Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 06:41

30
فروردین
روش‌های شگفت‌انگیز درمان میگرن

روش‌های شگفت‌انگیز درمان میگرن

هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوید و احساس ترس دوباره در وجودتان ریشه می‌دواند. از دوران كودكی تا به حال دچار سردرد‌های شدید می‌شوید اما خیراً این سردردها بسیار شدیدتر هم شده‌اند

هر روز صبح از خواب بیدار می‌شوید و احساس ترس دوباره در وجودتان ریشه می‌دواند. از دوران كودكی تا به حال دچار سردرد‌های شدید می‌شوید اما خیراً این سردردها بسیار شدیدتر هم شده‌اند مخصوصاً در نواحی اطراف یكی از چشم‌ها. این سردردها گاه آنقدر شدید می‌شود كه دیگر هیچ كاری نمی‌‌توانید انجام دهید.

گاه در طول یك ماه 6-5 بار میگرن‌تان عود می‌كند و هر بار هم دچار حالت تهوع شدید، حساسیت زیاد به نور و صدا می‌شوید. مصرف الكل، كافئین، گرسنگی و ورزش كردن در دوران شروع سیكل ماهانه با تحریك سردردهای میگرنی همراه است. این سردردها باعث شده‌اند تا بسیاری از غذا را از برنامه غذایی‌تان حذف كنید؛

مثل كره بادام‌زمینی، پنیر، و برخی گوشت‌ها. اگر یك شب كمتر از هفت ساعت بخوابید، سردرد شروع می‌شود، اما بدتر آنكه اگر بیشتر از هشت ساعت هم بخوابید، باز هم دچار این سردردها می‌شوید. شما مدام با ترس زندگی می‌كنید و بیم آن دارید كه دوباره دچار سردرد شوید؛ چرا كه با شروع آن مجبورید همه چیز را رها كنید و در جای ساكت و تاریكی دراز بكشید و هیچ كاری انجام ندهید.

وقتی برای درمان این سردردها به پزشك مراجعه می‌كنید او در مورد تغذیه، خواب، فعالیت‌های روزانه، میزان استرس‌هایی كه تحمل می‌كنید و تعداد حملاتی كه به شما دست می‌دهد سوالاتی می‌پرسد، زیرا تمام این موارد می‌توانند از تحریك كننده‌های میگرن باشند.

پزشكان داروی زیادی را برای درمان میگرن تجویز نمی‌كنند، فقط باید روزانه 400 میلی‌گرم منیزیم دریافت كنید و این مسأله تا 3 ماه ادامه دارد. پژوهش‌ها نشان می‌دهند كه در بدن افراد مبتلا به میگرن، میزان اصلاح بدن كم است. منیزیم مسوولیت محافظت از كلسیم را بر عهده دارد. وقتی كه میزان آن در بدن كاهش می‌یابد سایر املاح نیز نمی‌توانند كار خود را به درستی انجام دهند، به همین دلیل كلسیم بسیار زیادی وارد سلول‌های عصبی می‌شوند. این مسأله باعث تحریك و اذیت سلول‌ها و برخی فعالیت‌های الكتریكی غیر عادی می‌شود.

یك مكمل بسیار ساده مثل منیزیم می‌تواند تأثیر زیادی در درمان میگرن داشته باشد؛ مخصوصاً زمانی‌كه سایر داروها اثرگذار نبوده‌اند. به هر حال یك ماه پس از شروع مصرف منیزیم، از داروها می‌شوید. در واقع اگر هر روز 400 میلی‌گرم منیزیم مصرف كنید، به ندرت دچار سردرد می‌شوید.

طبق آمار و ارقام، 22درصد از خانم‌ها مبتلا به میگرن هستند، اما تمام سردردها یكسان نیست و انواع متفاوتی دارند. برای درمان هر یك باید نوع سردرد و علت به وجود آورنده و یا تحریك كننده مشخص شود:

سردردهای تنشی

علائم: درد متوسط در هر دو طرف سر. این نوع سردرد شایع‌ترین حالت سردرد است.

محرك: كاهش قندخون، كم‌آبی بدن، استرس، كم‌خوابی و خستگی

مسكن این نوع سردرد

آسپرین، ایبوپروفن (advil , Motrin) یا سدیم ناپروكسن (Aleve)  از بهترین و مناسب‌‌ترین مسكن‌ها برای سردردهای تنشی هستند.

سردردهای ارتجاعی

علائم: این سردردها با مصرف بسیار زیاد داروهای ضد درد به وجود می‌آیند.

محرك‌ها: برخی از انواع داروها، مثل آنهایی كه برای میگرن مورد استفاده قرار می‌گیرند، باعث ایجاد سردرد 7/24 می‌شوند و اگر بیش از دو روز در هفته مصرف شوند، این نوع سردرد بروز می‌كند.

مسكن‌ها

با پزشك خود مشورت كنید و به او بگویید كه با مصرف داروها مشكلات بیشتری برای‌تان به وجود می‌آید

سردردهای سینوسی

علائم: دردهای مداوم و بدون وقفه در اطراف چشم‌ها، فك‌ها و پیشانی همراه با آبریزش بینی و حتی گاهی اوقات تب

محرك‌ها: نوعی عفونت ویروسی یا باكتریایی و یا برخی آلرژی‌ها باعث ایجاد این نوع سردردها می‌شود. اگر احساس بیماری نمی‌كنید، دچار سردرد سینوسی نشده‌اید و سردرد شما نوع دیگری است، زیرا سردردهای سینوسی حالتی شبیه بیماری ایجاد می‌كنند.

مسكن‌ها

معمولا پزشكان برای انواع عفونت‌های باكتریایی، آنتی‌بیوتیك تجویز می‌كنند و برای عفونت‌های ویروسی، مسكن OTC

چگونه با كمردرد مقابله كنیم؟

ساعت‌های طولانی پشت میز كارتان می‌نشیند، با كامپیوتر سروكار دارید و یا پیانو تمرین می‌كنید و همیشه از كمردرد شكایت می‌كنید. این وضعیت را حتی وقتی كه نوجوان بودید نیز تجربه كرده‌اید. در دوران تحصیل نیز دچار این كمردردها می‌شدید اما حالا شدت آنها بیشتر شده و تقریباً به یك درد هر روزی تبدیل شده است.

احساس می‌كنید كه عضلات كمر، شانه‌ها و قفسه سینه‌تان به شدت سفت و منقبض شده‌اند. احساس می‌كنید كه عضلات كمر، شانه‌ها و قفسه سینه‌تان به شدت سفت و منقبض شده‌اند. محیط كارتان فضای بسته و نفس‌گیری دارد و همین وضعیت، حال شما را بدتر می‌كند، زیرا همیشه و همه‌حال در ساعات كاری احساس فشار می‌كنید و درد را در یك‌قدمی خود می‌بینید.

پزشكان و متخصصان معتقدند كه حالت و فرم شما به هنگام نشستن تأثیر بسیار زیادی در ایجاد این دردها دارد و باعث ایجاد استرس می‌شود. ارتباط میان جسم و ذهن در بدن ما از قوی‌ترین انواع ارتباط‌هاست. كمردرد همراه با استرس و تنش خود را بروز می‌دهد به جای استفاده از هرگونه دارو و مسكن باید ورزش كنید تا این فشار كم شود و عضلات بدن تقویت گردند. بهترین ورزش برای شما باوری كه از آن رنج می‌برید، یوگاست.

كاهش استرس یا یوگا

رو به صورت دراز بكشید. زانوها را خم كنید. دست‌‌ها در اطراف كف دست‌ها روی سطح زمین باشد. دست‌ها را فشار دهید و همزمان تا جائی‌كه می‌توانید باسن، ران‌ها و شكم خود را بالا بكشید تا 8 بشمارید و سپس آرام‌آرام پایین بیایید.

رو به دیوار بایستید. پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز كنید، ‌دست‌ها را روی دیوار قرار دهید و به سمت جلو خم شوید، تا وقتی‌كه بازوهای‌تان كاملاً به حالت صاف در آینده به قسمت كمر و كپل‌ها فشار بیاورید. تا 8 بشمارید و كم‌كم از این حالت خارج شوید.

به پشت دراز بكشید و زانوها را به سمت قفسه سینه جمع كنید. قسمت رویی پاها را با دست بگیرید و پاها را به سمت بالا بكشید تا آرنج‌ها درست بالای زانوها قرار بگیرند. تا 8 بشمارید و آرام‌آرام از این وضعیت خارج شوید.

 

 

برچسب ها: سردرد، میگرن، درمان میگرن، سردردهای میگرنی، دردهای میگرنی، جلوگیری از میگرن، حالت تهوع تعداد بازديد: 984 تعداد نظرات: 2

نظرات

  • با سلام..خیلی ممنون از مطلب خوبتون راجع به میگرن....من 45 ساله هستم....از تهران
    حدود 20 سال است که دچار سردردهای میگرنی هستم...البته با طب سوزنی خیلی بهتر شده بودم...ولی دوباره چند ماه است که گرفته....این منیزم رو چگونه باید دریافت کنیم؟!
    مکمل اس؟؟! به صورت قرص یا قرص جوشان در باز وجود دارد؟!

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز