Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:08

11
بهمن
چطور شد که بهاره افشاری به ناگاه در کانون توجهات قرار گرفت

چطور شد که بهاره افشاری به ناگاه در کانون توجهات قرار گرفت

«او یک فرشته بود» سریال مناسبتی در مایه‌های ماورایی بود که بهاره افشاری را در قامت کاراکتری به نام «فرشته» که فی الواقع ابلیس یا همان شیطان بود به تصویر می‌کشید.

ورتا چمانی

 

کارگردانی با اسب سردار!!!

بهاره افشاری را بسیاری از مخاطبان با ایفای نقش موثرش در سریال «او یک فرشته بود» شناختند.

«او یک فرشته بود» سریال مناسبتی در مایه‌های ماورایی بود که افشاری را در قامت کاراکتری به نام «فرشته» که فی الواقع ابلیس یا همان شیطان بود به تصویر می‌کشید.

ایفای نقش جانانه افشاری در این سریال در برابر زنده یاد حسن جوهرچی در کنار تازگی پرداختن به ماوراءالطبیعه در رسانه ملی موجب شد که «او یک فرشته بود» هم اسباب اشتهار افشاری را فراهم آورد و هم خود در جایگاه یک سریال ماندگار قرار گیرد.

«او یک فرشته بود» اولین کار تلویزیونی بهاره افشاری نبود. او فعالیت هنری‌اش را سال‌ها پیش‌تر با یک سریال آغاز کرده بود که به دلیل تجربه بد ایفای نقش در آن سریال هیچ گاه دوست نداشت درباره آن سریال حرفی بزند.

با این حال این استفاده کیانوش عیاری از او برای بازی در سریال «روزگار قریب» بود که باعث بازگشتش به عرصه بازیگری شد.

بهاره افشاری به دعوت کیانوش عیاری به جمع بازیگران سریال «روزگار قریب» پیوست؛ در این سریال که روایت‌هایی ارائه می‌داد از زندگی دکتر محمد قریب از اولین پزشکان متخصص طب اطفال و بنیان‌گذار علم نوین پزشکی کودکان در ایران، بهاره افشاری در نقش «زری» جوانی همسر دکتر قریب را ایفا کرد.

از طریق «روزگار قریب» بود که افشاری به «او یک فرشته بود» پیوست و فراگیری «او یک فرشته بود» مسیری را پیش روی وی قرار داد که خیلی زود پیشنهادات بازیگری مختلفی پیش رویش قرار گرفت.

آغاز با طراحی لباس

بهاره افشاری زاده تیر 1363 در شاهرود است؛ او علاوه بر بازیگری تحصیلاتی در حیطه نقاشی داشته و پیش از هنرپیشه شدن کار طراحی و نقاشی انجام می‌داد.

بهاره افشاری پیش از آن که درگیری مستقیم با بازیگری پیدا کند به طراحی لباس می‌پرداخت و طراحی‌هایش مورد پسند برخی از چهره‌های سرشناس سینما و تلویزیون هم واقع شده بود و همین علاقمندی بازیگران مطرح به استفاده از طرح‌های وی بود که در نهایت موجب شد بهاره خودش هم از بازیگری سربرآورد.

بهاره بازیگری در سینما را از ابتدای دهه هشتاد و با ایفای نقش در فیلم «ناف» از ساخته محمد شیروانی کارگردان آوانگارد ایرانی آغاز کرد اما عدم اکران «ناف» باعث شد بازی بهاره هم دیده نشود.

فیلم بعدی بهاره «صد سال به این سال‌ها» هم هرچند شامل نقش کوتاهی از این بازیگر بود ولی باز هم دیده نشد و همچنان توقیف است تا بالاخره این بازیگر توانست در «تسویه حساب» ایفای نقش کند.

«تسویه حساب» را تهمینه میلانی بانوی فیلمساز ایرانی ساخته بود و هرچند این فیلم هم به دلیل مضمونی ملتهب که درباره تلکه شدن مردان بوالهوس توسط زنان بود چند سالی توقیف بود ولی دیده شدن آن به خاطر نقش کوتاه بهاره افشاری تأثیر چندانی در آینده وی نداشت.

از «فاصله‌ها» تا «پایان نامه»

پنج سال بعد از «او یک فرشته بود» یک ملودرام خاطره ساز با نام «فاصله‌ها» بود که بار دیگر بهاره افشاری را در کانون توجه مخاطبان تلویزیونی قرار داد.

ورود تابوشکنانه «فاصله‌ها» به دوستیهای پیش از ازدواج دختران و پسران و منازعه پدری مذهبی با فرزندی که دوست دارد همسرش را از طریق همین دوستی‌ها پیدا کند از جمله اصلی‌ترین عوامل پیش برنده درام «فاصله‌ها» بود.

حضور بهاره افشاری در قالب دختری با گذشته‌ای مشکوک که قصد برقراری رابطه با پسری متعلق به خانواده‌ای مذهبی را دارد هرچند شباهت‌هایی ایجاد می‌کرد با نقش او در «او یک فرشته بود» اما باز هم سوژه آن قدر روز بود که مورد توجه مخاطبان قرار گرفته و بهاره افشاری یک بار دیگر در صدر اخبار رسانه‌ها جای گیرد.

در سینما و بعد از «تسویه حساب» بهاره در فیلم‌هایی مانند «کلبه»، «زندگی شیرین»، «خیابان بیست و چهارم» و «ازدواج در وقت اضافه» که از کمدی تا جنایی را شامل می‌شدند ایفای نقش کرد که برخی از این آثار مانند «خیابان بیست و چهارم» به لحاظ تصویرسازی ماجرایی جنایی در جغرافیای بومی آثاری قابل تأمل بودند ولی این ایفای نقش در «پایان نامه» بود که به ناگاه حواشی فراوانی را برای این بازیگر رقم زد.

«پایان نامه» نخستین محصول داستانی مرتبط با انتخابات 88 بود که فارغ از ضعف محتوایی دچار ایرادات ساختاری فراوان هم بود. حضور بهاره افشاری در این فیلم حواشی فراوانی را برایش رقم زد و حتی برخی از کم شدن پیشنهادات بعدیش به خاطر بازی در این فیلم سخن گفتند؛ موضوعی که البته هیچ مقام رسمی سینمایی آن را تأیید نکرد اما مرور کارنامه بهاره افشاری و دیگر بازیگران فیلم در سال‌های بعد حکایت دارد از کاهش چشمگیر فعالیت به خصوص در سینما بعد از این فیلم.

*از اسیدپاشی تا کارگردانی

بهاره افشاری که شاید مطرح‌ترین کار سریالی سال‌های اخیرش «معراجی‌ها» بوده که نسخه سینمایی آن هم اکران شده است به جز آن که یک کمدی به نام «عشقولانس» را آماده اکران دارد امسال کمدی «گشت 2» را هم روی پرده داشت؛ البته با نقشی کوتاه و کاملاً فرعی. این بازیگر که فیلمی با نام «شب لرزه» با محوریت اسیدپاشی را اخیراً پشت سر گذاشته یک تجربه کارگردانی منحصربفرد هم داشته است.

این تجربه کارگردانی مربوط است به ساخت فیلمی با نام «سریک»؛ «سریک» یک فیلم مستند است که روایتی ارائه می‌دهد از اسبی به همین نام که البته اسبی عادی نیست چون صاحب آن یک آدم عادی نبوده و یکی از شناخته شده ترین فوتبالیست‌های ایرانی یعنی سردار آزمون است!!

همراهی با فوتبالیست مشهور

ارتباط میان بهاره افشاری و سردار آزمون به ماه‌ها پیش از ساخت این مستند بازمی‌گردد یعنی زمانی که سردار آزمون با انتشار تصویری از بهاره افشاری در صفحه اجتماعیش و قرار دادن عبارت «داداشیت فدات بشه!» نه فقط شایعات فراوانی درباره رابطه خودش و بهاره را شکل داد بلکه باعث شد سعید عزت‌اللهی دیگر فوتبالیست ملی به انتقاد از رفتار آزمون بپردازد!

این واکنش‌ها اما مانع ادامه ارتباطات صمیمانه سردار آزمون و بهاره افشاری نشده و وقتی خبر رسید که بهاره فیلم «سریک» را می‌سازد همگان به آینده رابطه این دو خوش بین‌تر شدند.

«سریک» مستندی است که در لوکیشن‌هایی مختلف از تهران تا پاریس و گنبد مقابل دوربین رفته است.

در «سریک» در کنار تمرکز بر اسب سردار آزمون، بخش‌هایی از زندگی این فوتبالیست ملی پوش هم به تصویر کشیده شده است.

در پایان تصویربرداری این مستند عوامل فیلم با برپایی جشن تولد ۲۳ سالگی سردار آزمون او را غافلگیر کردند؛ در فیلم‌های منتشره از این جشن تولد بهاره افشاری 34 ساله تنها هنرمند زنی است که به چشم می‌خورد و عکس یادگاری این دو نفر در کنار تابلویی از سردار آزمون سوار بر اسب بیش از هر چیز دیگر جلب نظر می‌کند.

کارگردانی ادامه خواهد یافت؟

فارغ از آنچه در زندگی شخصی آینده بهاره افشاری رخ می‌دهد آنچه بیش از پیش برای مخاطبان اهمیت دارد این است که آیا تجربه کارگردانی «سریک» شرایطی را فراهم خواهد کرد که افشاری جدی‌تر از قبل کارگردانی را دنبال کند و به مانند بسیاری از بانوان بازیگر ایرانی که وقتی پا به سن می‌گذارند به سمت کارگردانی می‌روند او نیز به سراغ کارگردانی خواهد رفت؟

البته افشاری هنوز به لحاظ سن و سال حداقل 5 سالی وقت دارد که همچنان نقش جوانان فیلم‌ها و سریال‌ها را بازی کند اما به هر حال شاید برنامه آینده او رفتن به سمت کارگردانی آن هم به شکل حرفه‌ای خودش باشد...

 

برچسب ها: سینمای ایران، بازیگر زن، بهاره افشاری، بازیگر سینما، هنرمند سینما، کارگردان زن، سریال او یک فرشته بود تعداد بازديد: 1303 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز