Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 07:00

19
تیر
خانه‌تان را به گالری هنری تبدیل كنید

خانه‌تان را به گالری هنری تبدیل كنید

بهره‌گیری از تابلوهای نقاشی به هماهنگی‌ و زیبایی دكوراسیون داخلی خانه بسیار كمك می‌كند. برای نصب تابلو‌ها به دیوار به میانگین قد و قامت افراد ساكن در آن محیط توجه كنید.

تحریریه گروه زندگی آنلاین- گروه زنان

 

گویی به مهمانی بازدید از یك گالری هنری آمده‌ای از در كه وارد می‌شوی، منظره‌ای زیبا از آثار هنری پیش رویت قرار می‌گیرد.

دیوار روبه‌رو چشم‌اندازی از یك سبك و سلیقه هنری، تابلوهای نقاشی از طبیعت زیبا از جنگل گرفته تا دریا و دشت، بخشی از دیوار این خانه زیبا را در بر گرفته‌اند. یك تابلوی خوش‌نویسی با اشعاری از سعدی درون قابی چوبی، كمی آن سوتر از تابلوهای نقاشی طبیعت خودنمایی می‌كند.

نگاهم را كه می‌چرخانم. چشمانم روی دیوار كوبی خیره می‌ماند كه دستان هنرمند ایرانی با بهره‌گیری از گل و هنر سفال آن را ساخته است؛ كتیبیه‌ای گلی با نقش و نگار خیالی با آویزهای نخی كه به هر یك تكه سفالی آویزان شده است.

صاحب‌خانه این خانه توانسته هنرمندان و با سلیقه دیوارهای خانه‌اش را با تابلوها و دیواركوب‌ها بیاراید.

این هنر به اندازه‌ای چشمگیر است كه با ورود به خانه و گذر از در به خوبی می‌توانی حس‌اش كنی... آرامشی به تو می‌دهد كه گویی وارد یك موزه یا نگارخانه هنری شده‌ای صاحب اینجا هر كه هست توانسته با ابزار و وسیله‌هایی محدود، خانه‌ای در قواره موزه هنری پدید بیاورد.

یك ویترین رایگان

دیوارهای یك فضای مسكونی، فرصت گسترده كم‌‌نظیری در اختیار ساكنان آنجا می‌گذارند تا هم طراحی جذابی در این محدوده انجام دهند هم توجه كسانی را كه برای نخستین بار به آنجا وارد می‌شوند، جلب كنند.

اینگونه است كه باید در طراحی دكوراسیون داخلی یك خانه، به موضوع دیوارآرایی با بهره‌گیری از دیواركوب‌های زیبا و هنری توجه فراوانی داشت. با ریختن طرحی جذاب و مناسب برای دیوار‌آرایی می‌توان هنر را به خانه وارد كرد و سبكی شخصی از نگرش به زندگی و محیط پیرامون آفرید و به نمایش گذارد.

اگر تاكنون برای دیوارهای خانه‌تان طرحی نریخته‌اید و این فضای مناسب را خالی گذاشته‌اید، فرصت را از دست ندهید.

اكنون می‌توانید كم‌كاری گذشته را با هزینه‌ای مناسب جبران كنید و طرحی هنرمندانه برای این فضای خالی بریزید و اجرا كنید.

بهره‌گیری از تابلوهای نقاشی به هماهنگی‌ و زیبایی دكوراسیون داخلی خانه بسیار كمك می‌كند برای نصب تابلو‌ها به دیوار به میانگین قد و قامت افراد ساكن در آن محیط توجه كنید نباید فاصله تابلو به اندازه‌ای باشد كه بیننده همیشگی‌اش برای دیدن آن مجبور شود به آسمان و سقف بنگرد.

دردی كه چشمان و گردن شما را آزار خواهد داد و به یقین از نصب تابلوها پیشمان‌تان خواهد كرد.

با اندكی ذوق و سلیقه می‌توانید گالری هنری در خانه پدید بیاورید از دیدن آن لذت ببرید و مهمان‌تان را نیز در این لذت شریك كنید.

تابلوها ویترین هنری یك خانه زیبا به شمار می‌آیند. دیوارهایی كه با تابلوهای گوناگون براساس یك سبك و روش مشخص، آرایش شده باشند نشان خواهند داد ساكنان آن خانه چه اندازه ذوق دارند و این مسئله را در طراحی و دكوراسیون خانه به كار گرفته‌اند.

به كارگیری این ابزار برای آرایش خانه باید براساس یك منطق و روش مشخص و تعریف شده باشد آرایش دیوارهای خانه با تابلوها به این معنی نیست كه هر دیوار كوبی به دستمان رسید در هر اندازه‌ای و سبكی به این ویترین راه یابند.

در چنین وضعیتی بازار مكاره‌ای پدید خواهد آمد كه نه تنهایی زیبایی دیداری نخواهد داشت كه وضعیت مغشوش و درهم ریخته بر خانه حاكم خواهد كرد.

هماهنگ كردن رنگ تابلوها با دیگر بخش‌های خانه به اهمیت نقش این اجزا در طراحی منزل می‌افزاید خانه‌ای كه در آن برای تابلوها و دیوار كوب‌های گوناگون راه و تدبیری اندیشیده نشده باشد دكور و چیدمانی ناقص دارد معمولا در انتخاب تابلوها بیشتر به كاركرد و جنبه تزئینی آنها توجه می‌شود در حالی كه تاثیر آنها را در تغییر فضا و حال و هوای محیط خانه و در نتیجه روح و روان ساكنان نباید نادیده گرفت.

اگر رنگ‌های به كار رفته در تصویر تابلو ملایم و كمرنگ است و می‌خواهید محیط خانه را با رنگ‌های شادتر و جیغ‌تری آرایش كنیدف می‌توانید به آسانی این خلا را با گزینش قابی با رنگ‌های تند و گرم جبران كنید. جلوه چنین ابتكاری چند برابر خواهد بود.

تابلوها و دیواركوب‌ها در زمره وسیله‌های تزئینی یك محیط مسكونی یا حتی اداری به شمار می‌آیند و می‌توانند جلوه‌ای ویژه به آن محیط بخشند.

دیوارهای خانه همچون یك گالری هنری، فضایی آماده و در معرض دید در اختیار می‌گذارند تا بتوان از این فرصت برای زیبایی بیشتر خانه و محیط بهره‌ برد.

تابلوها و دیواركوب‌ها در كنار وسایل و لوازم كاربردی مانند تلویزیون و یخچال، زینت خانه به شمار می‌آید و فرصتی فراهم می‌آورند تا ذهن خسته و آرامش‌طلب ساكنان آن خانه بتوانند با مشاهده این آثار هنری، اندكی بیاسایید و خود را آماده كنند.

به كارگیری تابلوها و دیواركوب‌ها درخانه در كنار جلوه‌های زیبایی شناختی و هنری می‌تواند منظره دیوارها را نیز تغییر دهد.

به عنوان نمونه اگر می‌خواهید دیوارهای اتاق‌تان بلندتر به چشم آید، می‌توانید از چند تابلوی عمودمی در كنار هم استفاده كنید.

در برابر اگر دوست دارید دیوارها پهن دیده شوند تابلوهای افقی در كنار هم به كمك سلیقه شما خواهند آمد.

اگر تابلوهای كوچك را به دیوارهای بزرگ بیاویزید در واقع ارزش تابلو و دیوار ساختمان را پایین آورده‌اید.

 

برچسب ها: دکوراسیون منزل، چیدمان منزل، تابلوهای نقاشی، ویترین رایگان، دیوار خانه، دكوراسیون داخلی، ویترین هنری تعداد بازديد: 979 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز