Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 19:08

12
خرداد
درمان تومور‌های پروستات بوسیله لیزر (2)

درمان تومور‌های پروستات بوسیله لیزر (2)

طرح دیگر استفاده از لیزر دیود در از بین بردن چربی‌های اضافی بدن (لیپوساكشن) است، مزیت استفاده از این روش، عدم نیاز به بی‌هوشی می‌باشد كه با استفاده از بی‌حسی موضعی قابل انجام است.

 

امیدواریم در آینده‌ای بسیار نزدیك با تصویب اجرایی شدن این طرح، به طور عملیاتی این نوع لیزر ساخت كشور مورد استفاده بالینی بیماران قرار گیرد.استفاده از این طرح كاربردی، به عنوان افتخار ملی برای كشورمان محسوب خواهد شد. اینجانب به سهم خود، از كلیه عزیزانی كه در این زمینه مشغول فعالیت هستند، تشكر و قدردانی می‌نمایم.

آقای دكتر، لطفا در مورد طرح تحقیقاتی كه در زمینه‌های مختلف پزشكی در مركز تحقیقات لیزر شهید بهشتی به انجام رسیده توضیحاتی بفرمایید؟

از دیگر طرح‌هایی كه در حال حاضر در حال انجام است می‌توان استفاده از لیزرهای كم توان در درمان دردهای زانو و آرتریت‌ها را نام برد كه نتایج مثبتی را در بر داشته است.همچنین بررسی استفاده از لیزر دیود در درمان واریس پا می‌باشد. استفاده از این روش در مقایسه با درمان‌های جراحی، هزینه كمتر و مدت بستری كمتری را در بر خواهد داشت.

طرح دیگر استفاده از لیزر دیود در از بین بردن چربی‌های اضافی بدن (لیپوساكشن) است، مزیت استفاده از این روش، عدم نیاز به بی‌هوشی می‌باشد كه با استفاده از بی‌حسی موضعی قابل انجام است. طرح دیگر استفاده از لیزر در درمان عفونت‌های قارچی مرتبط با بیماری‌های پوست و مو است، كه با همكاری متخصصین علوم پایه انجام می‌گیرد.

در غالب طرحی دیگر، بررسی اثر لیزر در درمان ضایعات بدخیم كبد است، كه با همكاری گروه خون و انكولوژی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی در حال انجام است كه با نشان‌دار كردن محل تومور توسط لیزر انجام می‌گیرد.

لطفا در مورد مزایای استفاده از لیزر دیود توضیحاتی ارایه فرمایید.

در استفاده از لیزر دیود 150 وات كه نوع جدید آن، چند ماه اخیر در بیمارستان شهدای تجریش بكار گرفته شده است، پس از استفاده آن در درمان تومور خوش خیم پروستات، نیازی به بستری شدن و استفاده از سوند وجود ندارد.

آیا با مراكز خارج از كشور نیز، در ارتباط هستید؟

بله، ما از اواخر ژانویه 2009 میلادی عضو آكادمی مركز لیزر امریكا هستیم و برای كنفرانس‌هایی نیز از ما دعوت به عمل آمده است.

لطفا بفرمایید، از نظر تحقیقات در لیزر در مقایسه با سایر كشورهای جهانی، در چه مرحله‌ای قرار داریم؟

خوشبختانه، با عنایت به توان‌مندی‌هایی كه  در اساتید و دانشمندان ایرانی وجود دارد، فعالیت‌های مثبتی در سال‌های اخیر به انجام رسیده است، در واقع می‌توان گفت كشورمان از این نظر در رده كشورهای توانمند قرار دارد.لازم به ذكر است كه با وجود اندك بضاعتی كه داشتیم، به خوبی توانسته‌ایم تحقیقات مهمی را به انجام رسانده و خود را در جهان مطرح نماییم.

در زمینه پیشبرد اهداف درمانی و تكنولوژی درمانی كه امروزه با جایگاه خاصی را دارا می‌باشد، به پیشرفت‌های خوبی نایل شده‌ایم.

ضمن تشكر از وقتی كه در اختیار ما قرار دادید، در پایان اگر صحبت خاصی دارید، بفرمایید.

ما دست نیاز خود را به سوی تمامی همكاران دراز می‌كنیم، باید توجه داشت كه در صورت عدم شناخت كافی از لیزر، امكان ایجاد صدمات جبران ناپذیری به بیمار وجود دارد. بنابراین با تاكید بر یكی از اهداف راه‌اندازی این مركز، امیدواریم با انجام دوره‌های آموزشی كار با لیزر در رشته‌های مختلف در آینده نزدیك بتوانیم گامی هر چند كوچك در جهت پیشبرد و استفاده بهینه از این علم نوین برداریم.

از شما و همكارانتان در هفته نامه پزشك امروز تشكر می‌نمایم كه در تلاش هستید، تا علم به روز پزشكی را به اطلاع همگان برسانید و این رسالت را به خوبی انجام می‌دهید.

 

 

 

برای خواندن بخش اول- درمان تومور‌های پروستات بوسیله لیزر- اینجا کلیک کنید.

 

برچسب ها: درمان واریس، لیپوساكشن، بیماران سرطانی، درمان دردهای زانو، آرتریت‌، بیماری‌های پوست و مو، لیزر دیود تعداد بازديد: 788 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز