- در حال زندگی كنید

 اگر در حال زندگی كنید و تمام انرژی خود را متوجه زندگی در لحظه نمایید، فردای شما هم تضمین خواهد شد. چرا كه فردای شما محصول عملكرد صحیح امروز شما است. اگر عمر خود را در حسرت دیروز با نگرانی فردا سپری كنید، لحظه‌ها را از دست خواهید داد و این به معنی از دست دادن فردا نیز می‌باشد.

 ۳- دست دادن خودرا محكم‌تر كنید

به اصطلاح شل و وارفته دست ندهید، به خصوص اگر نظامی‌هستید، محكم و قدرتمند دست بدهید و همچنین گرم و صمیمانه.

 ۴- به موفقیت‌های خود نگاهی بیندازید

از موفقیت‌هایی كه تاكنون داشته‌اید، برای خود لیست تهیه كرده و همراه خود داشته باشید و هرگاه احساس عدم اعتماد به نفس كردید، نگاهی به آن بیندازید.

 ۵- به خودتان تبریك بگویید

حتی از گفتن جمله‌هایی مانند شب به خیر و دوستت دارم به خود امتناع نورزید. حتی برای خود جشن تولد بگیرید و در كل به خودتان برسید.

 ۶- نیروی نگاه خود را تقویت نمایید

افراد نظامی‌به خصوص آن‌هایی كه در شغل فرماندهی بوده‌اند ناخودآگاه نیروی قدرتمندی دارند، اگر می‌خواهید به این مرحله برسید، تمرین مؤثر زیر را انجام دهید: «ساچمه‌ای سیاه را در وسط سینی قرار دهید، و سعی كنید با نگاه خود از فاصله ۲ متری آن را حركت دهید.»

 ۷- همیشه با خود مبلغی پول داشته باشید

وجود مقداری پول در جیب و كیف شما، اعتماد به نفستان را زیاد می‌كند، تاكنون شما شاید این موضوع را بسیار تجربه كرده باشید.

 ۸- مهم‌تر از همه نه گفتن را یاد بگیرید

بسیاری از افراد، قدرت نه گفتن را ندارند و این موارد برای آنان مشكل‌هایی ایجاد نموده است. اگر پیشنهاد یا درخواستی به شما می‌شود كه میل ندارید آنرا بپذیرید، با قاطعیت اما با احترام بگویید نه.

 ۹- فكر كنید كه اعتماد به نفس بینظیری دارید

هرگز این فكر را به خود راه ندهید كه اعتماد به نفس ندارید، همیشه سعی كنید نسبت به خود فكرهای مثبت و والایی داشته باشید. اگر خودتان فكر كنید كه اعتماد به نفس ندارید، چهطور انتظار دارید كه دیگران فكر كنند كه شما اعتماد به نفس دارید. فراموش نكنید كه به هرچه فكر كنید، به سرتان می‌آید.

 اگر فكر كنید كه كاری را نمی‌توانید انجام دهید به طور حتم نمیتوایند. آنچه مهم است، فقط افكار شماست.

 ۱۰- سرعت راه‌رفتن خود را بیشتر كنید

كسی كه اعتماد به نفس دارد گام‌های مستحكم بر می‌دارد و هدفمند راه می‌رود. قوی، قدرتمند و پر انرژی باشید.

 ۱۱- سر خود را بالا نگه دارید

 این كار باعث می‌شود جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب (خون وریدی) به آسانی انجام پذیرد. 

حجم ریه‌ها افزایش یابد و در واحد زمان، اكسیژن بیشتری با خون مبادله شود. راه‌های هوایی از قبیل نای، نایژه‌ها، حلق وبینی تا حدودی در یك امتداد قرار گیرند و تنفس، راحت‌تر شود، میزان دید بیشتر شود، به برازندگی ظاهری شخص كمك كند و از همه مهم‌تر، اعتماد به نفس شخص را زیاد می‌كند.

برچسب ها: افزایش اعتماد به نفس، تقویت اعتماد به نفس، اعتماد به نفس بالا، از خود تعریف کنید، در حال زندگی كنید، راه های افزایش اعتماد به نفس تعداد بازديد: 830 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز