Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 03:05

13
فروردین
با هم تاب بیاوریم !

با هم تاب بیاوریم !

دوران سختی است . برخی از ما به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده ایم و برخی شاهد بیماری و حتی فوت عزیزانمان هستیم . برخی دیگر هم نگرانی و اضطراب داریم که مبادا خودمان یا اطرافیان و عزیزانمان به بیماری مبتلا شویم .

رکسانا خوشابی-کارشناس ارشد مشاوره

دوران سختی است . برخی از ما به بیماری ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده ایم و برخی شاهد بیماری و حتی فوت عزیزانمان هستیم . برخی دیگر هم نگرانی و اضطراب داریم که مبادا خودمان یا اطرافیان و عزیزانمان به بیماری مبتلا شویم . حتی برخی هم هستند که نگرانی های مبهمی را تجربه می کنند و تحت استرس و فشارند اما به روشنی نمی دانند چرا حالشان بد است ! در این میان کسانی هم هستند که هر روز گمان می کنند بیمار شده اند و آن ها هم در حقیقت به نوع دیگری از ناراحتی و عذاب دچار شده اند .

این دوران هم می گذرد و همان طور که کتاب آسمانی مان بشارت داده بعد از هر سختی ، آسانی ای هست . اما مهم این است که بتوانیم  این شرایط را تاب بیاوریم و سربلند بیرون بیاییم . پس باید هر چه که هستیم از فرصت بحران استفاده کرده و خود را تبدیل به فرد تاب آور کنیم !

بیشتر بخوانید:

پیشگیری از کرونا با تغذیه مناسب

خانواده‌های مبتلایان کرونا در خانه، بخوانند

 

 تاب آور یعنی چه ؟

تاب آوری یعنی فرد بتواند قوام و سلامت روانی خود را در مواجهه با سختی ها حفظ کند . در واقع تاب آور کسی است که بتواند با شرایط دشوار مقابله کند و به فشارهای زندگی پاسخ انعطاف پذیر بدهد و از ناگواری ها عبور کند .

تاب آوری می تواند به مرور زمان رشد کند یا کاهش یابد و ازطریق آموزش ، یادگیری  و تمرین و تجربه به دست آید .پس همه ما می توانیم با شناسایی و تمرین ویژگی های افراد تاب آور ، این شرایط را با موفقیت ازسر بگذرانیم .

ویژگی های افراد تاب آور

فرد تاب آور خودش را به موانع و ناملایمات نمی بازد ! او حواسش را جمع می کند و آگاهانه و هوشیارانه با بحران مواجه میشود و به دنبال راه حل هایی برای هماهنگ ساختن خود با شرایط  است .

فرد تاب آور احساسات و هیجانات خود را می شناسد  و از علت احساسات خود، آگاه است . یعنی در باره خود فکر می کند و خودشناسی می کند تا بتواند این احساسات و هیجانات را مهار کند .

فرد تاب آور همدلی می کند . یعنی احساسات و رفتارهاي اطرافیانشان را نیز درك می کند، و در نتیجه بر خود، محیط و اطرافیانش تأثیر مثبتی می گذارد و می پذیرد که موانع، بخشی از زندگی هر انسان است و می داند که  زندگی پراز چالش و فراز و نشیب است. او مدام گله و شکایت نمی کند . غر نمی زند . بلکه خود را با شرایط سازگار می کند .

بیشتر بخوانید:

چگونه سیستم ایمنی بدن خود را مقاوم کنیم؟

چه تعداد ایرانی کرونا خواهند گرفت؟

چگونه تاب آور شویم؟

فرد تاب آور،   نگرش متفاوتی را در مواجهه با شرایط سخت و ناگوار در پیش می گیرد  و به جای فاجعه ساختن از مشکل و گرفتار شدن در عواقب مشکلات ، به خود و توانایی‌هایش توجه بیشتری می‌کند؛ چنین شخصی ممکن است یک موقعیت پر مخاطره را یک فرصت برای رشد  در نظر بگیرد نه یک تهدید و در دشواری‌ها به جای اضطراب، آرامش را حکمفرما کند و به موفقیت برسد ؛ بنابراین تاب آوری موجب سازگاری مناسب در مواجهه با مشکلات می‌شود و این چیزی بیش از اجتناب ساده از پیامدهای منفی است.  همه ما می توانیم تاب آوری را تمرین کنیم . چون باید ، بله باید ، سلامت و موفق ازبحران های زندگی بیرون بیاییم و خدا با ماست .

 

برچسب ها: تقویت اعتماد به نفس، رکسانا خوشابی، کرونا ویروس، ویروس کرونا، قرنطینه، کووید 19، در خانه بمانیم، مبتلایان به ویروس کرونا تعداد بازديد: 517 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز