Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 21:54

21
فروردین
مربای گل گاو زبان + طرز تهیه

مربای گل گاو زبان +  طرز تهیه

در مطلب زیر طرز تهیه مربای گل گاو زبان را به شما آموزش می دهیم. با توجه به خواص بی شمار گل گاوزبان که در ادامه به اون‌ها اشاره شده بد نیست برای صبحونه هم از این گیاه مفید استفاده بشه.

 با توجه به خواص بی شمار گل گاوزبان که در ادامه به اون‌ها اشاره شده بد نیست برای صبحونه هم از این گیاه مفید استفاده بشه. به همین دلیل براتون طرز تهیه مربای گل گاوزبان رو آماده کردیم. اما اول با خواص دارویی این گیاه آشنا بشین:

گل گاو زبان ازنظرطب سنتی طبیعتی گرم وخشک دارد. این گیاه یکی از غنی‌ترین منابع اسید‌های چرب اصلی بشمار می‌رود.

گل‌گاوزبان جهت مشکلات پوستی، مثل اگزما مصرف می‌شود. همچنین به دلیل داشتن مقدار زیادی کلسیم و آهن و مواد مغذی مثل پتاسیم، روی، ویتامین‌های C و B و بتاکاروتن برای خانم‌هایی که دچار کمبود این مواد ضروری هستند مفید می‌باشد. گل گاوزبان به دلیل دارا بودن خواص تسکین‌دهنده برای درمان بیماری‌های عصبی نیز توصیه می‌شود. گل گاوزبان در عین حال برای درمان افسردگی و بی‌تعادل روانی ناشی از دوره‌های قاعدگی و یائسگی مصرف می‌شود. این گیاه آرام بخش، در درمان جوش‌های دهانی و آفت دهانی تاثیر شگرف می‌گذارد و معمولا دمنوش‌های این گیاه برای سرماخوردگی و در بعضی مواقع سرفه‌های خشک در فصل سرما جوشانده‌ای قدرتمند و مرهمی قوی است. این گیاه دارویی باعث کاهش تب می‌شود و در تمام موارد تب مثل سرخک، مخملک، آبله، کهیر و تب‌های دیگر می‌تواند مفید باشد. این گیاه برای از بین بردن ورم حفره‌های بینی، گرفتگی صدا، تنگی نفس، درد گلو و درمان ناراحتی‌های مجاری تنفسی بسیار مفید است گل گاوزبان به علت داشتن آلکالوئید برای زنان حامله و شیرده مضر است.

 

مواد لازم:
آب ۲ پیمانه
شکر ۲ پیمانه
لیمو عمانی ۲ عدد
گل گاو زبان ۲۵۰ گرم
آب لیمو تازه ۱ قاشق چایخوری

 

بیشتر بخوانید:

خواص گل گاوزبان

طرز تهیه مربای لبو + خوشمزه و خوشرنگ

فوت و فن پخت حرفه ای مربا خانگی

طرز تهیه مربای گل گاو زبان


مرحله اول: آماده کردن گیاه گل گاو زبان

ابتدا گل گاو زبان‌ها را خوب بشورید تا خاکش برود. اگر آن‌ها را به صورت باز تهیه می‌کنید می‌توانید از شب قبل در آب سرد خیس کنید تا گل و لای آن خارج شود. بعد از آن که گل گاو زبان‌ها کاملا تمیز شدند، آن‌ها را در قابلمه ریخته و بجوشانید.

مرحله دوم: طرز تهیه شربت مربای گل گاو زبان

برای تهیه شربت مربای گل گاو زبان یک پیمانه آب را به همراه شکر روی شعله‌ی متوسط قرار دهید تا بجوشد. لیمو عمانی‌ها را هم که از چند ساعت قبل خیس کرده اید با چنگال سوراخ کرده و به شربت اضافه کنید. اجازه دهید شربت بجوشد و کشدار شود.


مرحله سوم: آماده سازی مربای گل گاو زبان

گل گاو زبان‌های پخته شده را با همان مقدار آبی که از آن‌ها باقی مانده به شربت اضافه کنید و اجازه دهید تا حدود ۲۰ دقیقه به همراه شربت بجوشد و قل بزند. در این مدت اصلا آن را هم نزنید، چون شربت شما شکرک می‌زند. در آخر آب لیمو تازه را به مربای خود اضافه کنید و لیمو عمانی‌ها را خارج کنید تا تلخ نشود.

مربای گل گاو زبان شما آماده است. می‌توانید آن را در شیشه بریزید و هر زمان خواستید نوش جان کنید.

بیشتر بخوانید:

روش های جلوگیری از تلخ شدن مربا گل محمدی

مربای سیب و هویج + طرز تهیه

مربای به ؛ یک مربا با عطر پاییز

 

– می‌توانید از پره‌های لیمو عمانی هم برای این کار استفاده کنید.

– درست کردن این مربا به کمی صبر و حوصله نیاز دارد. دقت کنید که اگر گل گاو زبان‌ها قبل از اضافه شدن به شربت خوب پخته و نرم نشوند تمام زحمات شما به هدر می‌رود. در نتیجه حتما قبل از آن که آن‌ها را به شربت اضافه کنید دقت کنید که خوب پخته شده باشند.

– می‌توانید به مربای خود در حین پخت، عصاره‌ی هل یا وانیل نیز اضافه کرده و آن را خوش عطرتر و خوش طعم‌تر کنید.

_ برای پختن گل گاو زبان می‌توانید آن‌ها را بعد از شستن داخل قوری آب جوش بریزید و چند ساعت روی کتری قرار دهید تا کاملا نرم شود.

منبع: ایران کوک

برچسب ها: گل گاوزبان، خواص گل گاوزبان، مربای گل گاوزبان، طرز تهیه مربای گل گاوزبان، طبع گل گاوزبان تعداد بازديد: 630 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز