Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 02:47

22
دی
9 مرطوب‌كننده طبیعی و مؤثر پوست (بخش دوم)

9 مرطوب‌كننده طبیعی و مؤثر پوست (بخش دوم)

روغن گل گاوزبان بیش از آنكه مرطوب‌كننده طبیعی باشد، خواص ضدچروكی دارد. اسیدهای چرب آن شامل امگا6های مفیدی است كه به عملكرد پوست كمك كرده و از خشكی آن جلوگیری می‌كند.

 

روغن جوانه گندم (برای پوست‌های خیلی خشك)

روغن جوانه گندم برای نرمی پوست‌های خشك و پیشگیری از پیری پوست مؤثر است. این روغن یك مرطوب‌كننده طبیعی محسوب می‌شود كه اجازه نمی‌دهد خاصیت ارتجاعی پوست از بین برود. اسیدهای چرب اشباع‌نشده موجود در روغن جوانه گندم با رادیكال‌های آزادی كه بافت‌ها را تخریب كرده و باعث پیدایش چین و چروك می‌شوند، مبارزه‌ می‌كنند.

روش استفاده: برای پوست‌های خیلی خشك، صبح و شب روغن را به تمام بدن بمالید. همچنین می‌توانید از آن برای دست‌ها و لب‌های ترك خورده استفاده كنید. برای پوست‌های معمولی بهتر است شب‌ها از این روغن استفاده شود چون بافت آن چرب است. توجه داشته باشید روغن جوانه گندم می‌تواند آلرژی‌زا باشد.

 روغن گل‌گاوزبان (ضدچروك)

روغن گل گاوزبان بیش از آنكه مرطوب‌كننده طبیعی باشد، خواص ضدچروكی دارد. اسیدهای چرب آن شامل امگا6های مفیدی است كه به عملكرد پوست كمك كرده و از خشكی آن جلوگیری می‌كند.» این روغن برای پوست‌های خشك و تیره مناسب است؛ اما همگان می‌توانند از آن استفاه كنند. شما می‌توانید از این روغن برای صورت و گردن‌تان استفاده كنید؛ زیرا در این نواحی علائم پیری پوست مشهودتر است.

روش استفاده: روغن گل‌گاوزبان را صبح‌ها روی پوست خود بمالید و آرام ماساژ دهید. برای اینكه از خواص ضدپیری و ضدخشكی این روغن نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید كپسول آن را كه در داروخانه‌ها و عطاری‌ها به فروش می‌رسد، مصرف كنید.

خیار

خیار سرشار از آب است، بنابراین زمانی كه از آن استفاده می‌شود، به‌طور موقت پوست را مرطوب نگه می‌دارد. البته باید بدانید كه باعث تغذیه پوست نمی‌شود. بعد از اینكه مدتی در معرض نور خورشید بودید و یا زمانی كه احساس می‌كنید پوست‌تان خشك‌تر از معمول شده است، این میوه مفید را از یاد نبرید. خیار برای تمام پوست‌ها مناسب است.»

روش استفاده: خیار را به‌صورت حلقه‌های نازك ببرید و روی صورت‌تان قرار دهید و 15 دقیقه صبر كنید.

 روغن آواكادو (محافظت‌كننده پوست)

روغن آواكادو یك مرطوب‌كننده طبیعی است كه به‌خوبی جذب پوست می‌شود. این روغن لایه نازك محافظی روی پوست ایجاد می‌كند و بوی مطبوعی دارد. دكتر ماری پی‌یر هیل سیلوستر، متخصص پوست می‌گوید: «روغن آواكادو سرشار از ویتامین‌ها و اسیدهای چرب و مغذی پوست است كه با پیری پوست مبارزه می‌كند.»

روش استفاده: می‌توانید روغن آواكادو را روی صورت همچنین بدن‌تان بمالید. این روغن پوست را چرب نمی‌كند؛ بنابراین می‌توان آن را برای انواع پوست‌ها (صبح و شب) استفاده كرد.

 روغن جوجوبا (مرطوب‌كننده پوست و نرم‌كننده مو)

روغن جوجوبا مرطوب‌كننده طبیعی فوق‌العاده موثری است كه به راحتی جذب پوست می‌شود؛ از این روغن می‌توان برای صورت، بدن، حتی پوست استفاده شود. دكتر ماری پی‌یر میل سیلوستر، متخصص پوست تصریح می‌كند: «وقتی روغن جوجوبا از صبح روی پوست مالیده شود، به محافظت از آن در برابر نور خورشید كمك می‌كند.»

روش استفاده: در طول روز هر زمانی كه مایل باشید می‌توانید از روغن جوجوبا به‌صورت روغن خالص یا كرم استفاده كنید. توجه داشته باشید روغن جوجوبا محافظ پوست در برابر پرتوهای UV نیست و می‌توان آن را جایگزین كرم ضدآفتاب كرد.

روغن گیاه كتان

روغن گیاه كتان، این روغن برای پوست‌های چرب ایده‌آل است. دكتر سیلوستر می‌گوید: «روغن گیاه كتان سرشار از امگا 3 است كه به متعادل كردن سموم پوست كمك می‌كند.»

روش استفاده: از روغن گیاه كتان مانند مرطوب‌كننده‌های قدیمی روی صورت و بدن استفاده می‌شود. برخلاف پوست‌های چرب نیز مرطوب‌كننده نیاز دارند.

توجه داشته باشید روغن گیاه كتان به سرعت می‌ترشد و غیرقابل استفاده می‌شود. بهتر است این روغن را به مقدار كم، در ظروف تیره‌رنگ و در یخچال نگهداری كنید.

 ماست (برطرف‌كننده سرخی پوست)

لورانس وینر در كتاب خود می‌نویسد: «اسیدلاكتیك ماست، مرطوب‌كننده است؛ البته لبنیات نیز سرشار از آب می‌باشد». توجه داشته باشید به دلیل اینكه ماست قرمزی پوست را برطرف می‌سازد، می‌توان از آن برای یكدست كردن رنگ چهره استفاده كرد.

روش استفاده: ماست سفید طبیعی و بدون شكر تهیه كنید. می‌توانید چند حلقه خیار نیز به آن اضافه نمایید. ماسك را روی صورت خود قرار دهید، 15 دقیقه نگه دارید و سپس شست‌وشو دهید.

روغن بادام شیرین (ضدترك‌های پوستی)

از روغن بادام شیرین اغلب در محصولات آرایشی استفاده می‌شود. این روغن به‌ویژه برای پوست‌های خشك و زبر مؤثر واقع می‌شود. روغن بادام شیرین پوست را نرم می‌كند و برای رفع ترك‌های رگه‌رگه روی پوست مؤثر است.

روش استفاده: شما می‌توانید این روغن را به تمام بدن‌تان بمالید. صبح‌ها 3 الی 4 قطره برای صورت كافیست. توجه داشته باشید این روغن چرب است و باعث براق شدن صورت می‌شود.

 شیر جوی دوسر (تسكین‌دهنده پوست)

شیر جوی دو سر مرطوب‌كننده طبیعی گیاهی است كه باعث تسكین، نرمی و لطافت پوست می‌شود. استفاده از این مرطوب‌كننده طبیعی را به افرادی كه پوست خیلی خشكی دارند و یا از گرما رنج می‌برند، توصیه می‌كنیم.

روش استفاده: شیر جوی دو سر را در آب وان رقیق كنید و بدن خود را با آن شست‌وشو دهید.

 

 

براي خواندن بخش اول- 9 مرطوب‌كننده طبیعی و مؤثر پوست- اينجا كليك كنيد.

برچسب ها: ماسك هاي گياهي مناسب پوست، روغن گیاه كتان و روش استفاده، روغن جوجوبا و خواص آن، خیار و استفاده آن، روغن گل‌گاوزبان و مزاياي آن تعداد بازديد: 627 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز