Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:51

23
تیر
معجزه داروی فشار خون در درمان کرونا

معجزه داروی فشار خون در درمان کرونا

برخی دانشمندان امیدوارند بتوانند به بیماران مبتلا به COVID-19 کمک کند. دانشگاه مینسوتا دو کارآزمایی بالینی را با استفاده از این داروی عمومی ارزان قیمت آغاز کرده است.

تحریریه زندگی آنلاین : Losartan یک داروی فشار خون است که برخی دانشمندان امیدوارند بتوانند به بیماران مبتلا به COVID-19 کمک کند. دانشگاه مینسوتا دو کارآزمایی بالینی را با استفاده از این داروی عمومی ارزان قیمت آغاز کرده است.

ارزیابی اول با هدف اینکه آیا لوزارتان می‌تواند از نارسایی چند عضو بدن در افرادی که با علائم COVID-19 بستری هستند، جلوگیری کند. رویترز گزارش داد که ارزیابی دوم در خصوص این موضوع است که آیا این دارو می‌تواند از بستری شدن افراد در بیمارستان جلوگیری کند.

 

بیشتر بخوانید:

درمان کرونا با ترکیبی از داروی HIV

 

لوزارتان مسیر ورود یک ماده شیمیایی موسوم به آنژیوتانسین 2 به سلول‌های بدن را مسدود می‌کند که باعث افزایش فشار خون می‌شوند؛ بنابراین این دارو ممکن است به علت مسدود کردن مسیر ورود به سلول‌های بدن، باعث شود SARS-CoV-2 به گیرنده آنزیم آنژیوتانسین 2 (ACE2) متصل شود، و به این طریق ممکن است مانع از ویروسی شدن سلول‌ها شود.

با این حال، مقاله‌ای که در ۱۱ مارس در ژورنال The Lancet منتشر شد، این احتمال را مطرح کرده است که دارو‌های رایج فشار خون بالا، مانند مهار کننده‌های ACE و مسدود کننده‌های گیرنده آنژیوتانسین (II (ARBs که شامل لوزارتان است، ممکن است بدن را تحریک کنند.

 ACE2 بیشتر، ممکن است توانایی ویروس برای نفوذ به سلول‌ها را افزایش می‌دهد. یک مطالعه جدید روی ۳۵۵ بیمار مبتلا به COVID-19 در ایتالیا (مطالعه به زبان ایتالیایی) نشان داد که سه چهارم بیمارانی که فوت کردند دچار فشار خون بالا هستند و نویسندگان پیشنهاد می‌کنند این یکی از دلایل افزایش حساسیت آن‌ها است.

بیشتر بخوانید:

داروی شکست خورده ابولا ناجی مبتلایان کرونا می شود!

شایعات درباره تاثیر کلروکین و هیدروکسی کلروکین در درمان کرونا

از معجزه ماداگاسکار تا داروی HIV

برچسب ها: داروی فشار خون، کرونا، ویروس کرونا، داروی کرونا تعداد بازديد: 441 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز