Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 20:38

22
تیر
درمان کرونا با ترکیبی از داروی HIV

درمان کرونا با  ترکیبی از داروی HIV

دارو‌های ضد ویروسی kaletra، ترکیبی از لوپیناویر و ریتوناویر نیز در ابتدا باعث پدید آمدن امیدواری‌هایی شد. با این حال، داده‌های جدید از چین که در ۱۸ مارس در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شد، نشان می‌داد.

تحریریه زندگی آنلاین : دارو‌های ضد ویروسی kaletra، ترکیبی از لوپیناویر و ریتوناویر نیز در ابتدا باعث پدید آمدن امیدواری‌هایی شد. با این حال، داده‌های جدید از چین که در ۱۸ مارس در مجله پزشکی نیو انگلند منتشر شد، نشان می‌داد که تجویز این دارو تأثیری در روند بهبودی بیماران کروناویروس جدید ندارد. در این مطالعه در مجموع ۱۹۹ نفر با میزان اکسیژن کم، به طور تصادفی کالترا را دریافت کردند. در این میان افرادی که کالترا را دریافت کرده بودند، تعداد کشته کمتری نسبت به بیمارانی داشتند که این دارو را دریافت نکرده بودند، اما این اختلاف از نظر آماری معنی دار نبود. از طرف دیگر هر دو گروه با گذشت زمان، سطح مشابهی از ویروس در خون خود داشتند.

اما مطالعات دیگری در خصوص این دارو هنوز ادامه دارد و هنوز کسانی وجود دارند که امیدوارند این ترکیب بتواند فوایدی را نشان دهد. فعلاً تنها قطعیت در مورد این دارو این است که مانند سایر دارو‌های ضد ویروسی، این دارو اگر در مراحل اولیه بیماری تجویز شود بهتر عمل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

داروی شکست خورده ابولا ناجی مبتلایان کرونا می شود!

 

 

داروی آرتروز

برای برخی از بیماران مبتلا به COVID-19، ویروس به خودی خود بدترین آسیب را ایجاد نمی‌کند. در بعضی از افراد سیستم ایمنی بدن واکنش‌های شدیدتری از خود نشان می‌دهد و حمله‌ای همه جانبه را انجام می‌دهد که به «طوفان سیتوکین» معروف است. این واکنش بیش از حد سیستم ایمنی می‌تواند به بافت آسیب برساند و در نهایت افراد را به قتل برساند.

برای خاموش کردن طوفان‌های سیتوکین و کاهش واکنش شدید و غیر معمول سیستم ایمنی بدن، پزشکان اکنون از دارویی موسوم به اکتمرا یا توکیلیزوماب بهره می‌گیرند. این دارو برای درمان آرتریت روماتوئید و آرتریت روماتوئید جوانان تأیید شده است. این دارو گیرنده سلولی را که به چیزی به نام اینترلوکین IL-۶) ۶ ) متصل می‌شود، را مسدود می‌کند. IL-۶ یک سیتوکین یا نوعی پروتئین است که توسط سیستم ایمنی بدن آزاد می‌شود و می‌تواند باعث ایجاد طوفان‌های التهابی خطرناک شود.

 

 

بیشتر بخوانید:

شایعات درباره تاثیر کلروکین و هیدروکسی کلروکین در درمان کرونا

از معجزه ماداگاسکار تا داروی HIV

 

 

در ۱۹ مارس، شرکت داروسازی روشه Roche اعلام کرد که در حال انجام یک کارآزمایی است تا ببیند آیا توکیلیزوماب می‌تواند علائم را در بیماران مبتلا به COVID-19 بهبود بخشد یا خیر. قرار است یک گروه از بیماران سایر درمان‌های استاندارد را دریافت کنند، در حالی که گروه دیگر این دارو را به علاوه درمان‌های استاندارد خواهند داشت.

 همچنین شرکت Regeneron در حال آزمایش بیماران در یک کارآزمایی بالینی است تا بتواند یکی دیگر از مهار کننده‌های IL-۶ را که به نام ساریلوماب kevzara) (شناخته می‌شود، برای معالجه بیماری COVID-۱۹ آزمایش کند. منطق استفاده از این دارو نیز مشابه با توکیلیزوماب است.

برچسب ها: درمان کرونا، واکسن کرونا، کووید19، داروی کرونا، داروی ایدز تعداد بازديد: 340 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز