Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 05:40

22
اسفند
گرده‌های گل می توانند خطر ابتلا به کووید-19 را افزایش دهند

گرده‌های گل می توانند خطر ابتلا به کووید-19 را افزایش دهند

طبق آخرین تحقیقات گرده های گل می توانند خطر مبتلا شدن شما به کرونا ویروس را حتی در افرادی که حساسیت ندارند افزایش دهد

به گزارش سیناپرس : تحقیقات منتشر شده حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض گرده گل و گیاه خطر ابتلا به کووید- 19 را افزایش می دهد و این خطر تنها افراد مبتلا به حساسیت را تهدید نمی کند.

محققان معتقدند گرده های گل چگونگی واکنش سیستم ایمنی بدن انسان را به ویروس ها سرکوب می کند. این گرده ها با تداخل در کار پروتئین هایی که واکنش های آنتی ویروسی را در پوشش سلول های مجاری تنفسی نشان می دهند، می تواند افراد مستعد ابتلا به گروهی از ویروس های تنفسی را مانند ویروس آنفلوآنزا و دیگر ویروس های سارس درگیر کند.

 در این مورد، محققان به طور اختصاصی روی ویروس کرونا مطالعه کردند تا متوجه شوند که چگونه تعدادی از عفونت های جدید با افزایش و کاهش میزان گرده ها در 31 کشور دنیا تغییر یافته اند. آنها دریافتند که به طور متوسط حدود 44 درصد از موارد مستعد کرونا با قرار گرفتن در معرض گرده های گل به ویژه در شرایطی که افزایش رطوبت و دما وجود دارد، اتفاق می افتد.

موارد ابتلا معمولا 4 روز پس از افزایش شمار گرده ریزی گل ها افزایش می یابد به طوری که چنانچه قرنطینه ای وجود نداشته باشد، میزان عفونت به طور متوسط حدود 4 درصد به ازای هر 100 دانه گرده در یک متر مکعب هوا افزایش می یابد. اما اعمال قرنطینه های به موقع این مقدار را تا حدود نصف کاهش می دهد.


محققان بر این باورند که خطر گرده ها برای افزایش ابتلا به کرونا تنها مبتلایان به حساسیت های فصلی به گرده ها را نشانه نمی رود و حتی گرده هایی هم که در حالت معمول واکنش حساسیت زا ایجاد نمی کنند، ممکن است با افزایش بروز کووید- 19 در ارتباط باشند.

 محققان توصیه می کنند که با توجه به فرا رسیدن فصل بهار و گرده افشانی گل و گیاهان، تا حد امکان در خانه بمانید و خروج از خانه را محدود کنید. حتما در خارج از منزل از ماسک استفاده کنید.

شما اگر مبتلا به کرونا بوده و هیچ علامتی ندارید، باز هم عطسه هایی که بر اثر حساسیت ممکن است داشته باشید خطر گسترش ویروس را افزایش می دهد. به خاطر داشته باشید که موارد خفیف کووید ممکن است با حساسیت های فصلی اشتباه گرفته شوند.

برچسب ها: بهار، حساسیت فصلی، آلرژی بهار، عطسه کردن، ویروس کرونا تعداد بازديد: 290 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز