Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 15:25

14
آذر
طرز تهیه ماسک صورت ، مو ، اسکراپ بدن

طرز تهیه ماسک صورت ، مو ، اسکراپ بدن

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید كه تصور می‌كنند كدو تنبل فقط در آشپزخانه كاربرد دارد. همین الان این فكر را از ذهن خود بیرون كنید چون كدو تنبل یكی از مواد معجزه‌آسا برای تقویت پوست و مو است.

تحریریه ماهنامه دنیای تغذیه

 

كاربردهای متنوع كدو حلوایی 


اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید كه تصور می‌كنند كدو تنبل فقط در آشپزخانه كاربرد دارد. همین الان این فكر را از ذهن خود بیرون كنید چون كدو تنبل یكی از مواد معجزه‌آسا برای تقویت پوست و مو است. در واقع این ماده غذایی سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌هایی است كه سلامت پوست و مو را حفظ و بهبود می‌بخشند. محتوای ویتامین C آن باعث از بین بردن رادیكال‌های آزاد در بدن می‌شود و در نتیجه ظهور علایم پیری را به تعویق می‌اندازد.

B كاروتن موجود در كدو باعث حفظ و نگهداری رطوبت پوست می‌شود انواع دیگر از خانواده ویتامین B كه در كدو یافت می‌شوند باعث بهبود گردش خون در پوست شده كه منجر به شادابی پوست شما می‌شود (همانطور كه ورزش یوگا عمل می‌كند) و از طرفی مانع بروز جوش و آكنه در پوست می‌گردد. ما در اینجا به شما طرز تهیه یكنوع حالت دهنده مو، اسكراب بدن و ماسك صورت را كه از كدو حلوایی تهیه شده‌اند آموزش می‌دهیم. با تهیه و استفاده از این تركیبات ظاهری جوانتر و شادابتر را تجربه خواهید كرد. یادتان باشد كه كدو سرشار از ویتامین A و پتاسیم است مواردی كه شما نمی‌توانید مشابه آن را (به خاطر استفاده از میوه تازه) در هیچ كرم یا ژل آرایشی پیدا كنید! 

طرز تهیه ماسك مو 

یك‌دوم فنجان كدو حلوایی پخته را با 2 قاشق غذاخوری عسل بخوبی مخلوط كنید تمام آن چیزی كه برای موهایی درخشان‌تر نیاز دارید همین دستور ساده است! آن را روی موی خود به آرامی بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را زیر دوش بشوئید. 

طرز تهیه ماسك صورت 

پوست شما پس از استفاده از این ماسك، بسیار شفاف و نرم خواهد شد بطوریكه شما آبرسانی به زیر پوست خود را كاملا احساس می‌كنید. 

مواد لازم: 

پوره كدوی پخته شده       2 فنجان 

ماست                          4 قاشق غذاخوری 

عسل                           4 قاشق غذاخوری 

بادام آسیاب شده           2 قاشق چایخوری 

روغن زیتون                    نصف قاشق چایخوری 

تمام مواد فوق را با هم مخلوط كرده و بعد از اینكه پوست صورت خود را تمیز و كمی مرطوب نمودید، به آرامی از مخلوط فوق روی آن بمالید (با پشت قاشق) بگذارید 10-5 دقیقه به همان حالت بماند. آنزیم‌های موجود در كدو در حضور رطوبت (آب) فعالیت بیشتری دارند. (علت مرطوب نمودن پوست قبل از كاربرد ماسك) سپس به آرامی با پارچه نمناكی صورت خود را پاك نمائید باقیمانده مخلوط فوق را در یخچال برای استفاده در طول هفته قرار دهید. اگر در طول هفته 2 تا 3 بار از این ماسك استفاده كنید، تغییر قابل توجهی در پوست خود مشاهده خواهید كرد.

طرزتهیه اسكراب بدن 

پوره كدو                        یك‌دوم فنجان 

روغن نارگیل                   یك‌چهارم فنجان 

شكر قهوه‌ای                  یك‌چهارم فنجان 

دارچین                         یك‌دوم قاشق چایخوری 

روغن نارگیل و دارچین هر دو خاصیت آنتی‌باكتریال دارند كه در صورت وجود جراحت یا زخمی در بدن شما، مانع از التهاب و عفونی شدن آن می‌شوند. بهتر است برای جلوگیری از كثیف‌كاری این اسكراب را در داخل حمام استفاده كنید. تركیب مواد فوق نه تنها یك رایحه مطبوع و منحصر بفردی ایجاد می‌كند بلكه پوست‌های مرده را لایه برداری كرده و رطوبت مناسبی به پوست شما می‌دهد. می‌توانید بجای شكر قهوه‌ای از كپسول‌های ویتامین E هم استفاده كنید مواظب باشید موقع استفاده از پوستتان تراوش نكند.

 

برچسب ها: ماسک صورت، اسکراپ صورت، ماسک مو، اسکراپ بدن، تقویت پوست و مو، شادابی پوست تعداد بازديد: 1411 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز