Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 05:19

23
اسفند
طرز تهیه قرابیه گردو؛ ساده و خوشمزه ویژه نوروز

طرز تهیه قرابیه گردو؛ ساده و خوشمزه ویژه نوروز

قرابیه بسیار خوشمزه و ساده می‌باشد که یک شیرینی خوشمزه برای عید نوروز است.

قرابیه بسیار خوشمزه و ساده می باشد که یک شیرینی خوشمزه برای عید نوروز است و شما می توانید از سفیده های باقی مانده از شیرینی ها دیگر این شیرینی جدید و ساده را تهیه کنید.

 قرابیه طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با کاتر های مختلف این شیرینی را برش بزنید و با شکلات بن ماری شده و گردو تزیین کنید. شما می توانید قرابیه گردو را با فر و بدون فر داخل تابه تهیه کنید.
 شیرینی ها را بیش از اندازه داخل فر نگه ندارید وگرنه سفت می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه قرابیه گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

 

مواد لازم

روغن جامد    ۱/۲ پیمانه

روغن مایع    ۷ ق غذا خوری

پودر قند    ۷ ق غذا خوری

سفیده    ۱ عدد

وانیل    نوک ق چای خوری

آرد    ۲ پیمانه

سرکه    ۱ ق غذا خوری

شیر    ۱/۲ پیمانه

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه شیرینی نخودچی خانگی ؛ شیرینی مخصوص عید

 

 

 

طرز تهیه

ابتدا باید روغن جامد را صاف کنید، برای این کار روغن را داخل کاسه ریخته و روی حرارت کتری قرار دهید و بن ماری کنید تا ذوب شود و بعد داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود و خودش را بگیرد. سپس روغن را به همراه پودر قند الک شده و روغن مایع را اضافه کنید و با همزن برقی مواد را بزنید تا یکدست شود.

در ادامه باید سفیده را که از زرده جدا کردید به مواد اضافه کنید و با همزن برقی در حدل مخلوط شدن هم بزنید. در ادامه آرد و وانیل را باهم مخلوط و طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را هم بزنید و حتما آرد را باید کم کم اضافه کنید و صبر کنید تا خمیر جمع شود و بعد کم کم شیر و در انتها سرکه را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر چمع شود. خمیر باید نرم و لطیف باشد و اصلا ترک نداشته باشید، یک تیکه از خمیر را در دست بگیرید و گرد کنید و اگر بدون ترک بود یعنی خمیر حاضر شده است.

خمیر را برای ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال استراحت دهید و بعد خمیر را بین دونایلون باز کنید و به قطر ۲ سانت باز کنید و بعد شیرینی را داخل سینی فر که از قبل کاغذ روغنی قرار دادید قرار دهید. شیرینی را به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود (زیر شیرینی کمی تغییر رنگ دهد)، برای پخت بدون فر باید داخل تابه دو طرفه معمولی دو لایه کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را روی کاغذ قرار داده و درب تابه را بسته و زمان دهید تا شیرینی ها پخته شود. نوش جان.

بیشتر بخوانید:

طرز تهیه ی قطاب خانگی ؛ شیرینی مخصوص عید

طرز تهیه شیرینی ناپلئونی خانگی

 

 

 

فوت و فن های دستور پخت قرابیه گردو

برای پخت بدون فر حتما از شعله پخش کن استفاده کنید و واشر نارنجی رنگ تابه را بردارید.

بیشتر از این مدت زمان برای پخت ندهید وگرنه شیرینی سفت می شود.

برای تزیین می توانید کمی شکلات ذوب کنید و با گردو روی شیرینی را تزیین کنید.

 

 

تعداد بازديد: 130 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز