Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:12

9
تیر
کووید ۱۹ خفیف همراه با ایمنی طولانی مدت آنتی بادی

کووید ۱۹ خفیف همراه با ایمنی طولانی مدت آنتی بادی

مطالعات نشان می‌دهد در افراد مبتلا به نوع خفیف کووید ۱۹، سلول‌های تولیدکننده آنتی بادی ایجاد می‌شوند که می‌توانند در طول عمر دوام داشته باشند. به گزارش ساینس دیلی، محققان دانشگاه واشنگتن مشاهده کردند افرادی که مبتلا به نوع خفیف کووید ۱۹

تحریریه زندگی آنلاین : مطالعات نشان می‌دهد در افراد مبتلا به نوع خفیف کووید ۱۹، سلول‌های تولیدکننده آنتی بادی ایجاد می‌شوند که می‌توانند در طول عمر دوام داشته باشند. به گزارش ساینس دیلی، محققان دانشگاه واشنگتن مشاهده کردند افرادی که مبتلا به نوع خفیف کووید ۱۹ شده بودند دارای محافظت طولانی مدت آنتی بادی در مقابل بیماری در آینده بودند. بر اساس مطالعه محققان، ماه‌ها پس از بهبودی از موارد خفیف کووید ۱۹، هنوز افراد دارای سلول‌های ایمنی در بدن خود هستند که آنتی بادی علیه ویروس عامل کووید ۱۹ تولید می‌کند. چنین سلول‌هایی می‌توانند برای یک عمر باقی بمانند. «علی البدی»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «پایین آمدن سطح آنتی بادی پس از عفونت حاد طبیعی است، اما به صفر نمی‌رسد. در اینجا، ما سلول‌های تولیدکننده آنتی بادی را در افراد ۱۱ ماه پس از اولین علائم پیدا کردیم. این سلول‌ها تا پایان عمر زنده خواهند ماند و آنتی بادی تولید می‌کنند که شواهد مهمی برای ایمنی طولانی مدت است.» در طی یک عفونت ویروسی، سلول‌های ایمنی تولیدکننده آنتی بادی به سرعت تکثیر شده و در خون گردش می‌کنند و باعث افزایش شدید سطح آنتی بادی می‌شوند. پس از برطرف شدن عفونت، بیشتر این سلول‌ها از بین می‌روند و سطح آنتی بادی خون کاهش می‌یابد.

بیشتربخوانید:

نگاهی به کارکردهای متنوع میکروبیوم‌ها در بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن با 10 ماده غذایی!

 

 

برچسب ها: بیماری عفونی، سیستم ایمنی بدن، کووید19، ویرس کرونا تعداد بازديد: 1431 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز