Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:13

25
آذر
طرز تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه

طرز تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

به گزارش کتاب کاله مربا کنجد یکی از مربا‌های خوشمزه و مقوی است که تنها در سه مرحله ساده می‌توانید ان را در خانه خود تهیه کنید. مربای کنجد یک مربای بسیار مقوی و خوشمزه است که با خوردن آن در وعده صبحانه می‌توانید انرژی مورد نیاز در طول روز را دریافت کنید. کنجد یک ماده‌ی مغذی بوده و حاوی پروتئین، مس، منگنز، کلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، روی و تیامین است و برای کاهش کلسترول، محافظت از سلامت قلب، بهبود فشار خون و تنظیم هورمون‌ها مفید است.

طرز تهیه مربای کنجد بسیار آسان بوده و در مدت زمان کم آماده می‌شود. این مربای لذیذ را می‌توانید با خامه و عسل میل کنید و از خوردن یک صبحانه مقوی و خوشمزه در کنار اعضای خانواده لذت ببرید. کنجد، شکر، زعفران، خلال پسته و خلال بادام از جمله مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه مربا کنجد هستند. این مربا آنقدر لذیذ است که می‌تواند هر کسی را برای خوردن صبحانه ترغیب کند. اگر شما هم برای تهیه این مربای لذت بخش وسوسه شدید، در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه

دانه کنجد............... ۶۵۰ گرم

شکر........... یک کیلوگرم

پودر نارگیل.............. نصف پیمانه

آب............. نیم لیتر

زعفران دم کرده............... یک قاشق غذاخوری

خلال پسته............... یک چهارم پیمانه

خلال بادام ..............یک چهارم پیمانه


 

طرز تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه

پیش از این طرز تهیه چند نوع مربای خوشمزه مثل مربا انگور، مربا کامکوات و مربای خرمالو را به شما اموزش داده‌ایم که بسیار خوشمزه هستند و گزینه‌ای مناسب برای یک وعده صبحانه سالم در کنار خانواده محسوب می‌شوند. خوردن صبحانه فوایدی زیادی دارد و در ابتدای روز سوخت بدن و مغز شما را تامین می‌کند به همین خاطر نباید هرگز این وعده مهم غذایی را فراموش کنید و دست کم بگیرید.

برای تهیه مربا کنجد، ابتدا آب و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. در همین زمان، زعفران را هم دم کنید. به این صورت که کتری را آب کرده و اجازه دهید آب بجوشد. زعفران را در قوری مخصوص ریخته و روی آن به مقدار لازم آب جوش بریزید. قوری را روی کتری بگذارید تا زعفران دم کند. به جای زعفران می‌توانید از یک قاشق غذاخوری دارچین استفاده کنید.

زعفران دم کرده، خلال پسته و خلال بادام، پودر نارگیل و کنجد را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید. وقتی مربا شروع به حباب زدن کرد، انگشت اشاره خود را به آرامی و با احتیاط داخل قابلمه بزنید تا کمی از مربا به انگشتتان بچسبد. انگشت شصت‌تان را روی انگشت اشاره‌تان بچسبانید. اگر مربا به هر دو انگشت‌تان چسبید، یعنی مربا قوام آمده است.

قابلمه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مربا کنجد خنک شود. سپس مربا را داخل شیشه تمیز و خشک که درب فلزی دارد بریزید و آن را داخل یخچال قرار دهید. مربا کنجد مقوی و خوشمزه شما آماده است. نوش جان.

چند نکته برای تهیه مربا کنجد مقوی و خوشمزه

اگر می‌خواهید شربت براق باشد، هنگام قوام آمدن مربا، دو قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید.
برای اینکه مربا شکرک نزند، نصف قاشق چای‌خوری جوهر لیمو یا یک قاشق غذاخوری آب لیمو به آن اضافه کنید.

برچسب ها: مربا، مربا کنجد، طرز تهیه مربا کنجد تعداد بازديد: 290 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز