Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 07:21

11
آبان
تارتلت خرما و گردو

تارتلت خرما و گردو

آرد و شکر را داخل غذا ساز ریخته و مخلوط کنید. کره سرد خرد شده را نیز به مواد داخل غذا ساز افزوده و مخلوط کنید تا مواد به شکل خرده نان درآید. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده و پس از مخلوط شدن آن با مواد، آب سرد را کم کم اضافه کنید

مواد لازم خمیر:

آرد..................185 گرم

شکر..................یک قاشق سوپخوری                           

کره سرد..............90 گرم

زرده تخم مرغ....................یک عدد

آب سرد.................2 تا 3 قاشق سوپخوری                                

 بیشتربخوانید:

خورش بامیه اصیل؛ خوشمزه و مجلسی

 

 

 

مواد لازم رویه:

خرما بدون هسته.......................240 گرم

آب گرم.................4/1 پیمانه

شیر...................2/1 پیمانه

شکر....................50 گرم

آرد.....................یک قاشق چایخوری

گردو خرد شده.....................60 گرم

تخم مرغ..................یک عدد                          

نمک..........................کمی                

بیشتربخوانید:

طرز تهیه کوکی کاپوچینو

 طرز تهیه کلوچه براونی؛ برای عاشقان شکلات

 

 

 

روش‌تهیه

آرد و شکر را داخل غذا ساز ریخته و مخلوط کنید. کره سرد خرد شده را نیز به مواد داخل غذا ساز افزوده و مخلوط کنید تا مواد به شکل خرده نان درآید. سپس زرده تخم مرغ را اضافه کرده و پس از مخلوط شدن آن با مواد،  آب سرد را کم کم اضافه کنید تا مواد خمیر شود.خمیر را داخل نایلون قرار داده و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید. سپس خمیر را از یخچال خارج کرده و با وردنه به ضخامت حدود سه میلیمتر باز کنید و قالبهای تارتلت را با خمیر پوشانده و اضافه خمیر دور قالبها را با چاقوی تیزی بگیرید.

قالبها را به مدت 15 دقیقه دریخچال قرار داده و پس از آن از یخچال خارج کرده و روی خمیر را با چنگال سوراخ کرده و برای جلوگیری از پف کردن حین پخت، روی خمیر کاغذ روغنی انداخته و مقداری حبوبات رویش بریزید و قالبهای آماده شده را در فر از پیش گرم شده با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 15 دقیقه قرار دهید. پس از این مدت، کاغذ روغنی و حبوبات را از روی خمیر برداشته و مجدداً به مدت 10 دقیقه در فر قرار دهید تا کمی روی خمیر طلایی شود سپس تارتلت‌های آماده را از فر خارج کرده و داخل قالب خنک نمایید و تارتلت‌های خنک شده را با مواد رویه پرکرده و مجدداً به مدت 40 دقیقه داخل فر قرار دهید. پس از پخت و خنک شدن کامل، تارتلت‌ها را از قالب جدا کرده و سرو کنید.

طرز تهيه مواد رویه:

خرمای بدون هسته را داخل ظرف مناسبی بریزید و آب گرم را روی خرما ریخته  و 10 دقیقه صبر کنید تا خرما نرم شود. شیر شکر و آرد را مخلوط کرده و روی شعله ملایم قرار داده تا شکر حل شده و نجوشد. سپس از شعله برداشته و خرمای له شده را اضافه کرده و کنار بگذارید تا خنک شود. پس از خنک شدن، تخم مرغ و نمک را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مواد رویه آماده شود.

بیشتربخوانید:

کوکی برانیز

 

 

 

نکات لازم برای تهیه خمیر تارت:

برای آماده سازی خمیر ابتدا کره را مکعبی خرد کرده و به مدت 5 تا 10 دقیقه داخل فریزر قرار دهید تا کره کاملاً سرد شود. پس از خارج کردن کره از فریزر، بلافاصله با آرد مخلوط کنید.  آب مورد استفاده برای تارت نیز باید کاملاً سرد باشد و بلافاصله پس از خارج کردن از یخچال، داخل خمیر بریزید. گرم بودن کره و آب باعث می شود که خمیر آب بیشتری مصرف کند و خمیر مطلوبی حاصل نشود. آب سرد را کم کم اضافه کنید تا خمیر به شکل توپ در یک طرف دستگاه غذا ساز، جمع شود. در صورت در دسترس نبودن غذا ساز می توانید از نوک انگشتان دست استفاده کنید ولی دقت داشته باشید که گرمای دست را به خمیر منتقل نشود و این کار را در محیط خنک و به سرعت انجام دهید. این تارت را می توانید در قالب تارت گرد 23 سانتی متری نیز تهیه کنید. در اینصورت پس از باز کردن کل خمیر با وردنه، آنرا داخل قالب انداخته و نهایتاً یک عدد تارت بزرگ خواهید داشت.

خمیر این تارت را می توانید برای انواع تارت های میوه‌ای نیز استفاده کنید.

منبع : شور و شیرین

برچسب ها: گردو، شیرینی، دسر، تارت، آموزش شیرینی پزی، خرما، تارتلت، خمیر تارت، طرز تهیه تارتلت تعداد بازديد: 282 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز