Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 16:53

29
دی
معیارهای جراحی موفق بینی (1)

معیارهای جراحی موفق بینی (1)

بینی زیبا یعنی بینی طبیعی که تناسب بهتری را در اجزای مختلف صورت ایجاد كند.

دکتر محسن نراقی؛ رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی

 

 

جراحی پلاستیک بینی به‌عنوان مشكل‌ترین جراحی زیبایی شناخته شده است. عوامل متعددی در پیچیدگی بیش از حد این جراحی نقش دارند که موفقیت در این جراحی‌ها را به رویایی برای بیمار وجراح بدل ساخته‌اند.

بینی هم به‌عنوان عضوی که در مرکز صورت قرار دارد و نقش کلیدی در تناسب اجزای صورت ایفا می‌کند و هم به‌عنوان عضوی مهم و اولین قسمت راه هوایی، از حساسیت مضاعفی در جراحی‌های پلاستیک بینی برخوردار است؛
بنابر این تلفیقی از دانش، هنر و تجربه جراح به همراه آگاهی بیمار، احتمال موفقیت این جراحی‌ زیبایی بینی را افزایش می‌دهد. اگر پس از عمل جراحی پلاستیک بینی به زیبایی چهره فرد، حتی به میزان یک درصد افزوده شود و در کنار آن سلامت راه تنفسی بینی حفظ گردد، این عمل جراحی را می‌توان موفق تلقی کرد. در مقابل، اگر عمل جراحی به زیبایی چهره كمك كند، ولی مشکل تنفسی برای فرد ایجاد شود، این جراحی کاملا ناموفق است.

زیبایی و سلامت بینی

سلامت بینی وقتی برقرار است که فرد در هنگام خواب تنفس طبیعی از راه بینی داشته باشد و مشکل تنفسی از راه بینی وقتی است که فرد موقع خواب مجبور باشد با دهان باز تنفس کند. زیبایی بینی یعنی ایجاد چهره ای که با بینی جدید زیباتر به نظر برسد؛ بدون آنكه كسی متوجه انجام جراحی روی بینی شود.

بینی زیبا یعنی بینی طبیعی که تناسب بهتری را در اجزای مختلف صورت ایجاد كند. در یک چهره زیبا، در برخورد اول نگاه به چشم‌ها معطوف می‌شود و اگر بینی پس از عمل آنقدر مشخص باشد که نگاه اول را به خود بکشاند، این بینی چهره را زیباتر نکرده است.

با همین شناخت ساده نسبت به معیار‌های اصولی موفقیت جراحی پلاستیک بینی متوجه می‌شویم، بسیاری از بینی‌ها به صورت یک بینی عمل‌شده و غیر طبیعی جلوه می‌كنند، نه تنها بر زیبایی فرد نیفزوده‌اند، بلکه با نمایان کردن آثار جراحی در چهره، اصول زیبایی را مخدوش کرده‌اند. از این رو جهت آگاهی بیشتر با مواردی که موفقیت عمل جراحی پلاستیک بینی را به همراه دارند، به نکات زیر اشاره می‌گردد:

 مورد مناسب برای جراحی

یکی از اصول مهم، انتخاب صحیح بیمار است. بسیاری از مراجعین برای عمل جراحی زیبایی بینی به هیچ وجه مورد مناسبی برای جراحی نیستند و پس از عمل ممکن است با مشکلات زیادی روبه‌رو شوند. بنابراین جراح در مراحل مختلف با معاینات دقیق و بررسی‌های مختلف، باید بیمارانی را که جراحی بینی به صلاح‌شان نیست، از جراحی منصرف كند تا دچار خطرات و مشکلات پس از عمل نشوند...

 

 

براي خواندن بخش دوم- معیارهای جراحی موفق بینی- اينجا كليك كنيد.

برچسب ها: جراحی پلاستیک بینی، راه تنفسی بینی، سلامت بینی، بینی زیبا یعنی بینی طبیعی، مورد مناسب برای جراحی تعداد بازديد: 767 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز