Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:35

15
اسفند
چند توصیه برای مقابله با اضطراب یا حملات پانیک

چند توصیه برای مقابله با اضطراب یا حملات پانیک

حمله پانیک یا "پانیک اَتَک" (Panic attack)، بروز دفعاتی از احساس ترس و اضطراب شدید است که هر نوبت در یک بازه زمانی بسیار کوتاه اتفاق می‌افتند.

به نقل از نشریه "هندوستان تایمز"، متخصصان اظهار کرده اند با وجود اینکه اضطراب و حملات پانیک می توانند تجربه ای ناخوشایند برای افراد باشند، اما یادگیری برخی تکنیک ها برای مقابله با این احساسات و تجربیات ناخوشایند بسیار موثر هستند.

متخصصان توصیه هایی را برای غلبه بر حملات پانیک و اضطراب ارائه کرده اند که در ادامه به برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

* تنفس عمیق به آرامش کمک می کند. روی دم و بازدم یکنواخت تمرکز کنید. این کار به ایجاد تمرکز مجدد در ذهن شما کمک می کند.

* در هنگام حمله پانیک افراد قوز کرده و از قلب و ریه های خود محافظت می کنند اما کار این خوب نیست. در این مواقع باید شانه‌های خود را به عقب بکشید، بایستید یا بنشینید و پاها را باز کنید. این یک تمرین بسیار مفید است.

* خوردن بیش از حد قند و شکر، منجر به بدتر شدن احساس اضطراب در افراد می شود. به جای مصرف شکلات یا آب نبات یا شیرینی های پر از شکر، سراغ پروتئین بروید یا یک لیوان آب بنوشید.

* در مواقع اضطراب، این احساس به شما دست می دهد که می خواهید بمیرید اما در این مواقع باید آماده و هوشیار باشید و به خود یادآوری کنید که این فقط یک حمله پانیک بوده و بی ضرر و موقت است.

بیشتربخوانید:

خوراکی هایی که علائم افسردگی را تغییر می‌دهند

اختلال اضطراب اجتماعی را بشناسید

برچسب ها: اضطراب، درمان اضطراب، حمله پانیک تعداد بازديد: 98 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز