Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:05

6
اردیبهشت
ماسک‌های گیاهی موثر برای پوست

ماسک‌های گیاهی موثر برای پوست

برخی از میوه‌ها حاوی اسیدهای گیاهی هستند که استفاده از آنها بر روی پوست به صورت ماسک می‌تواند باعث شادابی و طراوت پوست شود و از بروز چین و چروک پیشگیری نماید.

دکتر محمدحسین صالحی سورمقی؛ متخصص گیاهان دارویی،‌ در پاسخ به سوال گزارشگر «زندگی‌آنلاین» در مورد ماسک‌های گیاهی موثر برای پوست، بیان کرد: «یک تجربه قدیمی نشان می‌دهد که فراعنه مصری در وان‌هایی از شیر ترش می‌خوابیدند تا پوست آنها نرم و لطیف شود. این امر برای علم امروز خیلی عجیب بوده و تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است.

محققان بعد از مطالعات زیاد متوجه شدند که در شیر ترش، میزان اسید لاکتیک زیادی وجود دارد که می‌تواند پوست را نرم کند.

همچنین به غیر از آن در طبیعت اسیدهای ضعیفی وجود دارد که در چند دهه اخیر مطالعات زیادی بر روی آنها انجام شده است که امروزه به نام اسیدهای گیاهی معروف هستند.

این اسیدها مانند اسیدهای معدنی قوی نیستند که مشکل‌ساز باشند، بلکه می‌توانند با قرار گرفتن بر روی پوست، باعث حل شدن تدریجی لایه کراتینه شده یا شاخی شوند و با برداشته شدن آن لایه، لایه زیری لایه‌ای تازه باشد و ضمنا لایه زیرین بعد از برداشته شدن لایه قدیمی می‌تواند تنفس بیشتری کند و شاداب‌تر باشد».

وی افزود: «در میوه‌جاتی مانند زردآلو، هلو و انگور، گوجه‌فرنگی و از همه مهم‌تر توت‌فرنگی و همچنین در ماست طبیعی، این اسیدهای گیاهی وجود دارند.

بنابراین اگر از این مواد غذایی ماسک تهیه کنیم و روی پوست قرار دهیم، این اسیدهای گیاهی باعث برداشته شدن لایه‌های شاخی می‌شوند و لایه‌های زیرین، لایه‌های لطیف‌تری می‌شوند.

بنابراین می‌توان از له شده تمام این میوه‌ها به ویژه توت‌فرنگی که حاوی انواع این اسیدها می‌باشد، و یا از مخلوط میوه‌ها و ماست استفاده کرد، چون ماست منبع یکی از این اسیدهای موثر به نام اسید لاکتیک است، مثلا می‌توان از مخلوط ماست و توت‌فرنگی استفاده نمود.

به این ترتیب که می‌توان از مخلوط له شده 100 گرم از این میوه‌ها و یک قاشق ماست به ویژه بعد از استحمام که خلل و فرج پوست باز است، حدود 15 تا 20 دقیقه روی پوست قرار داد و این کار را هر چند روز یکبار یا هفته‌ای یکبار انجام داد تا پوست لطیف‌تر شود».

دکتر صالحی اظهار داشت: «البته در سال‌های اخیر همین اسیدهای گیاهی را به صورت مصنوعی ساخته‌اند و امروزه از آنها در فرآورده‌هایی به نام لایه‌بردار وارد کرده‌اند، با این تفاوت که میزان غلظتی که وارد فرآورده‌های شیمیایی یا جدید کرده‌اند، 15 تا 25 برابر میوه‌جات است و مصرف آنها به دلیل غلظت خیلی بالا، ممکن است برای چند سال خیلی خوب باشد.

اما این امکان وجود دارد که بعدها پیری زودرس ایجاد کند، بنابراین نوع طبیعی که همان غلظت درون میوه را دارد، به شرط آنکه برای مدت طولانی تداوم داشته باشد، نتیجه بخش خواهد بود و برعکس محصولات شیمیایی، پیری زودرس یا چین و چروک را ایجاد نمی‌کند».

 

برای دیدن فایل ویدیویی مصاحبه با آقای دکتر محمدحسین صالحی سورمقی در مورد دانستنی‌های طلایی در مورد ماسک‌های گیاهی اینجا کلیک کنید.

 

 

برچسب ها: ماسک زیبایی، زیبایی پوست، ماسک پوست، اسید لاکتیک، اسیدهای گیاهی، ماسک میوه، لایه بردار تعداد بازديد: 1407 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز