Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403 - 17:48

29
بهمن
راه‌كار‌های کاهش درد آرتریت (2)

راه‌كار‌های کاهش درد آرتریت (2)

تناسب اندام عضلانی به كاهش درد و سفتی عضلات كمك و پیشرفت آرتریت را متوقف می‌كند متوجه باشید كه اگر مبتلا به آرتریت هستید حتماً قبل از شروع یك ورزش جدید با درمانگرهای فیزیكی و یا پزشك مشورت كنید.

 

رژیم غذایی كه برای مبتلایان به ورم مفاصل توصیه می‌شود، رژیم گیاهی است. از آنجا كه گیاهان حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند و حجم زیادی از معده را اشغال می‌كنند، كمتر احتمال چاقی و پرخوری وجود خواهد داشت. كاهش وزن در كاهش درد مفاصل تاثیر بسزایی دارد. مواد طبیعی به نسبت مواد فرآوری شده مواد سمی كمتری دارند و استرس كمتری به بدن وارد می‌كنند. چربی‌ها‌ی اشباع شده التهاب و علائم ورم و آماس مفاصل را افزایش می‌‌‌دهند.

ایجاد تغییر در رژیم غذایی كمی مشكل است؛ به خصوص زمانی كه مجبور باشید میان نیازهای خانواده و برنامه كاری و تعاملات اجتماعی توازن برقرار كنند. مواد غذایی بخش عمده‌ای از شیوه زندگی ما هستند. تغییرات مثبت در زندگی حتی می‌تواند موجب كاهش فشارخون، افزایش انرژی و بهبود خواب گردد. این تغییرات باید به صورت تدریجی انجام شوند تا به راحتی با شیوه زندگی عجین شوند. اولین گام، خودداری از خرید موادی همچون نوشابه‌ها و چیپس‌هاست. چای گیاهی و روغن‌های گیاهی را می‌توانید جایگزین آنها كنید.

مصرف مکمل

 استفاده از مكمل‌ها پیامدهای فوری و مستقیمی بر روی عملكرد و ساختار غضروف نشان می‌‌‌دهند. كمبود ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان‌ها زمینه را برای حمله رادیكال‌های آزاد و از بین رفتن بافت فراهم می‌كند. كمبودهای اسید آمینه موجب شكست در غضروف و ورم و آماس مفاصل می‌شود. بهترین راه، گنجاندن مواد مغذی و ویتامین‌ها در رژیم‌ غذایی است و در صورت مواجهه با كمبود هر یك از آنها می‌توان از مكمل آنها استفاده كرد. 

قبل از مصرف هر نوع مكمل با پزشك مشورت كنید و از عدم تداخل آنها با داروهای دیگر مطمئن شوید. ویتامین‌های مفید برای كاهش درد و التهاب، ویتامین C و E هستند كه حاوی مقادیر بالایی آنتی‌اكسیدان می‌باشند ویتامین A و K در ساختار استخوان‌ها و تحرك مفصل‌ها نقش دارند و ویتامین B5 و B3 به بهبود آرتریت كمك می‌كند. استفاده از مولتی ویتامین‌ها، گرچه ساده‌ترین روش برای كاهش ورم مفاصل بنظر می‌‌‌رسد اما بهترین كار، گنجاندن آنها در رژیم غذایی است.

تأثیر ورزش

 ورزش روزانه و فعالیت فیزیكی از ضروریات زندگی سالم است و برای مبتلایان به ورم مفاصل یك ضرورت مطلق است. شیخ‌الرئیس در بیان اقسام حفظ‌الصحه ورزش و فعالیت فیزیکی را در صدر عوامل مؤثر در سلامتی می‌‌‌داند. ورزش منظم سطوح انرژی‌ را بهبود می‌بخشد، عضلات و ماهیچه‌ها را پرورش می‌دهد و وزن را ثابت نگه می‌دارد.

تناسب اندام عضلانی به كاهش درد و سفتی عضلات كمك و پیشرفت آرتریت را متوقف می‌كند متوجه باشید كه اگر مبتلا به آرتریت هستید حتماً قبل از شروع یك ورزش جدید با درمانگرهای فیزیكی و یا پزشك مشورت كنید تا با توجه به وضعیت جسمی و نیاز شخصی شما، مقدار و نوع ورزش را مشخص كنند. اگر احساس كردید كه درد مفاصل شما با ورزش تشدید شد، حتماً پزشك خود را مطلع كنید. برنامه ورزش باید تركیبی از تمرینات هوازی و تمرین‌های ایزومتریك و كاهش وزن باشد.

آنچه مهم است، شروع ورزش و ادامه منظم آن می‌باشد. شنا یكی از بهترین ورزش‌های هوازی است كه موجب آرامش و كاهش درد استخوان‌ها و مفاصل می‌شود. گنجاندن ورزش روزانه در برنامه زندگی، اگرچه كمی وقت‌گیر است، ولی مطمئن باشید كه در مدت زمان كوتاهی از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند خواهید شد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- راه‌كار‌های کاهش درد آرتریت- اینجا كلیك كنید.

 

برچسب ها: ورم مفاصل، علائم ورم و آماس، بهبود آرتریت، تناسب اندام عضلانی، ایزومتریك، درد استخوان‌ها و مفاصل، درد و سفتی عضلات تعداد بازديد: 719 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز