Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 20:40

12
شهریور
درمان مشکلات متداول ادراری ؛ وجود خون در ادرار

درمان مشکلات متداول ادراری ؛ وجود خون در ادرار

وجود خون در ادرار که آن را هماچوری می‌نامند از مشکلات شایع ادراری هم در مردان و هم در زنان است خون گاهی به صورت واضح و حتی با دفع لخته همراه است. گاهی نیز تنها در آزمایشگاه و در بررسی میکروسکوپی ادرار دیده می‌شود.

دکتر حمید رنجبری - جراح و ارولوژیست

 

تحریریه زندگی آنلاین : وجود خون در ادرار که آن را هماچوری می‌نامند از مشکلات شایع ادراری هم در مردان و هم در زنان است خون گاهی به صورت واضح و حتی با دفع لخته همراه است. گاهی نیز تنها در آزمایشگاه و در بررسی میکروسکوپی ادرار دیده می‌شود. این مشکل گاهی ناگهانی و گاه به آرامی و پیشرونده رخ می‌دهد. با این همه این مساله از مواردی است که فرد باید با دقت فراوان آن را پیگری و با پزشک خویش در میان بگذارد. در غالب موارد وقتی این مشکل همراه با سوزش ادرار است ناشی از عفونت ادراری بوده به درمان دارویی پاسخ مناسب می‌دهد در مردان در بسیاری از موارد مشکلات پروستات عامل این مسئله است. با وجود این مسائل باید به مشکل بسیار جدی‌تری اشاره کرد که باید توجه همه افراد را به خود جلب کند و آن احتمال وجود تومورها یا به عبارت دقیق‌تر سرطان‌های دستگاه ادراری و از همه شایعتر سرطان مثانه و سپس کلیه و بقیه مجاری ادراری و پروستات می‌باشد.

 

بنابراین توجه همه افراد را باید به این مشکل بسیار جدی جلب نمود. هر چند شیوع این موارد خطرناک کمتر از 2 درصد موارد وجود خون در ادرار است ولی با توجه به اهمیت آن همواره باید در صورت بروز این مشکل به پزشکان اورولوژیست مراجعه نمود. این پزشکان با انجام آزمایشات سرپایی و تصویربرداری در این زمینه شما را راهنمایی می‌کنند. از مشکلات دیگر همراه، خون در ادرار باید از مشکلات نسج کلیه با مشکلات داخلی اشاره نمود که حدود یک‌دوم موارد را در بر می‌گیرند. این موارد شامل موارد بیماریهای بافت پارانشیمی یا نسج خود کلیه است که می‌تواند به علت مصرف مداوم بسیاری از داروها خصوصاً مسکن‌ها و آنتی‌بیوتیک‌ها باشند و نیز بیماریهای خود ایمنی کلیوی نیز که باعث نابودی بافت کلیه و صدمه بافت آن می‌شود، می‌باشد. در اغلب موارد ذکر شده وجود خون در ادرار با علایم دیگر همراهی نمی‌کند.

 

بیشتربخوانید:

چند راهکار ساده برای دفع سریع سنگ کلیه

تغذیه کودکان مبتلا به سندرم نفروتیک

سنگ کلیه و ابتلا به بیماری‌های کلیوی

برچسب ها: سنگ کلیه، مشکلات کلیوی، سوزش ادرار، خون در ادرار، دکتر حمید رنجبری تعداد بازديد: 204 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز