Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:52

28
آذر
مصاحبه با علی اصحابی؛ خواننده موسیقی پاپ

مصاحبه با علی اصحابی؛ خواننده موسیقی پاپ

علی اصحابی خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ کشورمان، این روزها حضورش در عرصه اجراهای صحنه‌ای کم‌رنگ شده و به همین دلیل گفت و گویی را با او ترتیب داده‌ایم و دلیل این اتفاق را جویا شدیم.

خبرنگار: بهاره کنجکاوفرد

 

علی اصحابی

بعضی خواننده‌‌های جدید، با پول خود دیده می‌‌شوند

علی اصحابی خواننده پرطرفدار موسیقی پاپ کشورمان فعالیت خود را در عرصه موسیقی و به شکل رسمی از سال 1379 آغاز کرد.

در کارنامه هنری این خواننده جوان، آلبوم‌‌های «آخه دل من»، «کولاک»، «لاف عاشقی»، «تو راست میگی» و «دیره» دیده می‌‌شوند.

از کارهای جدیدتان چه خبر؟ آلبوم جدیدی در دست تولید دارید؟

در مدت یک ماه و نیم اخیر تولید آلبوم جدیدم را شروع کرده‌ام.

بنده در جمع کردن قطعه‌‌های آلبوم مقداری حساس هستم و به همین دلیل ممکن است مراحل تولید این اثر موسیقایی کمی طول بکشد و تصور می‌‌کنم آلبوم جدیدم حدود یک سال آینده در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌‌گیرد.

به طور یقین فضاهای جدیدی را برای آلبوم جدید در نظر گرفته ام و اگر خدا بخواهد این فضاها اجرایی می‌‌شود. تا این لحظه حدود سه قطعه از آلبوم جدید به شکل ماکت آماده شده و در همین تعداد قطعه‌‌هایی محدود فضاهای متفاوتی را احساس می‌‌کنم.

 اشکان آبرون و کوشان حداد از جمله دوستانی هستند که در آلبوم جدید با آن‌‌ها همکاری دارم و تلاش می‌‌کنیم سبک‌های مختلفی را داشته باشیم.

در زمینه ترانه از دوستانی همچون عبدالجبار کاکایی، ترانه مکرم، مهرزاد امیرخانی و  روزبه بمانی بهره گرفته ایم.

مدتی است حضور شما در عرصه برگزاری کنسرت کم رنگ شده است. دلیل اصلی این اتفاق چیست؟

بنده قرارداد بلند مدتی با یک شرکت داشتم که براساس آن، نمی توانستم مدت 5 سال در تهران روی صحنه بروم و از مدت این قرارداد حدود 10 ماه زمان باقی مانده است.

به امید خدا با پایان مدت زمان باقی مانده، می‌‌توانم در تهران روی صحنه بروم، متاسفانه این اتفاق به دلیل آنکه در متن قرارداد دقت زیادی نداشتیم، رخ داد.

شما حدود 4 سال قبل در جشنواره موسیقی فجر در مرکز همایش‌‌های برج میلاد به اجرای برنامه پرداختید.

آیا محدودیت موجود در قرارداد شما برای اجراهای صحنه‌ای در شهر تهران، به حیطه جشنواره موسیقی فجر هم مربوط می‌‌شود؟

اجرای جشنواره، اجرایی بسیار خوب بود و تصور می‌‌کنم همان اجرا زمینه‌‌های چنین اتفاقی را رقم  زد.

به امید خدا با تمام شدن این 10 ماه، تصور می‌‌کنم در نهایت تا یک سال دیگر چنین امکانی به وجود بیاید تا بتوانم با طرفدارانم ملاقات کنم.

خداوند را به خاطر داشتن طرفدارهایی خوب، شکر می‌‌کنم و امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که بتوانم کم رنگ بودن این 5 سال را جبران کنم چرا که خودم هم واقعا خسته شده ام از اینکه نمی‌توانم پاسخگوی لطف بسیاری از عزیزان باشم.

به طور یقین همه سختی‌‌ها حل می‌‌شود همانطور که خداوند هم اشاره کرده، پس از هر سختی، آسانی وجود دارد.

روند برگزاری کنسرت‌‌هایتان در شهرستان‌‌ها چگونه است؟

خداروشکر در شهرستان‌‌ها، اجراهای صحنه‌ای بسیار خوبی داریم و مردم با حضورشان، به خوبی از اجراها استقبال می‌‌کنند.

برای حضور در سی و دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر با شما صحبتی نشده است؟

براساس متن قرارداد، بنده در هیچ قالب دیداری در شهر تهران نمی‌توانم روی صحنه بروم البته درباره جشنواره امسال تاکنون صحبتی صورت نگرفته است اما نمی دانم اگر صحبتی به میان بیاید، آیا چنین امکانی وجود دارد یا خیر اما به طور کلی فکر می‌‌کنم چنین اجرایی امکان پذیر نباشد.

آن فردی هم که این موضوع را برای ما پیاده کرد، خیلی قوی جلو آمد و همه جوانب را سنجید اما ما به دلیل بی دقتی، متوجه موضوع نشدیم.

در طول 5 سال گذشته، خیلی مظلوم واقع شدم و اصلا متوجه نشدم که چه اتفاقی افتاد.

به تازگی تعداد بسیار زیادی از خواننده‌‌های جوان مجوز دریافت کرده‌اند و کنسرت‌‌هایشان نیز، این شب‌‌ها در سالن‌‌های مختلف تهران برگزار می‌‌شود.

به طور یقین این موضوع در کنار برخی پیامدهای احتمالی، امتیازها و همچنین ویژگی‌‌های مثبتی هم دارد. تحلیل شما از این رویدادهای جدید چیست؟

به بحث موسیقی در شرایط فعلی نسبت به حدود 12 سال پیش که ما تازه شروع کرده بودیم، خیلی بها داده می‌‌شود چراکه کار کردن در شرایط آن زمان واقعا بسیار سخت بود.

اتفاقی که در شرایط کنونی رخ می‌‌دهد، شکل بسیار خوبی دارد اما نکته ای که در این میان به چشم می‌‌خورد، این است که تعدادی از دوستان با توجه به پولی که در اختیار دارند، اجرا می‌‌کنند و تنها مکانی را برای دیده شدن ترتیب می‌‌دهند.

در بین خواننده‌‌های جدید نیز، چند نفری که چنین ویژگی دارند هم به چشم می‌‌خورند با این عنوان که فرد چون پول دارد، برای دیده شدن هر چه بیشتر اقدام می‌‌کند، امیدوارم خواننده‌‌ها کمی با سواد بیشتری در این مسیر گام برداند که در این میان، اگر کسی قصد شماتت و سرزنش موسیقی را داشت، بتوانیم جلوی او بایستیم و چیزی برای دفاع کردن داشته باشیم. اما به طور کلی شکل ظاهری وضعیت فعلی خوب است.

با در نظر داشتن اینکه قیمت بلیت‌‌های کنسرت‌‌ها بسیار بالا است و در چنین شرایطی همه مردم توانایی حضور در اجرای صحنه ای زنده را ندارند، فکر می‌‌کنید چه عواملی باعث این افزایش قیمت شده است؟ و آیا راهکاری برای حل این مشکل وجود دارد؟

به طور یقین با قیمت بالای بیلت‌‌های کنسرت، نهایتا 5 تا 10 درصد مردم توانایی حضور در برنامه خواننده مورد علاقه شان را دارند و دیگران از چنین امکانی محروم هستند.

موضوعی هم که از سوی دیگر وجود دارد این است که شاید تهیه کننده هم برای بالا بردن قیمت بلیت‌‌ها حق داشته باشد چراکه ممکن خواننده مورد نظر مبلغ خاصی را برای برگزاری یک اجرا از او درخواست کند و بر همین اساس تهیه کننده با یک حساب سرانگشتی، قیمت بلیت‌‌ها را با توجه به شرایط روز و دستمزد خواننده، مدیر گروه و نوازنده‌‌ها، بالاتر می‌‌برد تا در نهایت، برایش سود اقتصادی داشته باشد.

البته بخشی از اقدامات تهیه کننده‌‌ها در راستای شکل خوب بخشیدن به یک کنسرت و باکیفیت برگزار کردن آن هم، نباید نادیده گرفته شود چرا که شاید اینگونه بسیاری از برگزارکنندگان کنسرت‌‌ها را هم به هرچند بهتر برگزار کردن یک اجرای صحنه ای ، ترغیب کند.

واقعا شرمنده طرفداران عزیزم هستم و به امید خدا، تلاشم را به کار می‌‌گیرم تا در یک سال آینده با انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت، محبت‌‌هایشان را جبران کنم.

 

برچسب ها: مصاحبه با خواننده، خوانندگی، آلبوم موسیقی، کنسرت موسیقی، مصاحبه با علی اصحابی، موسیقی پاپ، جشنواره موسیقی فجر، خواننده جوان تعداد بازديد: 1211 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز