Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 14:33

23
فروردین
تاثیر پودر مکمل کلاژن بر سلامت پوست و مو

تاثیر پودر مکمل کلاژن بر سلامت پوست و مو

این روزها افزایش مکمل هایی زیبایی و سلامت در داروخانه ها سبب مصرف روزافزون آن ها شده است. بازار داغ رسانه ها و فضای مجازی تاثیر بسزایی در روند مصرف کلاژن داشته است.

تحریریه زندگی آنلاین : این روزها افزایش مکمل هایی زیبایی و سلامت در داروخانه ها سبب مصرف روزافزون آن ها شده است. بازار داغ رسانه ها و فضای مجازی تاثیر بسزایی در روند مصرف کلاژن داشته است. بسیاری از طرفداران این مکمل مفید ادعا می کنند مکمل های کلاژن که هم به صورت پودر هم قرص در داروخانه ها موجود هستند تاثیر بسیاری در سلامت پوست و مو دارد. اما سوالی که پیش می آید این است که آیا واقعا مکمل های کلاژن سبب سلامت پوست و مو می شوند؟ چقدر با کلاژن ها و تاثیرات آن در بدن آشنایی دارید؟کلاژن چیست و چگونه بر سلامت پوست و مو تاثیر می گذارد؟ اگر شما هم می خواهید پاسخ به این سوالات را بدانید لازم است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید چرا که ما در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر مکمل های کلاژن بر سلامت پوست و مو بپردازیم.

بیشتربخوانید:

جوانسازی پوست صورت با ماسک شیر خشک

 

 

 

کلاژن چیست؟

کلاژن در واقع نوعی پروتئین بوده که در محیطی خارج از سلول وجود دارد. این پروتئین به وفور در بدن وجود دارد و برای حیات پوست و مو ضروری می باشد. پروتئین ها به صورت رشته های کلاژن شناخته می شوند. این رشته ها در همه نوع بافت همبند به میزان متفاوت یافت می شود. کلاژن در سراسر پوست ،‌ ماهیچه ها، استخوان ها ، رگ های خونی و سیستم گوارشی یافت می شود. کلاژن خاصیت بسیاری برای پوست دارد و به طور قطع می توان این پروتئین به استحکام و حالت کشسانی پوست کمک می کند. ناگفته نماند ترمیم پوست و جایگزینی سلول های جدید به جای سلول های مرده کار این پروتئین مفید می باشد. کلاژن سازی پوست در اثر افزایش سن و یا برخی عوامل دیگر ممکن است با کاهش روبرو شود ازین رو می توان از مکمل های کلاژن ساز استفاده کرد.

کاربردهای کلاژن

رشته های کلاژن قابلیت جذب مجدد در بدن را دارند. به این معنی که این پروتئین ها می توانند شکسته شده و یا تغییر کنند و دوباره جذب بدن شوند. به همین جهت است که از کلاژن ها در زمینه های مختلف پزشکی  و زیبایی استفاده می شود. کلاژن ها تاثیر بسیاری در شادابی و ترمیم پوست دارند. به همین جهت در سال های اخیر به عنوان یک مکمل غذایی و ماده ای موثر در شامپو ها و لوسیون های بدن به کار برده شده اند. مکمل های کلاژن سبب بهبود خاصیت کشسانی پوست ، بهبود سلامت مفاصل ، افزایش عضلات و چربی سوزی می شوند.

بیشتربخوانید:

راز جادویی برای درخشان کردن پوست فقط با عصاره یک گل!

 

 

 

چه عواملی سبب کاهش کلاژن سازی پوست می شود؟

عمده ترین دلیل کاهش کلاژن سازی پوست افزایش سن و کاهش خاصیت کشسانی پوست می باشد. کاهش کلاژن سازی سبب افزایش چین و چروک و شل شدن پوست می شود. هم چنین سایر عواملی که در کاهش کلاژن سازی پوست نقش دارند به شرح زیر می باشند:

  • استرس

استرس سبب کاهش سلامت پوست و تشکیل خط های عمیق در پوست می شود.

  • اشعه خورشید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض اشعه خورشید و فرابنفش بدون استفاده از ضد آفتاب و کلاه می تواند سبب کاهش کلاژن سازی پوست شود.

  • ماندگاری آرایش

ماندگاری آرایش و آلودگی ها روی پوست صورت علی الخصوص در زمان خواب می تواند سبب کاهش کلاژن سازی و بسته شدن منافذ پوست شود.

  • کمبود ویتامین ها

فقدان ویتامین ها و آنتی اکسیدان های ضروری سبب کاهش کلاژن سازی می شود.

  • عدم مصرف میوه ها و سبزیجات

عدم مصرف میوه ها و سبزیجات می تواند در کاهش کلاژن سازی پوست نقش داشته باشد.

  • مصرف دخانیات و مشروبات الکلی

نیکوتین موجود در سیگار می تواند سبب کاهش خونرسانی به بافت و در نتیجه کاهش کلاژن سازی پوست شود.

بیشتربخوانید:

رد پای پیری بر پوست

 

 

 

 

مزایای مصرف پودر کلاژن و مکمل های کلاژن

به طور کلی پودرهای کلاژن عملکرد بسیار خوبی در تشکیل لایه های زنده پوست و تقویت استخوان ها و مفاصل دارند. کلاژن اصلی ترین ترکیب بافت های پیوندی بوده و چندین قسمت بدن را شامل می شود.

پودرهای کلاژن هیدرولیز و شکسته شده به همین جهت جذب آن ها در بدن آسانتر می شود. علاوه بر این ها افزایش کلاژن می تواند سبب جبران کمبود این پروتئین در بدن شود.

مصرف پودرهای کلاژن فواید مختلفی دارند که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

  • شادابی و نشاط پوست و مو
  • تسکین دردهای مفصلی
  • بهبود سلامت پوست و استخوان ها
  • کاهش چربی های بدن
  • کاهش چین و چروک های پوست
  • افزایش سلامت قلب
  • افزایش توده عضلانی
  • بهبود آکنه و جلوگیری از تشکیل آن

 

تعداد بازديد: 56 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز