Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 09:59

12
تیر
کنش‌های کرونایی ؛ سوگ در تنهایی

کنش‌های کرونایی ؛ سوگ در تنهایی

سوگواری برای اموات و حتی دفن افراد درگذشته در اثر کروناویروس نیز با بروز شرایط ویژه دچار یک دگردیسی بزرگ شده است. در این ایام، افراد زیادی نمی‌توانند در یک مراسم سوگواری شرکت کنند و این می‌تواند مسائل روانی پیچیده‌ای را برای صاحبان عزا ایجاد کند.

تحریریه زندگی آنلاین - محمود سعید :

 

سوگ در تنهایی :  سوگواری برای اموات و حتی دفن افراد درگذشته در اثر کروناویروس نیز با بروز شرایط ویژه دچار یک دگردیسی بزرگ شده است. در این ایام، افراد زیادی نمی‌توانند در یک مراسم سوگواری شرکت کنند و این می‌تواند مسائل روانی پیچیده‌ای را برای صاحبان عزا ایجاد کند. خانواده‌هایی که به‌دلیل خطرناک و ناقل بودن کروناویروس به‌اجبار در عزلت، گوشه‌نشینی و تنهایی در فراق عزیز از دست‌رفته خود به سوگ نشته‌اند و به‌طور حتم جای خالی نزدیکان برای تسلی دادن به خانواده داغدار و همراهی با آنان برای رهایی یافتن از غم و تحمل این داغ بزرگ بسیار محسوس است.

 

دکتر محمدباقر صابری ظفرقندی، روانپزشک، در خصوص سوگواری در ایام کرونایی معتقد است: «در این روزها که به‌دلایل صحیح بهداشتی، دستورات لازم‌الاجرای محدودیت در تجمعات و برگزاری مجالس ختم و تشییع صادر شده است، تحقیقاً رعایت اقدامات فوق، به‌معنی نفی سوگواری و گریه و همدلی در مورد بازماندگان نیست. باید از قرار گرفتن در تجمعات مربوطه و ایجاد تراکم خودداری کرد و بهترین راه تسلی بازماندگان به‌منظور حفظ سلامت نزدیکان به‌طور حتم به شکل غیرحضوری است.» درواقع در این ایام، بخش زیادی از مراسم‌های عزاداری نیز بر دوش رسانه‌های اجتماعی انداخته شده است و برخی از سوگواران از بستر رسانه‌های اجتماعی بهره می‌برند.

 

بیشتر بخوانید:

کنش‌های کرونایی ؛ وقتی دست دادن تابو می‌شود!

کنش‌های کرونایی ؛ الکونیزه شدن زندگی!

برچسب ها: افسردگی، کرونا ویروس، ویروس کرونا، کووید19، سوگواری تعداد بازديد: 464 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز