Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 10:48

1
اردیبهشت
سلامت و زیبایی چشم ها (2)

سلامت و زیبایی چشم ها (2)

برای صورت‌های گرد، قاب عینكی كه زیر چشم مقداری محوطه خالی داشته باشد و قسمت بالای عینك روی ابرو قرار گیرد و تقریباً صاف و بدون هلال باشد مناسب است.

 

چشمان براقی داشته باشید!

اگر می‌خواهید چشمان‌تان جوان و درخشان باشد، پیش از رفتن به مهمانی، به مدت دو تا سه دقیقه پشت گردن‌تان را ماساژ دهید- با گرفتن پوست میان انگشتان و نیشگون گرفتن یا مالش دادن، درست مثل اینكه می‌خواهید خمیر بگیرید. بعد ده دقیقه دراز بكشید و پاهای خود را سی‌سانتیمتر بالاتر از سرتان قرار دهید و چشم‌های‌تان را با آب سرد كمپرس كنید. این كار، به‌ویژه در مواقعی كه خسته هستید به شما كمك می‌كند سرحال‌تر شوید.

 شكل صورت‌تان را در نظر بگیرید!

پیش از انتخاب عینك، فرم صورت‌تان را در نظر بگیرید. اگر نمی‌توانید بفهمید صورت‌تان چه شكلی است، یك مداد چشم نرم یا ماتیك بردارید و جلو آینه خطی دور صورت‌تان بكشید. آن وقت متوجه می‌شوید كه چه فرمی دارد و می‌توانید عینك متناسبی انتخاب كنید.

 اگر صورت گردی دارید ...

برای صورت‌های گرد، قاب عینكی كه زیر چشم مقداری محوطه خالی داشته باشد و قسمت بالای عینك روی ابرو قرار گیرد و تقریباً صاف و بدون هلال باشد مناسب است. از زدن عینك‌هائی كه به طرف شقیقه‌ها باریك می‌شوند خودداری كنید.

 اگر صورت مربع‌ شكلی دارید...

صورت‌های مربع باید از قاب عینك‌های مربع و یا مستطیل شكل بپرهیزند. شكل گرد برای این‌گونه صورت‌ها بهترین است. قاب عینك‌های پهن كه عمق كمتری دارند مناسب‌تر هستند.

 اگر صورت باریكی دارید...

قاب عینك‌های پهن و چهارگوش از درازای صورت می‌كاهند و فرم چهره را متناسب‌تر نشان می‌دهند.

 اگر صورت‌تان شبیه به قلب است...

اینگونه صورت‌ها با قاب عینك‌های زاویه‌دار متناسب است، اما نباید زیاد گود باشد و روی خط ابروها و شقیقه‌ها باید تأكید بیشتری داشته باشد. قاب عینك خیلی ضخیم مناسب نیست.

 رنگ عینك

اگر از قاب‌های رنگین استفاده می‌كنید، در صورت امكان رنگی متناسب با رنگ مو و چشم خود برگزینید. برای مثال قاب عینك آبی و سبز برای موهای قهوه‌ای روشن و چشم‌های میشی مناسب است.

 چشم‌بسته آرایش نكنید!

اگر چشم‌های شما بدون عینك خوب نمی‌بیند، در نور زیاد و مناسب آرایش كنید، در غیر این صورت ممكن است به جای آرایش، تابلوی مدرنی پدید آورید كه همه را به شگفتی وادارد! هنگام آرایش در فاصله مناسبی از آینه قرار گیرید و مستقیم در آن نگاه كنید و وقتی چشم‌ها را آرایش می‌كنید، آنها را به زیر نیندازید و یا نبندید. نور مناسب به شما كمك می‌كند بهتر عمل كنید و خطوط كج اطراف چشم‌های‌تان نكشید.

 اگر لنز دارید...

بعضی ریمل‌ها دارای الیاف ریزی هستند كه سبب انبوه نشان دادن مژه‌ها می‌شوند، اما همین رشته‌ها، ریزش اشك را نیز در پی دارند، به خصوص برای شما كه از لنز استفاده می‌كنید. بنابراین شما باید ریمل ساده انتخاب كنید. ریمل‌های معمولی كه با برس بكار برده می‌شوند برای شما مناسب‌تر هستند. 

برای خط چشم نیز از مداد چشم استفاده كنید و از انواع دیگر كه ممكن است چشم را تحریك كنند و باعث ریزش اشك شوند بپرهیزید. اگر می‌خواهید مژه‌های‌تان انبوه‌تر دیده شود، باید اول فرمژه بزنید و بعد از ریمل استفاده كنید.

 اگر بینی بزرگ یا كشیده‌ای دارید...

قاب عینك‌های ضخیم و تیره متناسب با این‌گونه بینی‌هاست. قاب عینك‌های باریك روشن و یا فلزی سبب می‌شود این‌گونه بینی‌ها بزرگ‌تر و كشیده‌تر به نظر برسند.

 اگر بینی كوتاهی دارید...

كسانی كه بینی كوتاهی دارند باید از قاب عینك‌های روشن استفاده كنند. قاب‌های فلزی برای این گونه بینی‌ها مناسب است، زیرا طوری قرار می‌گیرد كه بینی را كشیده‌تر نشان می‌دهد.

از عینك آفتابی استفاده كنید!

عینك آفتابی چشم‌ها را در برابر نور خورشید محافظت می‌‌كند و مانع از بروز چین و چروك در اطراف چشم می‌شود. عینك آفتابی باید طوری انتخاب شود كه 85 تا 90 درصد نور را از خود عبور دهد. اگر شما با عینك آفتابی خود را در آینه دقیق و واضح ببینید، شیشه عینك‌تان زیاد روشن است.

بهترین رنگ شیشه عینك، خاكستری است و بعد از آن رنگ‌های سبز و قهوه‌ای. عینك‌هایی هم هستند كه عدسی‌شان به نور حساس است. آنها متناسب با شدت نور، تیره‌تر و روشن‌تر می‌شوند.  هنگام خرید عینك آفتابی، فرم صورت خود را در نظر بگیرید و قاب عینكی متناسب با شكل صورت‌تان انتخاب كنید. در این مورد تنها از مد روز پیروی نكنید.

 به نوع عدسی‌های عینك توجه داشته باشید!

اگر به هنگام ورزش، از عینك استفاده می‌كنید، حتماً عدسی‌های آن را از نوع پلاستیك انتخاب كنید. برای اسكی یا اسكی روی آب، عینكی مناسب است كه خاص این كار ساخته شده باشد، زیرا عینك‌های معمولی قادر نیستند چشم را در برابر اشعه خورشید كاملاً مصون دارند.  هنگام خرید عینك آفتابی فقط به شكل آن توجه نداشته باشید.

مهم این است كه عدسی‌های عینك كیفیت خوبی داشته باشند و بتوانند از چشم شما در برابر نورخورشید محافظت كنند. برای تشخیص كیفیت عدسی می‌توانید عینك را در امتداد بازوی خود قرار دهید و بعد یكی‌یكی عدسی‌های آن را بیازمائید. ابتدا از پشت عدسی، جسم عمودی و باریكی را در نظر بگیرید- مثلاً چارچوب یك پنجره- و با دقت به آن بنگرید.

بعد عدسی را به آرامی حول محول خود بگردانید یا دست و بازوی خود را به شكل دایره كوچكی بگردانید. در عدسی خوب شئ مورد نظر به همان صورت عمودی باقی می‌ماند. اما اگر جسم مورد نظر با حركت عدسی تكان خورد، عدسی ضعیف است و كیفیت مطلوبی ندارد.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش سوم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش چهارم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

برای خواندن بخش پنجم- سلامت و زیبایی چشم ها- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: چشمان براق، شکل صورت، چشمان درخشان، چشمان جوان، ماساژ چشم ها، کمپرس چشم ها، زیر چشم ها، عینک مناسب چشم ها، آرایش چشم ها تعداد بازديد: 539 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز