Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 - 10:27

16
آبان
مربای هویج را با این روش درست کن!

مربای هویج را با این روش درست کن!

مربای هویج یکی از پرطرفدارترین مرباهاست. طعم بسیار لذیذ آن در کنار کره یا خامه یک صبح دل انگیز برای شما خواهد ساخت. آماده‌سازی مربای هویج اصلا کار سختی نیست

مربا‌ها در صبحانه‌ی ایرانی محبوبیت زیادی دارند. البته در بعضی از شهر‌ها قرار دادن مربا روی میز در کنار غذا‌ها به عنوان دسر جزو رسم‌هاست. پس سنت دیرینه‌ی ایرانی بودن ایجاب می‌کند یاد گرفتن این مربا را جدی بگیرید!

مربای هویج یکی از پرطرفدارترین مرباهاست. طعم بسیار لذیذ آن در کنار کره یا خامه یک صبح دل انگیز برای شما خواهد ساخت. آماده‌سازی مربای هویج اصلا کار سختی نیست. فقط همت می‌خواهد که قطعا شما دارید. پس مواد لازم را خیلی سریع حاضر کنید و منتظر یک طعم جادویی باشید.

بیشتربخوانید:

طرز تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه

 

 

 

مواد لازم

هویج ۱ کیلوگرم

شکر ۱ کیلوگرم

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

گلاب ½ پیمانه

آب ۲ پیمانه

پودر هل ۱ قاشق غذاخوری

خلال پسته (اختیاری) ۱ قاشق غذاخوری

بیشتربخوانید:

طرز تهیه مربا گوجه فرنگی در ۳۰ دقیقه

 

 

 

طرز تهیه

با صدای رسا بگویم: حتی اگر هویج هم دوست ندارید مربای آن را دوست خواهید داشت! مطمئن باشید!

هویج‌ها را پوست گرفته و بشویید و رنده کنید. حتی می‌توانید آن‌ها را با قالب به شکل دلخواه دربیاورید، اما برای داشتن یک مربای شفاف و نرم و خوشمزه بهتر است از رنده ریز استفاده کنید! البته اگر شما دوست دارید هویج تردتر باشد و آن را بیشتر زیر دندان حس کنید با رنده درشت آن را خرد کنید.

هویج‌های رنده شده را داخل یک قابلمه بریزید و روی گاز قرار بدهید. حرارت ملایم باشد تا هویج‌ها نسوزند. ۵ دقیقه زمان بدهید تا آب آن تبخیر شود. نباید سرخ بشوند. حواستان باشد!

بعد از حدود ۵ دقیقه که بالای سر قابلمه ایستادید و به هویج‌ها خیره شدید و آن‌ها را هم زدید حالا ۲ پیمانه آب به آن اضافه کرده و حرارت گاز را زیاد کنید. آب که به جوش آمد نوبت اضافه کردن شکر است.

بعد از اضافه کردن شکر به هویج‌ها باید مخلوط شکر و آب و هویج را مرتب هم بزنید تا شکر خوب حل بشود. وقتی دوباره شاهد جوش آمدن آن بودید کف‌هایی که روی آن ایجاد می‌شود را با کفگیر بردارید و دور بریزید تا مربای شما شفاف و خوشرنگ بشود. بعد از اینکه کار شما با جمع کردن کف‌ها تمام شد حرارت گاز را کم کنید و در قابلمه را بگذارید و زیر قابلمه شعله‌پخش کن قرار داده و اجازه بدهید مربا آرام آرام بپزد.

بعد از گذشت ۱ ساعت و نیم مربای شما پخته است. حالا زمان اضافه کردن هل، گلاب، زعفران دم کرده و در صورت تمایل مغز پسته است. در قابلمه را بگذارید تا مربا با افزودنی‌های جدید نیم ساعت دیگر هم بپزد.

بعد از گذر نیم ساعت از زمان، شعله گاز را خاموش کنید و مربا را همانطور به حال خود باقی بگذارید. عطر آن فضا را گرفته است! قبول دارید؟! طعمش چه خواهد بود؟! به به!

گفته می‌شود برای اینکه مربا خوشرنگ باقی بماند بهتر است ۲۴ ساعت در محیط آشپزخانه قرار بگیرد. به هر حال بعد از اینکه مربا خنک شد آن را در ظرف‌های شیشه‌ای بریزید و برای ماندگاری بالا و بهتر در یخچال نگه‌داری کنید. نوش جان.

بیشتر بخوانید:

برچسب ها: مربا، مربا هویج، طرز تهیه مربا هویج تعداد بازديد: 137 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز