Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 14:07

10
فروردین
شیرینی نخودچی مخصوص عید

شیرینی نخودچی مخصوص عید

ابتدا پودر قند را با روغن جامد در ظرف مناسبی اضافه کنید. سپس با دور تند همزن به مدت 3 دقیقه هم بزنید تا بافت مواد پوک و رنگ آنها تقریبا سفید شود.

تحریریه زندگی آنلاین - گروه آشپزی :

 

مواد لازم

آرد نخودچی: ۴۵۰ گرم

آرد گندم: ۵۰ گرم

پودر قند: ۲۵۰ گرم

روغن جامد یا روغن صاف: ۲۵۰ گرم

پودر هل: 1 قاشق چایخوری

زعفران دم کرده: ۲ قاشق غذاخوری

بیشتر بخوانید:

یک بیسکویت رژیمی خوشمزه با دانه آفتابگردان و کشمش

 

 

 

مراحل تهیه

مرحله اول
ابتدا پودر قند را با روغن جامد در ظرف مناسبی اضافه کنید. سپس با دور تند همزن به مدت 3 دقیقه هم بزنید تا بافت مواد پوک و رنگ آنها تقریبا سفید شود.

مرحله دوم
در این مرحله زعفران آماده شده را به کاسه اضافه کنید و با سایر مواد مخلوط کنید تا یکدست شود. در مرحله بعد، آرد شیرینی‌پزی را با آرد نخودچی و پودر هل ترکیب کنید، سپس در سه مرحله مواد را در ظرف الک کنید.

مرحله سوم
آرد را تا زمانی اضافه کنید که خمیر نرمی به دست آید. توجه داشته باشید که خمیر این شیرینی کمی چسبنده است. حالا خمیر را با نوک انگشت کمی ورز دهید تا کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله چهارم
پس از آماده شدن خمیر، آن را داخل سلفون بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. خمیر این شیرینی باید حداقل 12 ساعت در یخچال بماند. بعد از این مدت، خمیر را از یخچال خارج کنید.

مرحله پنجم
در این مرحله فر را با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود، سپس خمیر را از سلفون خارج کرده و در دو لایه پلاستیک قرار دهید. حالا با وردنه خمیر را به طور یکنواخت روی سطح کار به شکل یکدست باز کنید.

مرحله ششم
قطر خمیر باید حدود یک سانتی متر باشد. حالا با کاتر مورد نظر خمیر را قالب بزنید. بعد سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس خمیر آماده شده را به آرامی در سینی فر بگذارید.

مرحله هفتم
حالا مقداری پودر پسته یا تخم خرفه روی خمیر بپاشید. سپس آنها را به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید تا شیرینی‌ها کاملا بپزند. بعد از تغییر رنگ و طلایی شدن، شیرینی‌ها آماده هستند.

مرحله هشتم
در این مرحله سینی فر را از فر خارج کرده و در آشپزخانه قرار دهید تا کاملا خنک شود. در آخر، شیرینی‌ها را به آرامی در ظرف مورد نظر بریزید و با چای سرو کنید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه شیرینی ساق عروس

طرز تهیه‌ی شیرینی گوشفیل خانگی

فرنی فنجانی آرد گندم

 

 

تعداد بازديد: 78 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست ؟

فیلم روز
تصویر روز