Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:49

14
تیر
کنش‌های کرونایی ؛ آموزش در عصر کرونا!

کنش‌های کرونایی ؛ آموزش در عصر کرونا!

آموزش یکی دیگر از ابعاد زندگی جمعی بشر امروزی است که به‌واسطه شیوع کروناویروس در جهان، شکل آن تغییر یافته است. اکنون در اکثر کشورهای جهان، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل شده‌اند و در برخی از موارد، آموزش حضوری

تحریریه زندگی آنلاین - محمود سعید :

 

آموزش در عصر کرونا : آموزش یکی دیگر از ابعاد زندگی جمعی بشر امروزی است که به‌واسطه شیوع کروناویروس در جهان، شکل آن تغییر یافته است. اکنون در اکثر کشورهای جهان، مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی تعطیل شده‌اند و در برخی از موارد، آموزش حضوری، جای خود را به آموزش مجازی از طریق نرم‌افزارهای مختلف داده است. البته اغلب کسانی‌که از این شیوه‌ها برای آموزش استفاده می‌کنند اعتقاد دارند که چنین روش‌هایی هیچ‌گاه نمی‌تواند جای آموزش‌های حضوری را بگیرد.

 

 در این بین افرادی هم هستند که معتقدند شیوه‌های آموزش مجازی می‌تواند در آینده، فراگیری بسیاری داشته باشد. اتکای بیش از اندازه به بسترهای اینترنتی در امر آموزش و اصرار زیاد به بهینه کردن روش‌های آموزش مجازی، چنین دیدگاهی را می‌تواند به واقعیت بدل سازد. البته طبیعی است که هیچ‌گاه آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش‌های حضوری شود اما این نظر هم با لحاظ کردن ظرفیت‌های فضای مجازی فعلی است و امکان دارد در آینده‌ای نه‌چندان دور، امکانات فضای مجازی به‌گونه‌ای رشد یابد که آموزش از طریق اینترنت، رفته‌رفته جای آموزش حضوری را بگیرد. تا همین چند دهه پیش اگر کسی از دورکاری حرف می‌زد، شاید او را به مسخره می‌گرفتند اما امروزه در برخی مشاغل این مسیر، میسر شده است. بنابراین آموزش مجازی نیز سخت نیست.

 

بیشتر بخوانید:

کنش‌های کرونایی ؛ وقتی دست دادن تابو می‌شود!

کنش‌های کرونایی ؛ الکونیزه شدن زندگی!

کنش‌های کرونایی ؛ سوگ در تنهایی

کنش‌های کرونایی ؛ خریدهای کرونایی!

برچسب ها: آموزش مجازی، آموزش، ویروس کرونا، دوران پسا کرونا، آموزش آنلاین تعداد بازديد: 364 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز