Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 12:16

17
اردیبهشت
پاسخ به پرسش های رایج پوستی در بهار

پاسخ به پرسش های رایج پوستی در بهار

دکتر نیلفروش زاده، تاکید کرده است که مراقبت از پوست فصل نمی‌شناسد و باید این کار را مانند نیاز به غذا برای بدن دانست و به سلامت پوست بها داد و آن را از آلودگی‌های محیطی حفظ کرد.

دکتر محمد علی نیلفروش زاده؛ متخصص پوست و مو

 

دکتر نیلفروش زاده، تاکید کرده است که مراقبت از پوست فصل نمی‌شناسد و باید این کار را مانند نیاز به غذا برای بدن دانست و به سلامت پوست بها داد و آن را از آلودگی‌های محیطی حفظ کرد.

در فصل بهار، هر روز که ازخانه خارج می‌شویم، سرسبزی شهر چشم‌هایمان را نوازش می‌دهد.

 اما این فصل همراه است با شروع گرم شدن هواوافزایش تابش نورخورشید؛ تابشی که با وجود فواید بسیارش می‌تواند آثار منفی و مضری هم برای سلامت پوست داشته باشد، به خصوص برای آنها که معتقدند بهار تنها فصلی است که در آن پوست مراقبت نمی‌خواهد.

برای کسانی که معتقدند بهار پوست را لطیف می‌کند و نیازی هم به مراقبت از آن در این فصل نیست، چه صحبتی دارید؟

خیلی از مردم به دلیل تمیزی و رطوبت هوا در بهار، شاهد بهتر شدن وضعیت پوست خود هستند اما اینکه مراقبت‌های پوستی را به بهانه پاکی هوا و کمتر شدن آلودگی تعطیل کنیم، اصلاً منطقی نیست.

همه ما به‌خصوص کودکان و نوجوانان به دلیل شرایط آب‌وهوایی در فصول بهار و تابستان، بیشتر در معرض مستقیم نور آفتاب قرارمی‌گیریم.

به‌خصوص پسرها که بیشتر برای شنا به استخر و دریا و برای بازی به محیط پارک و فضاهای آزاد می‌روند.

در حالی‌ که قطعاً اگر از پوست مراقبت نکنیم، سلامت ما به خطر می‌افتد.

گذشته از این، گرما و افزایش تدریجی حرارت در فصل بهار عامل مهم روند افزایش تعریق است بنابراین اگر بهداشت پوست رعایت و شستشوی مناسب آن انجام نشود، می‌تواند باعث بروز بیماری‌هایی در پوست‌و‌مو شود. 

مشکلات پوستی‌ای وجود دارد که در فصل بهار شایع شوند؟

بله، افرادی هستند که به نور آفتاب حساسیت دارند یا داروهایی مصرف می‌کنند که پوست را به نور آفتاب حساس می‌کند، بنابراین در فصول سرد پاییز و زمستان علائم مهمی ندارند ولی با شروع بهار به‌تدریج متوجه علائم پوستی مانند سرخی و التهاب و تورم در مناطق باز پوست مانند صورت می‌شوند.

افراد سالمند بیشتر از این نظر باید تحت مراقبت باشند چون به دلیل مصرف داروهای متعدد، بیشتر ممکن است در شروع بهار متوجه علائم در صورت یا پشت دست‌ها شوند که در صورت مشاهده این تغییرات پوستی باید با پزشک معالج خود مشورت کنند.

علاوه بر این، دربهارمردم بیشتر به مسافرت و گردش می‌روند و گاهی به دلیل نیاز به اسکان در منازل استیجاری به‌خصوص در شهرهای شمالی کشور، پزشکان متخصص پوست بیشتر با بیمارانی برخورد می‌کنند که دچار عفونت‌های انگلی مانند شپش، گال و به‌خصوص گزش حشرات شده‌اند که در این صورت به مداوای همه افراد خانواده نیاز است.

تنها توصیه ما استفاده از پشه بندو حشره‌کش‌های استاندارد در اتاق‌خواب است که می‌تواند یک‌راه پیشگیری از گزش حشرات باشد، به‌خصوص کودکان بیشتر در معرض ظهور این علائم پوستی هستند. 

به‌عنوان یک متخصص پوست، ضروری‌ترین مراقبت‌های پوستی فصل را چه می‌دانید؟

تأکید بر استفاده از حالت‌دهنده و نرم‌کننده‌های مناسب مو بعد از شامپو کردن به نظرم از مراقبت‌های ضروری در بهار است.

اغلب خانم‌ها به دلیل تغییر ظاهر در ایام عید، با مواد شیمیایی گوناگون به موهایشان آسیب‌زده‌اند و بهتر است اگر نوک موهایشان خشک‌شده و شکستگی دارد، کمی آن‌ها را کوتاه و حتماً با نرم‌کننده مناسب تا رویش موی جدید از آسیب محافظت کنند.

بیشتر بخوانید:

مراقبت پوست در فصل تابستان

خطر بهار برای پوست

 

برچسب ها: پوست و مو، زندگی آنلاین، مراقبت از پوست در بهار، پوست و فصل بهار، پوست و بهار، مشکلات رایج پوستی در بهار، مراقبت های پوستی فصل بهار تعداد بازديد: 556 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز